한국인의 소비정서 항목 개발을 위한 탐색적 연구

논문상세정보
    • 저자 서용원 손영화
    • 제어번호 103971560
    • 학술지명 한국심리학회지 소비자·광고
    • 권호사항 Vol. 5 No. 1 [ 2004 ]
    • 발행처 한국소비자·광고심리학회
    • 발행처 URL http://www.koreanpsychology.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 5-5
    • 언어 -
    • 출판년도 2004
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
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' 한국인의 소비정서 항목 개발을 위한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 형용사 서술 의미의 구조에 관한 연구 정서 관련 어휘를 중심으로
    2 1 118-138 [1990]
  • 한국인의 負的 感情
    6 2 61-74 [1997]
  • 한국어 정서용어들의 적절성과 경험빈도
    19 2 63-99 [2000]
  • 정서의 공발생 경험 구조
    13 1 207-218 [1994]
  • 소비관련 감정척도의 개발
    17 3 55-91 [2002]
  • 소비관련 감정, 만족, 그리고 제품태도간의 구조적 관계
    30 4 1115-1142 [2001]
  • 고객만족의 개념 재정립과 척도개발에 관한 연구
    15 3 93-122 [2000]
  • 고객만족 연구에 관한 종합적 고찰
    11 3 139-166 [2000]
  • in Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction
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  • and attribute bases of the satisfaction response. Journal of Consumer Research
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  • The Psychology of Emotions
    - [1991]
  • The Place of Appraisal in Emotion
    7 34 115-143 [1993]
  • The Independence of Positive and Negative Affect Journal of personality and Social Psychology
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  • The Dimensionality of Consumer Satisfaction/ Dissatisfaction: An Empirical Examination.
    8 53-58 [1995]
  • Processing of the Satisfaction Response in Consumption Journal of Consumer Satisfaction
    1-16 [1989]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consumer Atitudes
    159-170 [1990]
  • Measuring Emotions in the Consumption Experience
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  • Journal of Personality and Social Psychology
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  • Journal of Marketing Research
    258-270 [1987]
  • Human Emotions
    - [1977]
  • Distinguishing Satisfaction from Delight: An Appraisals Approach, presentation in Special Session on Cognitive Appraisals, Consumer Emotion and Consumer Response, Advances in Consumer Research
    17-18 [1997]
  • Developing a Typology of Affective Response to Advertising
    11-25 [1990]
  • Conceptual Issues in the Structural Analysis of Consumption Enotion Satisfaction and Quality Advances in Consumer Research
    16-22 [1994]
  • Assessing the role of emotions as mediators of consumer responses to advertising
    14 404-420 [1987]
  • Assessing the Dimensionality and Structure of the Consumption Experience Journal of Consumer Research
    451-466 [1993]
  • An Investigation of Consumer Attitudes Toward Complaining
    9 502-506 [1982]
  • A Multivariate Analysis of Responses to Dissatisfaction
    15 24-31 [1987]
  • A Cognitive Model the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    17 460-469 [1980]
  • A Circumplex Model of Affect Journal of Personality and Social Psychology
    1161-1178 [1980]