한국의 국가브랜드 정체성(NBI)과 국가브랜드 자산과의 관계에 관한 연구:한국,중국,일본의 글로벌 시장에서의 비교인식차원을 중심으로

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' 한국의 국가브랜드 정체성(NBI)과 국가브랜드 자산과의 관계에 관한 연구:한국,중국,일본의 글로벌 시장에서의 비교인식차원을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한류경험의 유형이 국가브랜드 이미지와 기업 및 제품의 인식에 미치는 영향에 관한 연구
    이창현 광고연구 87 364-391 [2010]
  • 한국의 대외이미지 현황과 경제적 파급효과
    한충민 경제연구 15 1 251-274 [1994]
  • 한국의 국가정체성 구성차원에 대한 탐색적 연구: 설문대상자 소속 국가의 경제발전 수준 및 지리적 거리에 따른 비교평가를 중심으로
    이진용 한국광고홍보학보 13 4 433-467 [2011]
  • 포지셔닝과 재포지셔닝 전략의 평가를 위한 의사결정지원 시스템
    김근배 마케팅연구 18 3 73-92 [2003]
  • 영국의 국가브랜드 전략 사례연구
    최창원 동서언로 23 3-32 [2008]
  • 브랜드관리론
    김유경 - [2010]
  • 마케팅조사(제2판)
    이학식 - [2007]
  • 글로벌 브랜드 가치제고를 위한 국가 브랜드의 전략적 관리
    Dinnie, Keith - [2009]
  • 국가브랜드이미지와 광고의 역할에 관한 전략적 고찰
    김유경 동서언로 17 27-62 [2004]
  • 국가브랜드와 제휴·M& A시의 브랜드 관리
    조동성 - [2004]
  • 국가브랜드를 통한 국제경쟁력 강화 방안 모색―한‧일 국가브랜드를 중심으로―
    송선영 차세대 인문사회연구 7 43-66 [2011]
  • 국가브랜드 자산 평가 모델에관한 연구 : 브랜드자산 구성요소를 중심으로
  • 국가 정체성(National Identity)의 정립을 위한 이론적 접근 : Korean Dynamism의 철학적, 역사적 의미에 대한 고찰
    김유경 커뮤니케이션학 연구 18 2 5-26 [2010]
  • 국가 브랜드 가치 평가를 위한 선행요인에 관한 연구 : 국가브랜드 자산 구성요소 및 인과 구조를 중심으로
    김유경 광고학연구 22 6 29-52 [2011]
  • 공적개발원조(Official Development Assistance)가 국가 브랜드 가치에 미치는 영향 연구
    김유경 광고학연구 21 2 25-51 [2010]
  • What New World Order?
    Nye, Joseph S. Jr. Foreign Affairs 71 2 83-96 [1992]
  • What Makes Winning Brands Different: The Hidden Method Behind the World’s Most Successful Brands
    Buchholz, A. - [2000]
  • Trading Identities: Why countries and companies are taking each other’s roles
    Olins, W. - [1999]
  • The clash of civilizations
    Huntington, S. Foreign Affairs 72 3 22-49 [1993]
  • The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term
    Kapferer, Noel - [2004]
  • The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order
    Huntington, S. - [1996]
  • Temporal Construal
    Trope, Yaccob Psychological review 110 403-421 [2003]
  • Strategic Brand Management
  • Strategic Brand Management
    Elliot, R. - [2007]
  • Social Psychology(5th ed)
  • SPSS를 활용한 사회과학조사방법론
    안광호 - [2006]
  • Relational Network Brands: Towards a conceptual model of place brands
    Hankinson, G. Journal of Vacation Marketing 10 2 109-121 [2004]
  • Product-Country Images : Impact and Role in International Marketing
  • Place branding의 역할과 전략적관리에 대한 개념적 고찰
    김유경 동서언로 20 3-32 [2005]
  • National identity
    Smith, A. D. - [1993]
  • NAID: The Development and Application of a National Identity Measure for use in International Marketing
    Keillor, B. D. Journal of International Marketing 4 2 57-73 [1996]
  • Man and his works
  • How do brands create value?
    Keller, K. L Marketing Management 12 3 27-31 [2003]
  • Country-of-Origin and Ethnocentrism: An Analysis of Canadian and American Preference Using Social Identity Theory
    Lantz, G Advances in Consumer Research 23 1 374-378 [1996]
  • Country as Brand, Product, and Beyond: a Place Marketing and Brand Management Perspective
    Kotler P. Journal of Brand Management 9 4 249-261 [2002]
  • Consumer ethnocentrism: construction and validation of the CETSCALE
    Shimp, T. Journal of Marketing Research 24 280-289 [1987]
  • Citizenship and Nationhood in France and Germany
  • Building Strong Brands
    Aaker, David - [1996]
  • Brand leadership: the next level of the brand revolution
    Aaker, David - [2007]
  • Brand America: The mother of all brands
    Anholt, S. - [2004]
  • Attitude versus aptitude: Is intelligence or motivation more important for positive higher educational outcomes?
    Cote, J. E. Journal of Adolescent Research 15 1 58-80 [2000]
  • American=White?
    Devos, T. Journal of Personality and Social Psychology 88 3 447-466 [2005]
  • AMOS 16.0 구조방정식모형 분석
    김계수 - [2008]
  • A Five-Country Study of National Identity Implications for International Marketing Research and Practice
    Keillor, B. D. International Marketing Review 16 1 65-82 [1999]
  • 08 국가 브랜드맵 작성연구
    KOTRA - [2008]