과학수업에 대한 반성적 사고의 개념적 정의와 유형: 예비 과학교사를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
과학수업에 대한 반성적 사고의 개념적 정의와 유형: 예비 과학교사를 중심으로' 의 참고문헌
현직 교사들이 바라는 중등과학교사의 특성과 사전교사교육과정
박윤배
한국과학교육학회지 12 1 103-117
[1992]
초등 과학 교사들의 수업에서 나타나는 교수 행동 요소와 수업 유형 분석
양일호
한국과학교육학회지 24 3 565-582
[2004]
중등 과학교사 관계 사항에 대한 실태 분석과 질적향상을 위한 정책 방안 연구
수업에 대한 반성적 사고가 유아특수교사의 발문과 피드백에 미치는 영향
쇤(D. A. Schön)의 실천적 인식론에 나타난 교육적 실습의 조건 분석
생물 교육실습생의 자기 수업에 대한 반성을 통한 수업 기술 개선연구 : 비디오 촬영과 자기 분석을 중심으로
반성적 실천을 통한 초등교사의 체육수업 개선 연구
김만의
대구교육대학교 초등교육연구논총 18 3 61-85
[2004]
박사
딜레마 일화를 활용한 과학 교사 교육
윤혜경
한국과학교육학회지 25 2 98-110
[2005]
교사교육 이론의 변천, In 교사교육: 반성과 설계
What are the essential generic teaching competencies?
The reflective practitioner
The practical : A language for curriculum
Teaching teachers to reflect : A consideration of programme structure
Teaching teachers : How I teach IS the message, In Teaching about teaching: Purpose, passion and pedagogy in teacher education
Teaching student teachers to reflect
Teacher Research as a way to Engage in Critical Reflection : a Case Study
Secondary teachers' knowledge and beliefs about matter and their impact on instruction, In Examining pedagogical content knowledge: the construct and its implications for science education
Reflective teaching. International Encyclopedia of Teaching and teacher education second edition
Reflective teacher education: cases and critiques
Reflection: Turning Experience into Learning
Reflection in teacher education : exploring pre-service teachers' meaning of reflective practice
Reflecting upon reflection : theory and practice in one Australian University teacher education program
Preparing Reflective Teachers : an overview of instructional strategies which have been employed in pre-service teacher education
Zeichner, K. M.
International Journal of Educational Research 11 5 565-575
[1987]
Orientation, purpose and reflection : a framework for understanding action research
Making a difference teachers sense of efficacy and student achievement
Linking ways of knowing with ways of being practical
Knowledge and teaching : Foundations of the new reform
How we think: A restatement of the relation of reflective thinking in the education process
Helping novices learn to teach: Lessons from an exemplary support teacher
Growth and reflection as aims in teacher education, In Exploring issues in teacher education: Questions for future research
Enhancing professional practice: A framework for teaching
Educating the reflective practitioner
Curriculum: Product or praxis
Alternative perspectives on knowing mathematics in elementary school
Alternative Paradigms of Teacher Education
A process for personal theory building
A Critical Theory of Adult Learning and Education
'
과학수업에 대한 반성적 사고의 개념적 정의와 유형: 예비 과학교사를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문