주니어 공학 팀 미션 프로젝트 교육프로그램 및 교재 개발과 적용 효과

논문상세정보

' 주니어 공학 팀 미션 프로젝트 교육프로그램 및 교재 개발과 적용 효과' 의 참고문헌

  • 트리즈(러시아의 창의적 문제해결 이론) 의 창의적 지식경영에서의 응용
    이용규 지식경영연구 4 1 81-94 [2003]
  • 초 ․ 중학교 창의성프로그램
    김춘일 - [1997]
  • 창조력 사전
  • 창의적 문제해결 중심 학습 교재 개발과 사례연구
    최유현 - [2006]
  • 창의성 개발프로그램
    정두희 - [1997]
  • 창의력 개발을 위한 교육
    Osborn, A. F - [1981]
  • 영재 창의성 개발학습
  • 사고력 사우르스
  • 동 서양의 하모니를 위한 창의학
    전경원 - [2000]
  • The generalityspecificity of creativity: a multivariate approach In Creativity: From Potential to Realization
    Lubart, T. - [2004]
  • Social creativity: A cross-sectional study of 6 to 11-year-old
    Mouchiroud, C. International Journal of Behavioral Development - [2001]
  • Problem-based learning: An instructional model and its constructivist framework In Constructivist learning environments: Case studies in instructional design
    Savery, J. R. 135-148 [1995]
  • Creativity in education & learning: a guide for teachers and educators
    Cropley,A.J - [2001]
  • CoRT thinking
    De Bono,E - [1986]
  • CPS: 창의적 문제해결
  • Anthony CLAYTON, Frontiersmen: Warfare in Africa since 1950
    Parkhurst,J European Review of history 7 2 - [1999]