'
중학교 과학 수업에서 학생질문을 촉진하는 방안으로서의 주단위 보고서의 효과' 의 참고문헌
학생의 열과 온도 개념 변화에 있어서 인지 방략적 질문의 역할
-[1995]
초ㆍ중ㆍ고 학생들의 과학 수업 환경에 대한 인식 및 과학 관련 태도와의 관계성 조사
-[1997]
질문 강화 수업이 중학생들의 질문 수준과 학업 성취도에 미치는 영향
22 4 872-881[2002]
과학 수업에서의 학생 질문에 대한 연구 -학생 질문을 강화한 수업의 효과
19 3 377-388[1999]
개념도 활용이 과학수업에 대한 태도와 학업성취도에 미치는 영향
15 2 223-232[1995]
and approaches to learning in British and Hungarian secondary schools Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Secondary Schools
-[1988]
Weekly reports: A two-way feedback tool
84 5 594-605[2000]
The use of concept mapping and knowledge vee mapping with junior high school science students
625-645[1983]
The revised approaches to studying inventory University of Edinburgh Centre for Research on Learning and Instruction
-[1994]
The psychology of written composition
-[1987]
Student-generated questions: A meaningful aspect of learning in science
521-549[2002]
Student questions and individual learning
36 4 333-341[1986]
Pupils questions, alternative frameworks and the design of science teaching
19 7 781-799[1997]
Psychological theory and the study of learning disabilities
41 10 1056-1068[1986]
Learning how to learn
-[1984]
Instructional influence of a molecular-level pictorial presentation of matter on students' conceptions and problem-solving ability
34 2 199-217[1997]
Encouraging mindful use of prior knowledge Attempting to construct explanatory answers facilitates learning
91-109[1992]
Encouraging and analyzing student questions in a large physics course Meaningful patterns for instructors
40 8 776-791[2003]
Effects of guided cooperative questioning on children's knowledge construction Journal of Experimental Education
127-148[1993]
Closing the feedback loop in large enrollment physics courses
31 7 476-480[2002]
Appraising constructivism in science and mathematics education
-[2000]
'
중학교 과학 수업에서 학생질문을 촉진하는 방안으로서의 주단위 보고서의 효과'
의 유사주제(
) 논문