유아 재능 판별을 위한 한국형 다중지능 (MI) 검사 개발 연구

이경화 2007년
논문상세정보

' 유아 재능 판별을 위한 한국형 다중지능 (MI) 검사 개발 연구' 의 참고문헌

  • 초등 수학 영재의 다중지능 분석에 관한 연구
    43 1 35-50 [2004]
  • 창의성 계발과 교육
    - [2004]
  • 지능의 요인이론, 요소이론, 다지능이론의 비교 분석
    11 1 191-219 [1997]
  • 지각된 다중지능의 집단차와 IQ 및 성적과의 관계분석 연구
    - [1996]
  • 중등 영재 판별과 교육 프로그램의 비판적 검토
    91-116 [2003]
  • 유아용 다중지능발달평가척도의 타당화 연구
    8 2 257-277 [2004]
  • 유아영재의 판별과 창의적 문제해결력 신장을 위한 교육
    105-133 [2002]
  • 유아영재교육의 이해
    - [2002]
  • 유아영재교육
    - [2004]
  • 유아다중지능에 대한 부모평가 척도의 타당화 연구
    10 1 119-145 [2003]
  • 영재유아와 일반유아의 다중지능과 부모의 다중지능 및 교육수준과의 관계
    8 3 111-136 [2004]
  • 영재교육학원론
    - [2003]
  • 영재 교육 프로그램의 개발 : 반성과 비전
    3-23 [2001]
  • 영재 교수-학습방법과 과제
    1 1 125-149 [2002]
  • 미국의 다중지능교육 열린교육연구
    5 2 3-25 [1997]
  • 미국의 다중지능교육
    김명희 - [1997]
  • 다중지능이론을 적용한 통합 교육과정 개발 초등학교 12학년을 대상으로 1998년도 교육부 열린교육에 대한 자료개발 및 교육정책 연구과제
    - [1999]
  • 다중지능이론에 기초한 청소년기 진로교육 프로그램 개발 및 타당화 연구
    19 2 393-412 [2005]
  • 다중지능이론 그 기본 전제와 시사점
    16 1 299-330 [1998]
  • 다중지능발달평가척도
    봄 130-133 [2000]
  • 다중지능 측정도구의 타당화 연구
    - [1999]
  • 교사가 평가한 유아 다중지능 평가도구(MIDAS-MYC)의 구조에 관한 연구
    25 4 115-128 [2004]
  • University of Chicago Press
    37-55 [1974]
  • The incubation model of teaching Getting beyond the aha!
    - [1990]
  • The developmental psychology of planning: why, how, and when, do we plan?
    - [1997]
  • The MIDAS- professional manual
    - [1996]
  • The Autonomous Learner Model for the gifted and talented
    auto mous learning publications and specialists - [1985]
  • State of the art processes for encouraging innovative excellence
    - [1988]
  • Multiple intelligences: The complete MI book
    - [1998]
  • Multiple intelligences of multi level intelligence? Selective emphasis on distinctive properties of hierarchy On Gardner's Frame of Mind and Sterberg's Beyond IQ in the context of theory and research on the structure of human abilities
    365-384 [1992]
  • Multiple intelligences in multiple contexts Theories of intelligence
    280-305 [1994]
  • Multiple intelligences go to school Educational implications of the theory of multiple intelligences
    4-10 [1989]
  • Metaphors of mind Conceptions of the nature of intelligence
    - [1990]
  • Manual for defining issues test An objective test of moral judgement development University of Minnesota
    - [1974]
  • Intelligence: Multiple perspectives
    - [1996]
  • Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century
    - [1999]
  • Instructional methods for the gifted In Excellence In Educating The Gifted
    261-275 [1989]
  • Handbook of creative learning Center for Creative Learning
    - [1982]
  • H. Gardner의 다지능 이론의 교육적 적용: 그 가능성과 한계
    12 1 73-100 [1998]
  • Graduate School of Education
    - [1994]
  • Final Annual Report to the Spencer Foundation
    - [1989]
  • Dimensions of mind in early childhood The psychological bases of early childhood
    25-38 [1988]
  • Developing a scope and sequence in curriculum
    151-158 [1986]
  • Contemporary models of intelligence
    34-49 [2000]
  • Are there additional intelligences? The case for naturalist, spiritual, and existential intelligences
    - [1998]
  • An introduction to advances in theory and research Review of Educational Research
    333-373 [1989]
  • A three-facet model of creativity The nature of Creativity
    125-147 [1988]
  • A new look at intelligence through Project Spectrum New Horizons For Learning
    6-7 [1988]
  • A framework for infusing multicultural curriculum into gifted education
    23 4-10 [2000]