-
-
저자
김정자
-
제어번호
104027120
-
학술지명
새국어교육
-
권호사항
Vol.
0
No.
89
[
2012
]
-
발행처
한국국어교육학회
-
발행처 URL
http://mjkor.cafe24.com/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
107-128
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
학생의 글에 대한 교사 반응의 의의' 의 참고문헌
-
-
-
쓰기 교수-학습에서 조언자로서 교사의 의미 탐색
이수진
청람어문교육 36 301-328
[2007]
-
쓰기 ‘과정’의 초점화를 통한 쓰기 지도 방안
김정자
국어교육학연구 26 129-159
[2006]
-
논술 첨삭 피드백의 문제점 - 첨삭의 내용을 중심으로
이은자
새국어교육 80 361-382
[2008]
-
과정 중심 작문 이론의 한계와 극복 방안 탐구: 포스트모더니즘의 영향을 중심으로
-
-
과정 중심 쓰기 수업의 비판적 검토
임성규
한국초등국어교육 31 257-288
[2006]
-
박사
-
「수정과 피드백이 글쓰기에서 동인(動因)이 되는 방식을 위한 탐 구」
구자황
어문연구 56 323-343
[2008]
-
“첨삭 지도에 대한 대학생들의 반응 양상과 교육적 효과의 문제: 명지대의 사례 분석을 중심으로”
최규수
반교어문연구 26 129-157
[2009]
-
-
-
-
-
Writing as Process : how writing finds its own meaning, In Eight Approaches to Teaching Composition
-
Theory & Practice of Writing
-
The Concept of Control in Teacher Response: Defining the Varieties of "Directive" and "Facilitative" Commentary
Straub, R
College Composition and Communication 47 -
[1996]
-
Teaching, writing, and identity
Frager
Language Arts 71 4 -
[1994]
-
Teaching Writing in Middle and Secondary schools
-
Teaching Writing : Balancing Process and Product(3rd)
-
Teaching Students to Write(2nd)
-
Teacher Responses to Children's Writing
Tway, E
Language Arts 57 7 -
[1980]
-
Sixth-grade Teachers’ Written Comments on student Writing
-
Responding to student Writing : What Is Said or How It Is Said
-
Responding to Student Writing
Sommers, N.
College Composition and Communication 33 2 -
[1982]
-
Process Writing and the Writer's Workshop, Robinson, In Issues and Trends in Literacy Education(2nd)
-
Preparing to Teaching Writing(2nd)
-
Key Works on Teacher Response
-
Ideology and purpose in teachers' written responses to student writing, In Effective Teaching and Learning of Writing
-
Ideology and purpose in teacher's written responses to students writing, In Effective Teaching and Learning of Writing
-
High Stakes and Low Stakes in Assigning and Responding to writing
Elbow, P
New Direction For Teaching and Learning 69 -
[1997]
-
Concepts in Composition ; Theory and Practice in the Teaching of Writing
-
Assigning, Responding, Evaluating(4th)
-
A rhetoric for Writing Teachers
'
학생의 글에 대한 교사 반응의 의의'
의 유사주제(
) 논문