광학분야에서 학생 개념의 상황의존성:시각과 거울상을 중심으로

논문상세정보

' 광학분야에서 학생 개념의 상황의존성:시각과 거울상을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학생 개념체계의 연속적 세련화와 정교화를 통한 개념 변화 분석
    22 2 357-377 [2002]
  • 시각 및 빛의 성질에 대한 중학생의 개념
    45 3 163-170 [2002]
  • 광선추적과 스펙트럼에 대한 교사와 중학생의 개념유형 분석
    24 6 1189-1205 [2004]
  • 과학교육에서의 상황 관련 연구에 대한 개관과 분석
    17 3 273-288 [1997]
  • 과학과 교육과정
    - [1997]
  • 과학 교수학습에 관련된 ‘맥락’의 성격
    16 4 441-450 [1996]
  • To see or not to see The eye in geometrical optics
    52-29 [1993]
  • The effects of task contexts on pupils' performance in science process skills International Journal of Science Education
    49-58 [1991]
  • Student difficulties in understanding image formation by a plane mirror
    24 8 472-480 [1986]
  • On designing and evaluating teaching sequence taking geometrical optics as an example
    89 2 196-218 [2004]
  • Induced in incorrect generalizations leading to misconceptions - An exploratory investigation about the laws of reflection of light
    25 9 777-784 [1988]
  • How people learn : Brain, mind, experience, and school.
    - [2000]
  • Conceptual change approaches in science education
    263-282 [1999]
  • ChildrensIdeas in Science
    10-32 [1985]
  • Beyond cold conceptual change:The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change
    63 167-199 [1993]
  • Accommodation of a scientific conception Towards a theory of conceptual change
    211-227 [1982]
  • A study of consistency in the use of students' conceptual frameworks across different task contexts
    473-496 [1986]
  • A challenge to conceptual change
    77 3 293-300 [1993]