정보시스템 품질 속성들의 비대칭적 영향관계 및 사용단계별 품질 속성의 변화 :행정정보시스템을 중심으로

논문상세정보

' 정보시스템 품질 속성들의 비대칭적 영향관계 및 사용단계별 품질 속성의 변화 :행정정보시스템을 중심으로' 의 참고문헌

  • 행정정보시스템의 초기수용단계와 조직동화단계의 정보시스템 품질영향요인의 차이 연구
    박흔동 e-비즈니스연구 11 3 367-391 [2010]
  • 평가지표에 의한 정책평가의 인과성 제고 연구: 학교문화예술교육 예술강사 지원사업의 성과평가를 기초로
    이윤식 한국정책연구 10 3 261-284 [2010]
  • 카노 모형을 고려한 고객 요구 속성의 중요도 선정
    김경미 품질경영학회지 35 4 38-51 [2007]
  • 지식관리시스템의 도입・활용에 관한 평가연구: 경상남도 2개 기초자치단체를 중심으로
    한동효 한국행정학보 38 5 215-239 [2004]
  • 지방행정기관의EDI 활용성과에대한영향요인연구:광주시청과 광주교육청을중심으로
    김구 한국행정학보 36 1 231-252 [2002]
  • 정부지식관리시스템의 사용자만족 척도개발
    김구 정책분석평가학회보 17 4 117-148 [2007]
  • 정부업무관리시스템의 활용실태 및 효과성에 관한 연구:사용자인식을 중심으로
    임준형 한국지역정보화학회지 13 2 131-170 [2010]
  • 전자정부 웹사이트(Website)의 운영성과에 영향을 미치는 요인
    김종무 한국행정학보 37 3 331-356 [2003]
  • 전자정부 웹사이트 이용의 영향요인에 관한 연구
    정철현 한국행정연구 13 4 122-147 [2005]
  • 동기 및 위생 이론 관점에서 정보시스템 성과요인 탐색: ASP 서비스를 중심으로
    김정군 e-비즈니스연구 8 1 21-34 [2007]
  • 공공업무시스템의 성과에 미치는 시스템특성, 개인특성, 조직특성요인에 관한 연구 : 농림행정정보화를 중심으로
    김한얼 e-비즈니스연구 11 5 241-269 [2010]
  • Understanding information systems continuance : An expectation-confirmation model
    Bhattacherjee, A. MIS quarterly 25 3 351-370 [2001]
  • Two factor theory and consumer satisfaction: Replication and Extension
    Maddox,R.N The Journal of Consumer Research 8 1 97-102 [1981]
  • The measurement of user information satisfaction. Commun
    Ives, B. ACM 26 10 785-793 [1983]
  • The measurement imperative
    Wittink, D. R. Marketing Research 6 4 14-23 [1994]
  • The management information system user:An exploratory behavioral analysis
    Schewe, C. D. Academy of Management Journal 19 4 577-590 [1976]
  • The asymmetrical and non-linear effects of store quality attributes on customer satisfaction
    Ting, S. Total Quality Management & Business Excellence 13 4 547-569 [2002]
  • The asymmetric relationship between attribute-level performance and overall customer satisfaction : A reconsideration of the importance-performance analysis
    Matzler, K. Industrial Marketing Management 33 4 271-277 [2004]
  • The Partial Least Squares Approach to Structural Equation Modeling
    Chin, W. Modern methods for business research 295 336- [1998]
  • The Lyman bands of molecular hydrogen
    Herzberg, G. Canadian Journal of Physics 37 5 636-659 [1959]
  • The DeLone and McLean model of information systems success : a ten-year update
    Delone WH J. Manage. Inf. Syst 19 4 9-30 [2003]
  • Sharpening logistics customer service strategy planning by applying Kano's quality element classification
    Huiskonen, J. International journal of production economics 56 253-260 [1998]
  • Service quality:a measure of information systems effectiveness
    Pitt, L. MIS quarterly 19 2 173-187 [1995]
  • Product performance and consumer satisfaction: A new concept
    Swan, J. E The Journal of Marketing 40 2 25-33 [1976]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M Computational Statistics & Data Analysis 48 1 159-205 [2005]
  • Management information systems in public and private organizations : An empirical test
    Bretschneider, S. Public Administration Review 50 5 536-545 [1990]
  • Kano Model을 기반으로 한 Single PPM 품질혁신운동의 글로벌 지속가능 품질혁신(GSQI) 지수에 관한 연구
    이회식 한국컴퓨터정보학회논문지 12 4 209-220 [2007]
  • Information technology adoption across time : A cross-sectional comparison of pre-adoption and post-adoption beliefs
    Karahanna, E. MIS quarterly 183-213 [1999]
  • Information systems success : the quest for the dependent variable
    Delone, W. Information systems research 3 1 60-95 [1992]
  • Individual differences and MIS success : A review of the empirical literature
    Zmud, R. W. Management science 25 10 966-979 [1979]
  • Explaining information systems adoption and post-adoption: Toward an integrative model
    Limayem, M. - [2003]
  • Expectation disconfirmation and technology adoption:polynomial modeling and response surface analysis
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 34 2 281-303 [2010]
  • E-commerce Systems Success: An Attempt to Extend and Respecify the DeLone and McLean Model of IS success
    Molla, A Journal of Electronic Commerce Research 2 4 131-141 [2001]
  • Dynamics of service attributes:a test of Kano's theory of attractive quality
    Nilsson-Witell, L. International Journal of Service Industry Management 16 2 152-168 [2005]
  • Dissatisfiers and satisfiers: Suggestions from customer complaints and compliments
    Cadotte, E. Journal of Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behaviour 1 74-79 [1988]
  • Development of a Tool for Measuring and Analyzing Computer User Satisfaction
    Bailey,J.E Management science 29 5 530-545 [1983]
  • Customer delight: Foundations, findings, and managerial insight
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 73 3 311-336 [1997]
  • Customer delight and market segmentation:An application of the three-factor theory of customer satisfaction on life style groups
    Fuller, J. Tourism Management 29 1 116-126 [2008]
  • Considering the competition in strategy development: an extension of importance-performance analysis
    Dolinsky, A. Journal of health care marketing 11 1 31- [1991]
  • Attractive quality and Must-be Quality
    Kano, N The Journal of the Japanese Society for Quality Control 14 2 39-48 [1984]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : four longitudinal field studies
    Venkatesh, V. Management science 46 2 186-204 [2000]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of marketing research 17 4 460-469 [1980]
  • 2011 국가정보화백서
    - [2011]