지리교육에서 실행 연구의 장점과 단점

강창숙 2006년
논문상세정보

' 지리교육에서 실행 연구의 장점과 단점' 의 참고문헌

  • 지리과 교실수업연구를 위한 이론적 탐색:교실수업연구 패러다임의 동향을 중심으로
    13 2 275-291 [2005]
  • 이론과 실제, 그 협력의 새로운 지평을 위한 교육 실습의 재구성
    11 3 101-117 [2003]
  • 영국의 국가교육과정에서 제시하는 사고기능과 TTG전략(I)
    40 1 96-108 [2005]
  • 영국의 국가교육과정에서 제시하는 사고기능과 MTTG전략 (II)
    39 1 79-94 [2005]
  • 실행연구방법
    - [2005]
  • 구성주의 지리교육의 실천적 구성을 위한 현장 연구 II
    36 1 15-34 [2001]
  • 구성주의 지리교육의 실천적 구성을 위한 현장 연구 I
    35 4 565-584 [2000]
  • 교실 수업 과정의 연구 경향 검토
    20 115-140 [2005]
  • 교사를 위한 실행 연구
    - [2005]
  • Thinking through Geography
    - [2002]
  • The geography teacher as curriculum decision maker perspectives on reflective practice and professional development
    53-62 [1996]
  • The Geographical Educator as an Expert Developing Skills in Geographical Education
    3-8 [1988]
  • Research in geographical education Developing skills in geographical education
    273-285 [1988]
  • Readings in Social Psychology
    - [1952]
  • Professionalism In Geographical Education
    151-162 [1996]
  • More Thinking Through Geography
    - [2003]
  • Illustrating research in geography education
    291-320 [1996]
  • Geography Teachers as Action Researchers
    273-284 [2003]
  • Directions for research in geography education the maturity of qualitative research
    136-148 [1996]
  • Action research for a new professionalism in geography education
    306-322 [2002]
  • Action Research for Educational Change
    - [1991]
  • Action Research
    150-161 [1996]
  • ?What kind of research for what kind of teaching? Towards research in geographical education as a critical social science? International Perspectives on Geographic Education Center for Geographic Education University of Colorado at Boulder/Rand McNally
    - [1992]
  • ?Action research in retrospect and prospect? mimeo presented at the Annual General Meeting of the Australian Association for research in Education
    - [1980]