비형식 교육환경에서 일어나는 부모와아동의 대화 특성: ZPD 체계를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
비형식 교육환경에서 일어나는 부모와아동의 대화 특성: ZPD 체계를 중심으로' 의 참고문헌
효과적인 비계설정을 위한 수업설계모형
이상수
교육정보미디어연구 12 3 149-175
[2006]
현장학습을 통한 중학생들의 과학관 선호도 및 인식 변화
장현숙
한국과학교육학회지 26 3 330-341
[2006]
청소년을 위한 “이동과학교실” 사례연구를 통한 재미있는 과학의 특성 연구
황성원
초등과학교육 24 5 602-611
[2005]
지리개념의 발달과 학습에 대한 인지심리학적인 고찰
자연사와 자연사 박물관에 대한 학생, 교사, 학부모들의 인식연구
최지은
한국과학교육학회지 24 5 869-885
[2004]
자연사 박물관에서 엄마-아동의 상호 작용
최지은
교육심리연구 20 3 605-631
[2006]
자연사 박물관 전시물의 메시지 디자인 원리 분석: 미국의 자연사 박물관을 중심으로
변호승
교육공학연구 22 1 83-108
[2006]
어린이박물관에서의 아동과 어머니의 전시참여형태와 아동과 어머니 간의 상호작용에 관한 연구
이경희
아동학회지 25 1 77-92
[2004]
야외 지질 학습에 대한 초임 지구과학 교사의 인식
권홍진
한국지구과학회지 28 1 14-23
[2007]
아동의 수학적 문제해결에서의 부모의 비계설정
한순미
초등교육연구 11 115-134
[1997]
세계 주요 자연사 박물관의 교육 프로그램의 종류 및 특징
이선경
한국과학교육학회지 24 2 357-374
[2004]
미국 자연사박물관의 전시물에 반영된 학교 과학교육과정
정주혜
생물교육 33 2 235-247
[2005]
과학교육의 변화: 과학적 소양(scientific literacy)의 추구
신동희
국어교육학연구 21 95-120
[2004]
과학관 전시물의 특징과 학생들의 전시물에 대한 인식 -서울시 소재 3개 과학관을 중심으로-
김소희
한국과학교육학회지 23 5 544-560
[2003]
과학관 전시물의 분석을 통한 국내외 주요 과학관의 STS 교육 실시 현황 파악
최경희
한국과학교육학회지 25 3 336-345
[2005]
과학관 교육 프로그램 활용에 대한 초등학교 교사들의 인식
최경희
초등과학교육 25 3 331-337
[2006]
Vygotsky이론에서 ZPD의 성장과 활용
김규수
열린유아교육연구 6 3 235-255
[2001]
Toward an agenda for advancing research on science learning in out-of school settings
Rennie, L.
Journal of Research in Science Teaching 40 2 112-120
[2003]
The zone of proximal development: Some conceptual issues, In Children's learning in the zone of proximal development
Seeing ourselves through their eyes: How do teachers regard science centres?
Searching for Science Education in On-Line Resources Provided by Natural History Museums
Science education : Border crossing into the subculture of science
Scaffolding children's learning: Vygotsky and early childhood education
Renegotiating the culture of school science, In Improving science education: The Contribution of research
Reflective scientific sense-making dialogue in two languages : The science in the dialogue and the dialogue in the science
Ash, D.
Science Education 88 855-884
[2004]
Outside the classroom walls: Learning in informal environments, In Innovations in learning new environments for education
Oh, yes, they do : How museum visitors read labels and interact with exhibit texts
Museums as science learning environments
Mind in Society- The Development of Higher Psychological Processes
Looking for learning in visitor talk: A methodological exploration, In Learning conversations in museums
It's the company you keep : The social determination of learning-related behavior in a science museum
McManus, P. M.
International Journal of Museum Management and Curatorship 6 3 263-270
[1987]
Investigating learning from informal sources : Listening to conversations and observing play in science museums
Lucas, A. M.
International Journal of Science Education 8 4 341-352
[1986]
Informal learning in children's museums: Questions adults pose to children
Home-school learning of science : The culture of homes, and pupils' difficult border crossing
Solomon, J.
Journal of Research in Science Teaching 40 2 219-233
[2003]
Home, school, and peer group influences on student attitudes and achievement in science
Exploring science at the museum
Drawing things together, In Representation in scientific practice
Dialogic inquiry in life science conversations of family groups in a museum
Ash, D.
Journal of Research in Science Teaching 41 2 138-162
[2003]
Construction of the zone of proximal development in adult-child joint action: The socialization of meals, In Children's learning in the zone of proximal development
Apprenticeship in thinking:Cognitive development in social context
A matter of time: Risk and opportunity in the nonschool hours
'
비형식 교육환경에서 일어나는 부모와아동의 대화 특성: ZPD 체계를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문