광학분야에서 학생 개념의 상황의존성:시각과 거울상을 중심으로
'
광학분야에서 학생 개념의 상황의존성:시각과 거울상을 중심으로' 의 참고문헌
-
학생 개념체계의 연속적 세련화와 정교화를 통한 개념 변화 분석
22 2 357-377
[2002]
-
시각 및 빛의 성질에 대한 중학생의 개념
45 3 163-170
[2002]
-
광선추적과 스펙트럼에 대한 교사와 중학생의 개념유형 분석
24 6 1189-1205
[2004]
-
과학교육에서의 상황 관련 연구에 대한 개관과 분석
17 3 273-288
[1997]
-
-
과학 교수학습에 관련된 ‘맥락’의 성격
16 4 441-450
[1996]
-
To see or not to see The eye in geometrical optics
52-29
[1993]
-
The effects of task contexts on pupils' performance in science process skills International Journal of Science Education
49-58
[1991]
-
Student difficulties in understanding image formation by a plane mirror
24 8 472-480
[1986]
-
On designing and evaluating teaching sequence taking geometrical optics as an example
89 2 196-218
[2004]
-
Induced in incorrect generalizations leading to misconceptions - An exploratory investigation about the laws of reflection of light
25 9 777-784
[1988]
-
How people learn : Brain, mind, experience, and school.
-
[2000]
-
Conceptual change approaches in science education
263-282
[1999]
-
ChildrensIdeas in Science
10-32
[1985]
-
Beyond cold conceptual change:The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change
63 167-199
[1993]
-
Accommodation of a scientific conception Towards a theory of conceptual change
211-227
[1982]
-
A study of consistency in the use of students' conceptual frameworks across different task contexts
473-496
[1986]
-
A challenge to conceptual change
77 3 293-300
[1993]
'
광학분야에서 학생 개념의 상황의존성:시각과 거울상을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문