협력적 설계가로서 사회과교사 전문성 개발을 위한 패러다임 모색

박선미 2006년
논문상세정보
    • 저자 박선미
    • 제어번호 104032618
    • 학술지명 사회과교육
    • 권호사항 Vol. 45 No. 3 [ 2006 ]
    • 발행처 한국사회과교육연구학회
    • 발행처 URL http://www.socialstudies.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 189-208 ( 20쪽)
    • 언어 -
    • 출판년도 2006
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 서울교육대학교 도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 협력적 설계가로서 사회과교사 전문성 개발을 위한 패러다임 모색' 의 참고문헌

  • 사회과 교사자질에 대한 CBTE적 접근
    - [2001]
  • 사회과 교사의 전문성 제고를 위한 교과 장학 개선에 관한 연구
    43 1 61-85 [2004]
  • 비전공 교사에 의한 지리수업 운영의 특성과 문제점에 관한 연구
    39 4 620-632 [2004]
  • 반성적 실행을 통한 사회과 교사자질 개선
    42 2 5-27 [2003]
  • 반성과 실천: 교사의 전문성 개발에 대한 소고
    23 2 285-310 [2005]
  • 교육실습의 이론과 실제
    - [2001]
  • Vygotsky and Social Formation of Mind
    - [1985]
  • The role of powerful pedagogical strategies in curriculum development
    13 1 71-85 [2002]
  • The Reflective practitioner; How professionals think in action
    - [1983]
  • The Knowledge-creating school
    47 122-144 [1999]
  • Teacher reflection in a hall of mirrors: Historical influences and political reverberation
    32 3 16-25 [2003]
  • Teacher development and instructional mastery, Understanding Teacher Development
    - [1999]
  • Teacher as a curricular-instructional gatekeeper in social studies
    1-10 [1991]
  • Professionalism and Teachers as designers
    31 1 43-56 [1999]
  • Narrative and story in teacher education From classroom to reflective
    124-137 [1992]
  • Knowledge growth in teaching
    4-14 [1986]
  • Institutional and social context of educational practice and reform Contexts for Learning Sociocultural Dynamics in Children's Development
    269-282 [1993]
  • Four ages of professionalism and professional learning
    6 2 151-182 [2000]
  • Fidelity and Reinvention in the Implementation of Innovations Paper presented at the Annual Conference of the American Psychological Association
    - [1982]
  • Cultural Psychology: A Once and Future Discipline
    - [1996]
  • Conceptualizing narrative authority: Implications for teacher education
    11 2 119-135 [1995]
  • Conceptual bases for curriculum thought Considered action for curriculum improvement 1980 yearbook of the Association for Supervision and Curriculum Development; pp
    95-119 [1980]
  • Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity
    - [1998]
  • A gab or the Grand Canyon? Current thought on curriculum 1985 yearbook of the Association for Supervision and Curriculum Development
    45-52 [1985]
  • A Vygotskian perspective on teacher education
    37 3 267-290 [2005]
  • '교사 전문성' 의 재개념화 방향 탐색을 위한 기초연구
    21 4 77-96 [2003]