유사경험의 제공이 귀추에 의한 가설 설정에 미치는 효과
'
유사경험의 제공이 귀추에 의한 가설 설정에 미치는 효과' 의 참고문헌
-
-
학생의 과학적 설명가설의 생성과정 분석 -대학생의 반응 분석을 중심으로-
21 3 609-621
[2001]
-
학생의 과학적 설명가설의 생성과정 분석 -과학적 가설의 정의와 특성을 중심으로-
20 4 667-679
[2000]
-
과학적 발견의 패턴 과학의 개념적 기초에 관한 탐구
-
[1995]
-
과학적 가설 생성에 대한 삼원 귀추 모형의 개발과 적용
-
[2004]
-
What should students learn about the nature of science and how should we teach it
28 6 401-411
[1999]
-
What does Galileo's discovery of Jupiter's moons tell us about the process of scientific discovery? Science and Education
11 1-24
[2002]
-
The nature and role of hypotheses in school investigations International Journal of Science Education
231-240
[1993]
-
The essential Peirce: Selected philosophical writings
-
[1998]
-
Student performance on asking questions, identifying variables, and formulating hypotheses
96 4 192-201
[1996]
-
Science teaching and the development of thinking
-
[1995]
-
Reasoning Maps: A generally applicable method for characterizing hypothesis-testing behaviour
26 14 1715-1731
[2004]
-
Children's language and assessing their skill in formulating testable hypotheses
18 1 73-85
[1992]
-
Abductive reasoning as a way of worldmaking
6 361-383
[2001]
-
Abduction as a logical and methodology of discovery:The importance of strategies
9 267-283
[2004]
'
유사경험의 제공이 귀추에 의한 가설 설정에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문