내부마케팅,조직신뢰,직무만족,조직성과간의 관계 연구 :제조업을 대상으로

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' 내부마케팅,조직신뢰,직무만족,조직성과간의 관계 연구 :제조업을 대상으로' 의 참고문헌

  • 회사신뢰 및 상사신뢰의 결정요인
    서용원 오동근 이영석 한국심리학회지: 산업 및 조직 17 2 147-186 [2004]
  • 호텔조리종사자의 임파워먼트와 직무만족, 조직몰입, 고객지향성의 영향관계
    오영섭 관광연구 23 3 75-93 [2008]
  • 호텔내부마케팅이 종사원 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
    이보영 호텔리조트카지노연구 5 1 145-161 [2006]
  • 호텔기업의 내부마케팅이 직무만족과 고객만족에 미치는 영향
    한진수 호텔관광연구 5 2 259-285 [2003]
  • 호텔기업의 내부마케팅이 종사원의 감정노동과 서비스 제공 수준에 미치는 영향
    최정순 컨벤션연구 4 2 165-188 [2004]
  • 호텔기업의 내부마케팅이 조직구성원의 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구: 제주지역 특급호텔 중심으로
    구필모 관광·레저연구 19 2 167-184 [2007]
  • 호텔 종사원간의 관계요인이 동료신뢰와 성과에 미치는 영향
    지성구 관광연구 23 1 23-42 [2008]
  • 호텔 기업의 내부마케팅활동이 종사원의 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향
    한진수 호텔경영학연구 14 3 191-213 [2005]
  • 직업재활전문인력의 직무만족에 대한 조사 연구
    박석돈 재활심리연구 8 2 209-227 [2001]
  • 조직에서의 신뢰
    임성만 한국심리학회지: 산업 및 조직 13 1 1-19 [2000]
  • 조직동일시와 직무만족에 영향을 미치는 호텔의 인터널 마케팅 활동요인
    이관표 호텔관광연구 5 1 127-143 [2003]
  • 조직내 의사소통 환경이 직무만족과 몰입에 미치는 영향
    유시정 서비스경영학회지 7 2 31-56 [2006]
  • 조직공정성이 신뢰와 직무만족,조직몰입에 미치는 영향
    표용태 사회과학연구 11 247-268 [2004]
  • 장애인복지시설에서 내부마케팅이 고객지향성에 미치는 영향 - 직무만족, 조직몰입을 매개변인으로
    남석훈 한국비영리연구 8 2 125-153 [2009]
  • 인터널마케팅요인이 성과에 미치는 영향에 관한 연구-경주지역 관광호텔을 중심으로
    이준혁 호텔경영학연구 9 1 7-28 [2000]
  • 인적자원관리와 조직성과에 대한 실증연구
    배종석 인사조직연구 11 2 133-169 [2003]
  • 의료기관의 고객지향성, 직무만족, 서비스 가치가 경영성과에 미치는 영향
    강두식 전자상거래학회지 11 1 19-40 [2010]
  • 위탁급식전문업체의 내부마케팅 전략에 관한 중요도 및 수행도 분석
    양일선 외식경영연구 9 3 155-176 [2006]
  • 외식기업의 내부마케팅이 내부고객 태도에 미치는 영향: 호텔레스토랑과 패밀리레스토랑을 대상으로
    송효분 관광학연구 29 3 357-379 [2005]
  • 신인사관리,서울
    박경규 - [2001]
  • 신뢰경영과 서번트리더십
    이관웅 - [2002]
  • 신뢰경영과 21세기 기업의 생산성
  • 스포츠조직 구성원의 신뢰와 조직유효성 및 직무성과의 구조적 관계
    이동준 한국체육학회지 48 2 23-33 [2009]
  • 소방공무원의 조직신뢰도와 조직성과간의 관계에 관한 실증적 연구
    이오숙 사회과학연구 16 20-34 [2007]
  • 서비스마케팅, 4판
    이유재 - [2008]
  • 서번트 리더십과 조직시민행동 간의 조직몰입과 조직신뢰의 매개효과 검증: 외식기업을 중심으로
    최동주 산업혁신연구 26 1 133-166 [2010]
  • 상사로부터의 신뢰인식과 부하의 조직신뢰 간 관계에서 상사신뢰의 매개효과
    박원우 경영학연구 36 3 679-704 [2007]
  • 보상의 공정 지각이 조직몰입에 미치는 영향에 관한 실증연구-신뢰 유형의 매개 역할을 중심으로
    김원술 인력개발연구 8 1 69-98 [2006]
  • 병원의 내부마케팅과 조직유효성
    이성호 한국콘텐츠학회 논문지 10 5 333-342 [2010]
  • 물류기업의 내부마케팅이 조직유효성과 고객지향성에 미치는 영향
    이춘수 물류학회지 19 2 190-213 [2009]
  • 내부마케팅이 종업원의 직무만족과 전환비용에 미치는 영향: 호텔 내부고객세분화 관점
    배상욱 관광·레저연구 22 2 379-397 [2010]
  • 내부마케팅이 시장지향성과 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
    정기한 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 11 103-128 [2003]
  • 내부마케팅이 스포츠시설 조직구성원의 직무만족과 조직몰입, 고객지향성에 미치는 영향
    박문수 한국체육과학회지 18 2 635-645 [2009]
  • 내부마케팅이 서비스품질과 고객만족에 미치는 효과에 관한 실증적 연구
    김명학 국제지역연구 10 1 388-408 [2006]
  • 내부마케팅이 내부고객만족과 고객지향성에 미치는 영향: 수도권내 외국인 전용 카지노를 중심으로
    김성혁 관광학연구 32 4 97-120 [2008]
  • 내부마케팅으로 인한 호텔근무자만족도가 인지된 경영성과에 미치는 영향 : 특급호텔연회를 중심으로
    임지은 호텔경영학연구 19 2 21-38 [2010]
  • 내부마케팅과 내부고객만족이 외부마케팅의 성과에 미치는 영향 : B2G 시장에 대한 탐색적 접근
    이도영 상업교육연구 23 2 121-144 [2009]
  • 내부마케팅 이론과 실제
    오재신 - [2010]
  • 기업합병 후 조직구성원의 인식변화와 조직유효성의 관계에 대한 연구
    정동섭 산업혁신연구 2 193-208 [2003]
  • 기업의 내부고객에 대한 세분화 전략과 제품정책의 결정에 관한 연구
    유필화 경영학연구 25 2 245-279 [1996]
  • 국제물류기업의 내부마케팅이 직무만족, 조직몰입과 이직의도에 미치는 영향에 관한 실증연구- 복합운송주선업을 중심으로 -
    최영로 한국항만경제학회지 25 4 45-62 [2009]
  • 관광 스토리텔링의 구성 요소에 따른 시장세분화와 관광목적지 매력지각과의 관계 연구
    김혜진 산업혁신연구 26 2 199-224 [2010]
  • 고용불안정과 의사결정참여가 종업원 태도에 미치는 영향 : 조직후원인식의 역할을 중심으로
    이창우 한국조직학회보 2 2 23-54 [2005]
  • 개발 전문가의 조직적응: 조직몰입 및 전문분야몰입
    장재윤 [1996]
  • Work Commitment in Relation to Withdrawal Intentions and Union Effectiveness
    Cohen, A. Journal of Business Research 26 1 75-91 [1993]
  • What are the Fundamental Features Supporting Service Quality?
    Akiko, U Journal of Service Marketing 24 1 74-86 [2010]
  • Using job satisfaction and pride as internal-marketing tools
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  • Trustworthiness as a source of competitive advantage
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  • Trust in leadership: Meta-analytic findings and. implications for organizational research
    Dirks, K. T Journal of Applied Psychology 87 4 611-628 [2002]
  • Trust in Emplotee/Employer Relationships:A Servey of West Michigan Managers
    Mishra, J Public Personnel Management 19 4 443-485 [1990]
  • Toward the Differentiation of Trust in Supervisor and Trust in Organization.Organizational Behavior Faculty of Business Administration National University of Singapore
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  • Total Quality Management and Internal Customers:Measuring Internal Service Quality
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  • The relationship between employee job change and job satisfaction : The honeymoon-hangover effect
    Wendy R, Journal of Applied Psychology 90 5 882-892 [2005]
  • The impact of person and organizational values on organizational commitment
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  • The impact of human resource management practices on perceptions of organizational performance
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  • The boundaryless career : A new perspective for organizational inquiry
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  • The Service Profit Chain:How Leading Companies Link Profit and Growth to Loyalty,Satisfaction and Value
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  • The Scope of Internal Marketing: Defining the Boundary Between Marketing and Human Resource Management
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  • The Impact of Internal Marketing Efforts in Distribution Service Operations
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  • The Four Levels of Loyalty and the Pivotal Role of Trust:A Study of Online Service Dynamic
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  • The Experience and Evolution of Trust : Implication for Cooperation and Teamwork
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  • The Employee as Customer
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  • Striving for Quailty; The Role of Internal and External Customer
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  • Service Marketing: Competing through Quality
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  • Relationships Among Internal Marketing,Employee Job Satisfaction and International Hotel Performance:An Empirical Study
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  • Reframing Internal Marketing for Relationship Marketing
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  • Person-Organization Fit and Contextual Performance: Do Shared Values Matter
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  • Organizational Effectiveness Enhancement under Total Quality Management(TQM) in Anon-Manufacturing. In Productivity and Quality Management Frontiers, G. A
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  • Organizational Behavior(2nd)
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  • Not so Different After All:a Cross Discipline View of Trust
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  • New Work Attitude Measure of Trust,Organizational Commitment and Personal Need Non-Fulfilment
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  • Measuring person-job fit using a profile comparison process
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  • Market Orientation: Antecedents and Consequences
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  • Managers as Initiators of Trust:An Exchange Relationship Framework for Understanding Managerial Trustworthy Behavior
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  • Learning by Monitoring: The Institutions of Economic Development, In The Handbook of Economic Sociology
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  • International Marketing,Organizational Culture,Job Satisfaction,and Organizational Performance in Non-Life Insurance
    Shin, Yung-Ming Service Industries Journal 30 6 793-809 [2010]
  • Internal Marketing: Concepts, Measurement and Application
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  • Internal Marketing: A review and some interdisciplinary research challenge
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  • Internal Market Orientation and its Influence on Organisational Performance
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  • How the Achievement of Human Resource Goals Drives Restaurant Performance
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  • From Marketing Mix to Relationship Marketing:Towards a Paradigm Shift in Marketing
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  • Factors Affecting Trust in Market Research Relationships
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  • Effects of Internal Marketing on Nurse Job Satisfaction and Organizational Commitment:Example of Medical Centers in Southern Taiwan
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  • Distributive and Procedural Justice in a Sales Force Context Scale Development and Validation
    Brashear, T. G. Journal of Business Research 57 1 86-93 [2004]
  • Distinguishing between employees' perceptions of person-job and person-organization fit
    Lauver KJ. Journal of Vocational Behavior 59 3 454-470 [2001]
  • Developing and Measuring the Learning Organization:from Buzz Words to Behaviors
    Campbell, T Industrial and Commercial Training 26 7 10-15 [1994]
  • Customer Satisfaction and Internal Market: Marketing our customers to our employees
    Piercy, N. F. Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science 1 1 22-44 [1995]
  • Corridors of influence in the dissemination of customer-oriented strategy to customer contact service employee
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 64 35-50 [2000]
  • Cooperation and Competition: Theory and Research Edina
    Johnson, D. W - [1989]
  • Comparative analysis:Reliability of job performance rating
    Viswesvaran C. Journal of Applied Psychology 81 5 557-574 [1996]
  • Commitment and the organization: The organization man revisited
    Randall DM. Academy of Management Review 12 3 460-471 [1987]
  • Commentary: Internal marketing issues and challenges
    Ahmed,P.K. European Journal of Marketing 37 9 1177-1186 [2002]
  • CEO의 도덕성 및 윤리경영과 서비스성과간의 관계 연구:조직신뢰의 매개효과를 중심으로
    천순례 [2008]
  • An exploratory study of reciprocal trust between sales managers and salespersons
    Lagace, R. R. Journal of Personal Selling & Sales Management 11 2 49-58 [1991]
  • An Empirical Assessment of Organizational Commitment and Organizational Effectiveness
    Angle, H. L Administrative Science Quarterly 26 1 1-14 [1981]
  • Advances on the Internal Marketing Concept:Definiton,Synthesis and Extension
    Rafiq, M Journal of Service Marketing 14 6 449-462 [2000]
  • A meta-analysis of the relationships between individual job satisfaction and individual performance
    Petty, M. Academy of Management Review 9 4 712-721 [1984]
  • A meta-analysis of relations between person-organization fit and work attitudes
    Verquer, M. L. Journal of Vocational Behavior 63 3 473-489 [2003]
  • A Great Place to Work: What makes some employers so good(and most so bad)
    Levering, R. - [2000]