유사경험의 제공이 귀추에 의한 가설 설정에 미치는 효과

논문상세정보

' 유사경험의 제공이 귀추에 의한 가설 설정에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 현대 기호학 강의
    - [1998]
  • 학생의 과학적 설명가설의 생성과정 분석 -대학생의 반응 분석을 중심으로-
    21 3 609-621 [2001]
  • 학생의 과학적 설명가설의 생성과정 분석 -과학적 가설의 정의와 특성을 중심으로-
    20 4 667-679 [2000]
  • 과학적 발견의 패턴 과학의 개념적 기초에 관한 탐구
    - [1995]
  • 과학적 가설 생성에 대한 삼원 귀추 모형의 개발과 적용
    - [2004]
  • What should students learn about the nature of science and how should we teach it
    28 6 401-411 [1999]
  • What does Galileo's discovery of Jupiter's moons tell us about the process of scientific discovery? Science and Education
    11 1-24 [2002]
  • The nature and role of hypotheses in school investigations International Journal of Science Education
    231-240 [1993]
  • The essential Peirce: Selected philosophical writings
    - [1998]
  • Student performance on asking questions, identifying variables, and formulating hypotheses
    96 4 192-201 [1996]
  • Science teaching and the development of thinking
    - [1995]
  • Reasoning Maps: A generally applicable method for characterizing hypothesis-testing behaviour
    26 14 1715-1731 [2004]
  • Children's language and assessing their skill in formulating testable hypotheses
    18 1 73-85 [1992]
  • Abductive reasoning as a way of worldmaking
    6 361-383 [2001]
  • Abduction as a logical and methodology of discovery:The importance of strategies
    9 267-283 [2004]