“소비가치에 영향을 주는 요인에 관한 연구: 미디어 배양효과와 청소년의 소비사회화를 중심으로”

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' “소비가치에 영향을 주는 요인에 관한 연구: 미디어 배양효과와 청소년의 소비사회화를 중심으로”' 의 참고문헌

  • 한국 텔레비전 프로그램에 나타난 소유와소비 이미지 실증분석 : 프로그램 유형, 방송채널, 편성시간대별 차이를 중심으로
    양혜승 한국언론학보 53 3 30-57 [2009]
  • 텔레비전 오락 프로그램 시청이 개인들의 물질주의적 가치관 및 삶과 사회에 대한 만족도에 미치는 영향
    양혜승 한국방송학보 20 4 121-155 [2006]
  • 텔레비전 시청이 연애에서의 소비 및 소비 수준에 대한 인식에 미치는 영향
    이주현 한국언론학보 56 6 196-221 [2012]
  • 텔레비전 시청이 물질주의적 소비와 공적 사회 참여에 미치는 영향
    금희조 한국언론학보 50 6 362-387 [2006]
  • 청소년의 상징적 소비성향에 관한 연구
    김영숙 한국생활과학회지 14 2 277-292 [2005]
  • 청소년소비자의 소비행동의 합리성에 영향을 미치는 요인
    권미화 한국가정관리학회지 18 2 175-190 [2000]
  • 청소년소비자의 소비가치와 환경친화적 소비행동 연구
    오진숙 Family and Environment Research 47 10 13-28 [2009]
  • 인터넷 이용이 현실 위험인식에 미치는 영향: 인터넷 문화계발효과에 대한 탐색적 연구
    이준응 한국언론학보 51 2 363-391 [2007]
  • 아동의 물질주의적 소비문화에 대한 관여: 부모, 친구, TV의 상대적 영향력을 중심으로
    손상희 소비문화연구 12 4 5-25 [2009]
  • 소비자의 웰빙태도 및 웰빙상품에 대한 만족도 : 기대-불일치 패러다임을 중심으로
    남수정 Family and Environment Research 45 5 1-13 [2007]
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 2 31-55 [2012]
  • 기업의 전략적 커뮤니케이션 수단으로서의 SNS: 한-미간 주요 기업 페이스북 팬페이지의 내용분석
    황장선 광고학연구 24 4 143-178 [2013]
  • 개인소비가치가 친환경 농산물 구매의도에 미치는 영향 :환경의식행동의 조절효과
    윤효실 호텔경영학연구 22 1 253-267 [2013]
  • 감성적 소비가치에 관한 연구 - 소비자 혁신성과 신제품 수용도 및 감성적 소비가치 요소의 관계를 중심으로
    황민우 광고연구 77 145-172 [2007]
  • 감성광고 전략을 활용한 SK 텔레콤 ‘사람을 향한 렌즈’ 광고캠페인 사례연구
    한상필 광고학연구 20 5 237-255 [2009]
  • Why we buy what we buy : A theory of consumption values
    Sheth, J. N. Journal of Business Research 22 159-170 [1991]
  • The relationships among perceived quality, perceived risk, and perceived product value
    Snoj, B. Journal of Product & Brand Management 13 3 156-167 [2004]
  • The functional approach to the study of attitudes
    Katz, D. Public Opinion Quarterly 24 163-204 [1960]
  • The cognitive processes underlying cultivation effects are a function of whether the judgement are on-line or memory-based
    Shrum, L. J. Communi-cations 29 427-344 [2004]
  • Television's cultivation of material values
    Shrum, L. J. Journal of Consumer Research 32 3 473-479 [2005]
  • Social media peer communication and impacts on purchase intentions : A consumer socialization framework
    Wang, X. Journal of Interactive Marketing 26 198-208 [2012]
  • Searching for cognitive processes in the cultivation effect : Adult and adolescent samples in the United States and Australia
    Hawkins, R. P. Human Communication Research 13 4 553-557 [1987]
  • SNS 중이용자와 경이용자의 현실인식 차이: 배양효과와 합의착각효과
    나은영 한국심리학회지: 사회및성격 26 3 63-84 [2012]
  • Proactive research: Where art thou?
    Isaksen, K. J. Financial Counseling and Planning 16 91-96 [2008]
  • Man-of-action heroes : The pursuit of heroic masculinity in everyday consumption
    Holt, . D. B. Journal of Consumer Research 31 435-440 [2004]
  • Making television reality unconscious processes in the construction of social reality
    Shapiro, M. A. Communication Research 18 5 685-705 [1991]
  • Living in a celebrity-mediated social world : The Chinese experience
    Chan, K. Young Consumer 8 2 139-152 [2007]
  • Growing up with television: Cultivation process, In Media effects: advances in theory and research
    Gerbner, G. 43-68 [2002]
  • Growing up in a material world : Age differences in materialism in children and adolescents
    Chaplin, L. N. Journal of Consumer Research 34 4 480-493 [2007]
  • Dose television viewing promote materialism? Cultivating American perceptions of the good life, In Advances in consumer research
    Burroughs, J. E. 442-443 [2002]
  • Determinants for materialism among adolescents in Singapore
    La Ferle, C. Young Consumers 9 3 201-214 [2008]
  • Cultural value, consumption value, and global brand image: A cross-national study
    Park, H-J Psychology & Marketing 26 8 714-735 [2009]
  • Convergence across American and Korean young adults : socialization variables indicate the verdict is still out
    Choi, M. C. International Journal of Advertising 23 4 479-506 [2004]
  • Consumer socialization: A life cycle perspective
    Moschis, G. P. - [1987]
  • Consumer socialization
    Ward, S. Journal of Consumer Research 1 1-16 [1974]
  • Adolescents' uses of media for self-soci alization
    Arnett, J. J. Journal of Youth and Adolescence 24 5 519-533 [1995]
  • Adolescent consumer decision-making styles : The consumer socialization perspective
    Shim, S. Psychology & Marketing 13 6 547-569 [1996]
  • A process model of consumer cultivation: A role of television is a function of the type of judgement, In The psychology of entertainment media: Blurring the lines between entertainment and persuasion
    Shrum, L. J. 177-191 [2004]
  • A consumer way of thinking : Linking consumer socialization and consumption motivation perspectives to adolescent development
    Shim, S. Journal of Research on Adolescence 21 1 290-299 [2011]