어림 활동이 문제 해결 과정에서 개념 이해, 해답 예측, 계산에 미치는 영향: 속력과 밀도의 사례를 중심으로

논문상세정보

' 어림 활동이 문제 해결 과정에서 개념 이해, 해답 예측, 계산에 미치는 영향: 속력과 밀도의 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 초등학교 6학년 학생들의 분수 개념 이해 및 분수 수업 방안에 대한 연구
    - [1997]
  • 중학생의 속력과 밀도에 대한 어림 및 측정 활동이 관련 사항 이해와 능력 함양에 미치는 영향
    46 6 305-313 [2003]
  • 중학생의 물리량에 대한 차수 어림 능력 분석
    23 3 229-238 [2003]
  • 문제의 특성에 따른 대학생들의 화학 문제해결 과정의 차이 분석
    15 1 80-91 [1995]
  • 기본물리량 어림의 정확성 및 방법에 대한 탐색
    21 1 76-88 [2001]
  • 그림자 현상에 대한 학생의 생각과 제시된 증거 유형에 따른 추론 방식
    - [1994]
  • Use of apparatus and measuring instruments Assessment of Performance Unit Science at Age 13 A Review of APU Survey findgings 1980-84
    55-71 [1989]
  • The triangle of science
    62 1 32-36 [1995]
  • The Development of Scientific Thinking Skills
    - [1988]
  • Teaching problem solving in physics Issues in Teaching and Research
    111-125 [1980]
  • Rutherford and the nature of the atom
    - [1964]
  • Processing information for effective problem solving
    285-288 [1979]
  • Problems for introductory physics.The Physics Teacher
    - [1969]
  • Problem solving strategies of sixth-grade students who are superior problem solvers
    203-211 [1980]
  • Physics for the inquiring mind and philosophy of physical science
    - [1960]
  • Novice use of qualitative versus quantitative problem solving in electrostatics Journal of Research in Science Teaching
    661-670 [1991]
  • Making connections with estimation
    347-351 [1993]
  • Introductory Topics in the Philosophy of Natural Science
    233-245 [1983]
  • Estimation: it's more than a guess
    75 3 142-145 [1999]
  • An investigation into the effects of generating hunches upon subsequent search activities in problem-solving situations Paper presented at the 46th annual meeting of National Association for Research in Science Teaching
    - [1973]