“소비가치에 영향을 주는 요인에 관한 연구: 미디어 배양효과와 청소년의 소비사회화를 중심으로”
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“소비가치에 영향을 주는 요인에 관한 연구: 미디어 배양효과와 청소년의 소비사회화를 중심으로”' 의 참고문헌
한국 텔레비전 프로그램에 나타난 소유와소비 이미지 실증분석 : 프로그램 유형, 방송채널, 편성시간대별 차이를 중심으로
양혜승
한국언론학보 53 3 30-57
[2009]
텔레비전 오락 프로그램 시청이 개인들의 물질주의적 가치관 및 삶과 사회에 대한 만족도에 미치는 영향
양혜승
한국방송학보 20 4 121-155
[2006]
텔레비전 시청이 연애에서의 소비 및 소비 수준에 대한 인식에 미치는 영향
이주현
한국언론학보 56 6 196-221
[2012]
텔레비전 시청이 물질주의적 소비와 공적 사회 참여에 미치는 영향
금희조
한국언론학보 50 6 362-387
[2006]
청소년의 상징적 소비성향에 관한 연구
김영숙
한국생활과학회지 14 2 277-292
[2005]
청소년소비자의 소비행동의 합리성에 영향을 미치는 요인
권미화
한국가정관리학회지 18 2 175-190
[2000]
청소년소비자의 소비가치와 환경친화적 소비행동 연구
오진숙
Family and Environment Research 47 10 13-28
[2009]
인터넷 이용이 현실 위험인식에 미치는 영향: 인터넷 문화계발효과에 대한 탐색적 연구
이준응
한국언론학보 51 2 363-391
[2007]
아동의 물질주의적 소비문화에 대한 관여: 부모, 친구, TV의 상대적 영향력을 중심으로
손상희
소비문화연구 12 4 5-25
[2009]
소비자의 웰빙태도 및 웰빙상품에 대한 만족도 : 기대-불일치 패러다임을 중심으로
남수정
Family and Environment Research 45 5 1-13
[2007]
마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
이은선
광고학연구 23 2 31-55
[2012]
기업의 전략적 커뮤니케이션 수단으로서의 SNS: 한-미간 주요 기업 페이스북 팬페이지의 내용분석
황장선
광고학연구 24 4 143-178
[2013]
개인소비가치가 친환경 농산물 구매의도에 미치는 영향 :환경의식행동의 조절효과
윤효실
호텔경영학연구 22 1 253-267
[2013]
감성적 소비가치에 관한 연구 - 소비자 혁신성과 신제품 수용도 및 감성적 소비가치 요소의 관계를 중심으로
황민우
광고연구 77 145-172
[2007]
감성광고 전략을 활용한 SK 텔레콤 ‘사람을 향한 렌즈’ 광고캠페인 사례연구
한상필
광고학연구 20 5 237-255
[2009]
Why we buy what we buy : A theory of consumption values
The relationships among perceived quality, perceived risk, and perceived product value
Snoj, B.
Journal of Product & Brand Management 13 3 156-167
[2004]
The functional approach to the study of attitudes
Katz, D.
Public Opinion Quarterly 24 163-204
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The cognitive processes underlying cultivation effects are a function of whether the judgement are on-line or memory-based
Television's cultivation of material values
Shrum, L. J.
Journal of Consumer Research 32 3 473-479
[2005]
Social media peer communication and impacts on purchase intentions : A consumer socialization framework
Wang, X.
Journal of Interactive Marketing 26 198-208
[2012]
Searching for cognitive processes in the cultivation effect : Adult and adolescent samples in the United States and Australia
SNS 중이용자와 경이용자의 현실인식 차이: 배양효과와 합의착각효과
나은영
한국심리학회지: 사회및성격 26 3 63-84
[2012]
Proactive research: Where art thou?
Man-of-action heroes : The pursuit of heroic masculinity in everyday consumption
Making television reality unconscious processes in the construction of social reality
Living in a celebrity-mediated social world : The Chinese experience
Chan, K.
Young Consumer 8 2 139-152
[2007]
Growing up with television: Cultivation process, In Media effects: advances in theory and research
Growing up in a material world : Age differences in materialism in children and adolescents
Dose television viewing promote materialism? Cultivating American perceptions of the good life, In Advances in consumer research
Determinants for materialism among adolescents in Singapore
Cultural value, consumption value, and global brand image: A cross-national study
Park, H-J
Psychology & Marketing 26 8 714-735
[2009]
Convergence across American and Korean young adults : socialization variables indicate the verdict is still out
Choi, M. C.
International Journal of Advertising 23 4 479-506
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Consumer socialization: A life cycle perspective
Consumer socialization
Ward, S.
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Adolescents' uses of media for self-soci alization
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Adolescent consumer decision-making styles : The consumer socialization perspective
Shim, S.
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A process model of consumer cultivation: A role of television is a function of the type of judgement, In The psychology of entertainment media: Blurring the lines between entertainment and persuasion
A consumer way of thinking : Linking consumer socialization and consumption motivation perspectives to adolescent development
Shim, S.
Journal of Research on Adolescence 21 1 290-299
[2011]
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“소비가치에 영향을 주는 요인에 관한 연구: 미디어 배양효과와 청소년의 소비사회화를 중심으로”'
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