“지역 원산지 명성과 브랜드 인지도가 구매의도에 미치는 영향: 구매목적의 조절효과를 중심으로,”

논문상세정보

' “지역 원산지 명성과 브랜드 인지도가 구매의도에 미치는 영향: 구매목적의 조절효과를 중심으로,”' 의 참고문헌

  • 지역이미지와 소재원산지 평가가 지역제품구입에 미치는 효과
    김해룡 소비자학연구 22 2 203-225 [2011]
  • 지역원산지 인지도를 포함한‘쌀’브랜드명 유형에 따른 소비자의 브랜드 태도에 관한 연구
    최선경 상품학연구 29 4 169-178 [2011]
  • 자기선물의 탐색적 연구
    강희숙 소비문화연구 15 1 161-178 [2012]
  • 외식업체 브랜드이미지가 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향
    최태호 외식경영연구 10 4 151-172 [2007]
  • 오디 및 블루베리 추출물을 이용한 과립제조 및 품질특성
    박혜미 한국식품조리과학회지 28 4 375-382 [2012]
  • 소비자의 선물 구매행동에 관한 실증연구 : 고려속성 및 상품형태를 중심으로
    裵哲亨 [1995]
  • 선물에 대한 소비자태도, 선물구매액수 및 소비자 만족에 관한 연구
    유소이 소비문화연구 4 3 21-39 [2001]
  • 선물 상품 선택 기준 및 영향 변수에 관한 연구
    이상협 소비자학연구 5 2 89-101 [1994]
  • 브랜드 친숙도(Familarity)에 따른 교통광고 효과 연구-버스외부 광고와 지하철 스크린 도어 광고를 중심으로-
    김효규 옥외광고학연구 6 2 23-46 [2009]
  • 브랜드 자산의 구성요소에 관한 연구 : 소비자와 브랜드간 의 감성-관계를 중심으로
    유재하 [2004]
  • 브랜드 가치에 대한 브랜드 이미지의 역할에 관한 연구
    최낙환 소비문화연구 9 3 67-89 [2006]
  • 구매 목적에 따른 소비 행동의 차이 : 자기 사용구매와 선물 구매를 중심으로
    李淙憲 [1997]
  • 박사
  • Utilitarian, Aesthetic, and Familiarity Responses to Verbal versus Visual Advertisements
    Hirschman, Elizabeth C Advances in Consumer Research 11 1 426-431 [1984]
  • Use of Partial Least Squares (PLS) in Strategic Management Research: A Review of Four Recent Studies
    Hulland, John Strategic Management Journal 20 2 195-204 [1999]
  • The Moderating Role of Brand Familiarity in Reference Price Perceptions
    Biswas, Abihijit Journal of Business Research 15 251-262 [1992]
  • The Matchup Hypothesis: Physical Attractiveness, Expertise, and the Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    Till, Brian D Journal of Advertising 1-13 [2000]
  • The Influence of Country Image Structure on Consumer Evaluations of Foreign Products
    Laroche, Michel International Marketing Review 22 1 96-115 [2005]
  • The Influence of Corporate Credibility on Consumer Attitudes and Purchase Intent
    Goldsmith, Ronald E Corporate Reputation Review 3 4 304-318 [2000]
  • The Components of Perceived Risk
    Jacoby. J. - [1972]
  • Strategic Brand Management
  • Strategic Brand Management
  • Recall and Consumer Consideration Sets: Influencing Choice Without Altering Brand Evaluations
    Nedungadi, Prakash Journal of Consumer Research 17 3 263-276 [1990]
  • Partitioning Country of Origin Effects : Consumers' Evaluations of Hubrid Product
    Chao, P. Journal of International Business Studies 24 2 291-306 [1993]
  • Managing Brand Equity; Capitalizing on the Value of a Brand Name
  • Impact of Country-of-Origin Dimension on Product Quality and Design Quality Perceptions
    Chao, P. Journal of Business Research 42 1 1-6 [1998]
  • Global Sourcing, Multiple Countryof- Origin Facets, and Consumer Reactions
    Li, Zhan G. Journal of Business Research 47 121-133 [2000]
  • Gift Giving in Anthropological Perspective
    Sherry, John F., Jr. Journal of Consumer Research 10 157-168 [1983]
  • Gift Giving Behavior
    Belk, R. Research in Marketing 2 95-126 [1979]
  • Effects of Brand Awareness on Choice for a Common, Repeat-Purchase Product
    Hoyer, Wayne D. Journal of Consumer Research 17 2 141-148 [1990]
  • Developing and Validating a Multidimensional Consumer-based Brand Equity Scale
    Yoo, Boonghee Journal of Business Research 52 1 1-14 [2001]
  • Determinants of Country–of-Origin Evaluations
    Gurhan-Canli Journal of Consumer Research 27 1 96-108 [2000]
  • Countryof- origin Effects for Uni-national and Binational Products
    Han, C Min Journal of International Business Studies 235-255 [1988]
  • Country of Origin as a Stereotype: Effects of Consumer Experties and Attribute Strength on Product Evaluations
    Maheswaran, D. Journal of Consumer Research 21 354-365 [1994]
  • Consumer Gift Buying Behavior: An Exploratory Analysis, In Contemporary Marketing Thoughts
    Ryans, A. 99-104 [1977]
  • Conceptualizing, Measuring and Managing Customer-based Brand Equity
    Keller, Kevin Lane Journal of Marketing 57 1-22 [1993]
  • Competitive Interference Effects in Consumer Memory for Advertising: the Role of Brand Familiarity
    Kent, Robert J The Journal of Marketing 97-105 [1994]
  • Brand Origin: Conceptualization and Review
    Thakor, Mrugank V Journal of Consumer Marketing 13 3 27-42 [1996]
  • Aggregate Images of American and Japanese Products : Implications on International Marketing
    Narayana, C. L. Columbia Journal of World Business 19 31-35 [1981]
  • A Comparsion of Japanese and U. S. Attitude toward Foreign Products
    Nagasima, A. Journal of Marketing 35 1 68-74 [1970]