중학교 과학 수업에서 학생질문을 촉진하는 방안으로서의 주단위 보고서의 효과

논문상세정보

' 중학교 과학 수업에서 학생질문을 촉진하는 방안으로서의 주단위 보고서의 효과' 의 참고문헌

  • 학생의 열과 온도 개념 변화에 있어서 인지 방략적 질문의 역할
    - [1995]
  • 초ㆍ중ㆍ고 학생들의 과학 수업 환경에 대한 인식 및 과학 관련 태도와의 관계성 조사
    - [1997]
  • 질문 강화 수업이 중학생들의 질문 수준과 학업 성취도에 미치는 영향
    22 4 872-881 [2002]
  • 과학 수업에서의 학생 질문에 대한 연구 -학생 질문을 강화한 수업의 효과
    19 3 377-388 [1999]
  • 개념도 활용이 과학수업에 대한 태도와 학업성취도에 미치는 영향
    15 2 223-232 [1995]
  • and approaches to learning in British and Hungarian secondary schools Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Secondary Schools
    - [1988]
  • Weekly reports: A two-way feedback tool
    84 5 594-605 [2000]
  • The use of concept mapping and knowledge vee mapping with junior high school science students
    625-645 [1983]
  • The revised approaches to studying inventory University of Edinburgh Centre for Research on Learning and Instruction
    - [1994]
  • The psychology of written composition
    - [1987]
  • Student-generated questions: A meaningful aspect of learning in science
    521-549 [2002]
  • Student questions and individual learning
    36 4 333-341 [1986]
  • Pupils questions, alternative frameworks and the design of science teaching
    19 7 781-799 [1997]
  • Psychological theory and the study of learning disabilities
    41 10 1056-1068 [1986]
  • Learning how to learn
    - [1984]
  • Instructional influence of a molecular-level pictorial presentation of matter on students' conceptions and problem-solving ability
    34 2 199-217 [1997]
  • Encouraging mindful use of prior knowledge Attempting to construct explanatory answers facilitates learning
    91-109 [1992]
  • Encouraging and analyzing student questions in a large physics course Meaningful patterns for instructors
    40 8 776-791 [2003]
  • Effects of guided cooperative questioning on children's knowledge construction Journal of Experimental Education
    127-148 [1993]
  • Closing the feedback loop in large enrollment physics courses
    31 7 476-480 [2002]
  • Appraising constructivism in science and mathematics education
    - [2000]