청소년들의 온라인 게임 몰입요인에 관한 실증 연구: 개인적 재미와 사회적 재미를 중심으로

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' 청소년들의 온라인 게임 몰입요인에 관한 실증 연구: 개인적 재미와 사회적 재미를 중심으로' 의 참고문헌

  • 인터넷 중독 실태조사
  • 온라인게임 서비스 이용 고객의 관계지속기간에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김지경 마케팅연구 19 1 131-158 [2004]
  • 온라인 게임의 애호도에 관한 실증적 연구: 상호작용성과 현존감을 중심으로
    엄명용 경영과학 22 1 47-66 [2005]
  • 온라인 게이머의 라이프스타일에 관한 탐색적 연구 : 비게이머와의 비교 및 게이머 세분시장별 비교
    김정구 경영학연구 32 6 1741-1770 [2003]
  • 심리적 유인과 사이트 품질, 공동체의식이 온라인게임에 미치는 영향
    이상철 경영정보학연구 13 4 207-227 [2003]
  • 마케팅활동, 사회적 상호작용, 플로우가 온라인게임의 애호도와 구전에 미치는 영향에 관한 연구
    김정구 마케팅연구 18 3 93-120 [2003]
  • Why Do People Play On-line Games? An Extended TAM with Social Influences and Flow Experience
    Hsu, Chin-Lung Information and Management 41 7 853-868 [2004]
  • Whence consumer loyalty?
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  • The Individual within the Collective: Virtual Ideology and the Realization of Collective Principles, in
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  • The Effects of Organizational Differences and Trust on the Effectiveness of Selling Partner Relationships
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  • Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 3 411-423 [1988]
  • Performance and Satisfaction in Industrial Sales Force: An Examination of Their Antecedents and Simultaneity
    Bagozzi, R. P Journal of Marketing 44 1 65-77 [1988]
  • Online Computer Gaming: A Comparison of Adolescent and Adult Gamers
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  • Net Gain: Expanding markets Through Virtual Communities
    Hagel, J. - [1997]
  • Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Application
    Newman, J. W Journal of Marketing of Consumer Research 20 2 418-430 [1973]
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  • Glory and Shame: Powerful Psychology in Multiplayer Online Games
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  • From intentions to actions: A theory of planned behavior, In Action-control: From Cognition to Behavior
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  • Flow: The Psychology of Optimal Experience
  • Extending the Concept of Consumer Satisfaction
    Day, R. L Advances in Consumer Research 4 1 149-54 [1977]
  • Evaluating Structural Equation Model with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell,C Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Design of Communication, Competition, and Collaboration in Online Games
    Winn, B. M 1-13 [2004]
  • CEO를 위한 교양
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
    Ajzen, I. - [1975]
  • A Slice of Life in My Virtual Community, in Global Networks: Computers and International Communication
    Rheingold, H - [1994]
  • 2004 한일 게임이용자 조사보고서