중학생의 힘의 개념변화 사례연구:개념 생태적 접근
'
중학생의 힘의 개념변화 사례연구:개념 생태적 접근' 의 참고문헌
-
힘과 운동 개념에 대한 국내, 외의 연구결과와 동향
-
힘과 운동 개념 변화를 위한 연역 논리 과제에 대한 중학생의 반응 분석
박종원
한국과학교육학회지 14 2 133-142
[1994]
-
천문 현상들을 설명하는 예비 초등 교사들의 정신모형에 관한 연구 : Vosniadou의 이론적인 틀 중심
-
작용?반작용 과제에서 불일치현상에 대면한실업계 고등학생의 인지갈등 특성
김연수
한국과학교육학회지 25 5 571-582
[2005]
-
-
생물 존재 필요성에 대한 중학생의 개념생태 특징
송현미
한국과학교육학회지 21 4 648-657
[2001]
-
대학생의 운동학 그래프 작성에 대한 역학 개념의 효과
권성기
한국과학교육학회지 17 4 383-393
[1997]
-
과학수업 후 변하는 것과 변하지 않는 것: 정신모형 이론을 중심으로 한 고등학생의 원운동 학습사례 분석
이경호
한국과학교육학회지 26 4 475-491
[2006]
-
과학사에 근거한 학생들의 진화 개념 분석
이길재
한국과학교육학회지 26 1 25-39
[2006]
-
과학개념변화 연구에서 학생의 개념에 대한 이해: 오개념(misconception)에서 정신모형(mental model)까지
박지연
한국과학교육학회지 24 3 621-637
[2004]
-
-
고등학교 학생들의 물체 운동에 대한 과학사적 관점 분석
백성혜
한국과학교육학회지 26 3 317-329
[2006]
-
개념제시자의 특성이 고등학생의 물리 개념 변화에 미치는 영향
임정수
한국과학교육학회지 16 4 340-350
[1996]
-
개념적 전환 장치의 설계: 힘 개념의 교육을 통해 본 과학의 일상성과 이론성
이상하
철학연구 66 121-144
[2004]
-
‘힘’용어에 대한 일상적 용례연구
오원근
물리교육 13 110-118
[1995]
-
Towards a Lakatosian analysis of the Piagetian and alternative conceptions research programs
-
Toward an explanation of conceptual change
Hashweh, M.
European Journal of Science Education 8 3 229-249
[1986]
-
Theories-in-action : Some theoretical and empirical issues in the study of srudents' conceptual frameworks in science
Driver, R.
Studies in Science Education 10 37-60
[1983]
-
The role of the conceptual change model in the interpretation classroom interactions
-
The role of conceptual conflict in conceptual change and the design of science instruction
-
Status and Subscribing : A Response to Schwitzgebel
-
Science teaching and science learning, in Learning in Science, The implications of childrens' science
-
-
Reconceptualizing change in the cognitive construction of knowledge
-
Proceedings of the Second International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in Science and Mathematics
-
Motion implies the force: Where to expect vestiges of the misconception?
Gilili, I.
International Journal of Science Education 14 63-81
[1992]
-
Misconceptions reconceived : a constructivist analysis of knowledge in transition
Smith, J. P.
The Journal of the Learning Science 3 2 115-163
[1993]
-
Mediating mental models of metals : Acknowledging the priority of the learner's prior learning
-
Making status explicit: A case study of conceptual change, In Research in physics learning: Theoretical issues and empirical studies
-
Learnings' mental models of metallic bonding : A cross-age study
-
Learning in science: The implication of children's science
-
Integrating Research on Misconceptions, Reasoning Patterns and Three Types of Learning Cycle
-
Human Understanding. Vol. 1: The Collective Use and Evolution of Concepts
-
History and Philosophy of science through model
Justi, R.
International Journal of Science Education 22 9 993-1009
[2000]
-
Evaluation of an introductory course on : force"considering students' preconception
-
Epistemological commitments in the learning of science : Examples from dynamics
Hewson, P. W.
European Journal of Science Education 7 2 163-172
[1985]
-
Effects on assessment caused by splits between belief and understanding
-
Educating prospective teachers of Biology : introduction and research methods
-
Dynamic aspects of conceptual change instruction
-
Concepts in force and motion
-
Cognitive structure and conceptual change
-
Children's ideas sciscience
-
Bibliography Student' alternative frameworks and Science education
-
An empirical test of an taxonomy of responses to anomalous data in science
Chinn, C. A.
Journal of Research in Science Teaching 35 6 623-654
[1998]
-
Accommodation of a scientific conception : Toward a theory of conceptual change
-
A study of the components or students' conceptual ecologies
-
A longitudinal study of conceptual change : preservice elementary teachers' conceptions of moon phases
Trundle, K. C.
Journal of Research in Science Teaching 44 2 303-326
[2007]
-
A conceptual change view of learning and understanding, In Cognitive structure and conceptual change
-
A case study of conceptual change in special relativity : The influence of prior knowledge in learning
Hewson, P. W.
European Journal of Science Education 4 61-78
[1982]
-
A Survey of Some Children's Ideas about Force
-
'The role of anomalous data in restructuring forth graders' framework for understanding electric circuits
'
중학생의 힘의 개념변화 사례연구:개념 생태적 접근'
의 유사주제(
) 논문