주의력 결핍 과잉 행동 장애의 유병률과 관련 인자 : 서울시 학교 정신보건 사업

논문상세정보

' 주의력 결핍 과잉 행동 장애의 유병률과 관련 인자 : 서울시 학교 정신보건 사업' 의 참고문헌

  • 한국어판 부모,교사 ADHD 평가 척도의 신뢰도와 타당도 연구
    41 283-289 [2002]
  • 한국어판 부모 및 교사용 ADHD 평가척도의 규준연구
    42 352-359 [2003]
  • 한국어판 강점,난점 설문지 개발
    42 141-147 [2003]
  • 학교정신보건사업 모델개발: 2. 도시형 초등학교 정신보건사업 모델개발
    36 826-840 [1997]
  • 학교정신보건사업 모델개발: 1. 학교를 중심으로 한 초등학생들의 정서 및 행동문제에 관한 연구
    36 812-825 [1997]
  • 파탄적 행동장애의 유병률에 대한 연구
    5 141-149 [1994]
  • 지역사회에서의 주의력결핍-과잉행동장애 선별기준에 대한 연구
    43 20-208 [2004]
  • 주의산만 과잉운동을 주소로 소아정신과를 방문한 아동의 진단적 분류와 평가
    7 190-202 [1996]
  • 주의력결핍과 과잉행동을 주 증상으로 한 소아,청소년 환자의 임상특성
    42 231-245 [2003]
  • 주의력 결핍 과잉 운동 장애의 가정환경에 대한 연구
    7 44-51 [1996]
  • 제주시 학교정신보건 시범사업
    7 10-20 [2002]
  • 오산시에서 시행한 4년간의 학교정신보건사업
    9 26-32 [2004]
  • 소아정신과 외래환자의 과잉운동에 관한 연구.정신의학보
    23 85-91 [1980]
  • 소아 청소년 정신과 외래환자의 임상양상
    20 443-450 [1997]
  • 농촌지역의 주의력결핍-과잉행동장애와 학습장애의 역학적 연구
    38 784-793 [1999]
  • Twin-sibling diference in parental reports of ADHD, speech, reading and beha-viour problems
    37 569-578 [1996]
  • The strengths and difficulties questionnaire:a research not
    38 581-586 [1997]
  • The Mini-International Neuropsychiatric Interview (M.I.N.I) the development and validation of a structured diagnostic psychiatric interview for DSM-IV and ICD-10
    59 20 22-23 [1998]
  • Teacher ratings of attention-deficit/hyperactivity disor-der:Factor structure and normative data
    9 436-444 [1997]
  • Prevalence of psychopa-thology among children and adolescents
    155 715-725 [1998]
  • Parent and teacher rating for ADHD symptoms:psycho-metric properties in a comunity-based sample
    20 245-253 [1981]
  • Ontario child health study:social and school impairment in children aged 6 to 16 years
    31 60-6 [1991]
  • Ofice of Technology Asesment Congress of the United States
    - [1986]
  • Implications of an intervention project
    - [1980]
  • Impact of adversity on functioning and comorbidity in children with attention deficit hyperactivity disorder
    34 1495-1503 [1995]
  • Handbok of disruptive behavior disorders
    165- [1999]
  • Gender diferences in the effects of opposi-tional behavior on teacher ratings of ADHD symptoms
    32 215-224 [2004]
  • Gender diferences in children with ADHD,ODD,and co-ocuring ADHD/ODD identified in a school population
    36 1706-1714 [1997]
  • Gender diferences in ADHD:A meta-analysis and critical review
    36 1036-1045 [1997]
  • Gender diferences in ADHD subtype comorbidity
    44 368-376 [2005]
  • Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Text Revision
    - [2002]
  • Convention on the rights of the child
    - [1989]
  • Behavioral inhibition,sustained attention,and executive function:constructing a unifying theory of ADHD
    21 65-94 [1997]
  • Atention-deficit/hyperactivity disorder and comorbidity
    46 915-927 [1999]
  • Annotation:deve-loping child mental health services in developing countries
    41 539-546 [2000]
  • A prospective 4-year folow-up study of atten-tion-deficit hyperactivity and related disorders
    53 437-446 [1996]