'
어림 활동이 문제 해결 과정에서 개념 이해, 해답 예측, 계산에 미치는 영향: 속력과 밀도의 사례를 중심으로' 의 참고문헌
초등학교 6학년 학생들의 분수 개념 이해 및 분수 수업 방안에 대한 연구
-[1997]
중학생의 속력과 밀도에 대한 어림 및 측정 활동이 관련 사항 이해와 능력 함양에 미치는 영향
46 6 305-313[2003]
중학생의 물리량에 대한 차수 어림 능력 분석
23 3 229-238[2003]
문제의 특성에 따른 대학생들의 화학 문제해결 과정의 차이 분석
15 1 80-91[1995]
기본물리량 어림의 정확성 및 방법에 대한 탐색
21 1 76-88[2001]
그림자 현상에 대한 학생의 생각과 제시된 증거 유형에 따른 추론 방식
-[1994]
Use of apparatus and measuring instruments Assessment of Performance Unit Science at Age 13 A Review of APU Survey findgings 1980-84
55-71[1989]
The triangle of science
62 1 32-36[1995]
The Development of Scientific Thinking Skills
-[1988]
Teaching problem solving in physics Issues in Teaching and Research
111-125[1980]
Rutherford and the nature of the atom
-[1964]
Processing information for effective problem solving
285-288[1979]
Problems for introductory physics.The Physics Teacher
-[1969]
Problem solving strategies of sixth-grade students who are superior problem solvers
203-211[1980]
Physics for the inquiring mind and philosophy of physical science
-[1960]
Novice use of qualitative versus quantitative problem solving in electrostatics Journal of Research in Science Teaching
661-670[1991]
Making connections with estimation
347-351[1993]
Introductory Topics in the Philosophy of Natural Science
233-245[1983]
Estimation: it's more than a guess
75 3 142-145[1999]
An investigation into the effects of generating hunches upon subsequent search activities in problem-solving situations Paper presented at the 46th annual meeting of National Association for Research in Science Teaching
-[1973]
'
어림 활동이 문제 해결 과정에서 개념 이해, 해답 예측, 계산에 미치는 영향: 속력과 밀도의 사례를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문