지체부자유학교 초등부 뇌성마비 아동의 읽기와 음운인식과의 관계 연구
-
-
저자
박순길
조증열
-
제어번호
103926411
-
학술지명
특수아동교육연구
-
권호사항
Vol.
9
No.
3
[
2007
]
-
발행처
한국특수아동학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
171-190
-
언어
-
-
출판년도
2007
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
지체부자유학교 초등부 뇌성마비 아동의 읽기와 음운인식과의 관계 연구' 의 참고문헌
-
-
-
한글 단어 재인을 위한 시각 처리 과정
박권생
한국심리학회지 : 실험 및 인지 7 2 61-78
[1995]
-
학령전 아동에서 음운인식, 시각지각 밀 한글 읽기와의 관계
김현자
한국심리학회지 : 발달 14 15-28
[2001]
-
지체부자유학교 초등부 뇌성마비 아동의 읽기를 예측하는 인지-언어적 변인 연구
박순길
지체.중복.건강장애연구 50 2 1-20
[2007]
-
중복․지체부자유 아동의 읽기 중재 전략
한경임
중복․지체부자유아교육 41 121-140
[2003]
-
읽기장애 아동의 음운인식 능력과 읽기 유창성 연구
김미경
정서·행동장애연구 19 4 381-400
[2003]
-
읽기장애 아동과 일반 아동의 음운처리과정 및 읽기재인 간 비교 연구
-
음운인식훈련이 읽기장애아동의 음운인식과 읽기능력에 미치는 효과
-
음운인식훈련을 통한 읽기장애아동의 음운인식 변화와 읽기능력에 관한 연구
이원령
정서·행동장애연구 19 4 401-424
[2003]
-
음운인식 훈련이 읽기 장애 아동의 문자 해독에 미치는 영향
김영우
특수교육재활과학연구 41 2 115-137
[2002]
-
유아의 한글 읽기에 영향을 미치는 요인
장유경
한국심리학회지: 발달 16 3 87-101
[2003]
-
유아의 음운인식과 읽기 능력과의 관계에 관한 연구
이차숙
교육학연구 37 1 389-406
[1999]
-
아동의 음운인식 발달
박향아
아동학회지 20 1 35-44
[2000]
-
비언어성 뇌성마비 아동의 효과적인 읽기 전략 연구
노선옥
중복․지체부자유아교육 40 143-158
[2002]
-
비언어 뇌성마비 아동의 문식 특성 연구
노선옥
중복․지체부자유아교육 37 179-197
[2001]
-
-
뇌성마비아의 음운처리능력과 읽기, 쓰기와의 관계 연구
박순길
특수교육학연구 40 3 145-170
[2005]
-
뇌성마비 아동의 인지적 특성과 언어학습기능과의 관계 분석
-
뇌성마비 아동 운동 기능 진단의 과정 중심 접근 연구
전헌선
중복․지체부자유아교육 33 29-42
[1999]
-
-
「아동의 한글 읽기 발달에 관한 연구-자소-음소-대응 규 칙의 터득을 중심으로」
-
Word-recognition skills of adults with childhood diagnosis of dyslexia
Bruck, M.
Developmental Psychological 26 3 439-454
[1990]
-
Vocabulary requirements for writing activities for the academically mainstreamed students with disabilities
-
Verbal and visual problems in reading disability
Eden, G. F.
Journal of Learning Disabilities 28 5 272-290
[1995]
-
The nature of phonological processes and its casual role in the acquisition of reading skills
-
The early stages of reading : A longitudinal study
Ellis, N.
Applied Cognitive Psychology 2 47-76
[1988]
-
The development of reading : As you seek to shall you find
Ellis, N.
British Journal of Psychology 78 1-28
[1987]
-
Reading as an individual and social skill, In Literacy in a world of change: Perspective on reading and reading disability
-
Reading and the awareness of linguistic segments
-
Reading and spelling among nonvocal children with cerebral palsy : Influence of home and school literacy environment
Sandberg, A. D.
Reading and Writing : An Interdisciplinary Journal 10 23-50
[1998]
-
Phonological skills and learning to read
-
Phonological proceses, confrontational naming, and immediate memory in dyslexia
-
Phonological awareness and verbal short-term memory
Mann, V. A.
Journal of Learning Disabilities 17 10 592-599
[1984]
-
Phonological and spatial processing abilities in language and reading-impaired children
Kamhi, A. G.
Journal of Speech and Hearing Disorders 53 316-327
[1988]
-
Movement into word reading and spelling: How spelling contributes to reading, In Reading writing connections
-
Models of speech perception and phonological processing in reading
-
Making connections in learning to read and spell
-
Language and literacy in nonvocal children with cerebral palsy
Sandberg, A. D.
Reading and Writing : An Interdisciplinary Journal 9 107-133
[1997]
-
Lack of phonological awareness-a critical factor in dyslexia, In Brian and Reading
-
-
Explicit vs implicit instruction in phonemic awareness
-
Evaluation of long term effects of phonemic awareness training in kindergarten : Illustrations of some methodological problems in evaluation research
Olofsson, A.
Scandinavian Journal of Psychology 26 21-34
[1985]
-
-
Does phonemic awareness training in Kindergarten make a difference in early word recognition and development spelling
-
Correlates of Korean Hangul Acquistition Among Kindergartners and Second Graders
Cho, J. R.
Scientific Studies of Reading 9 1 3-16
[2005]
-
Childhood reading and writing experiences of literate adults with severe speech and motor impairments
-
Categorizing sounds and learning to read : A causal connection
-
Acquiring the alphabetic principle : A case for teaching recognition of phonemic identity
Byrne, B.
Journal of Educational Psychological 82 4 805-812
[1990]
-
Acoustic-Phonetic skills and reading-kindergarten through 12th grade
Calfee, R. C.
Journal of Educational Psychological 64 3 293-298
[1973]
'
지체부자유학교 초등부 뇌성마비 아동의 읽기와 음운인식과의 관계 연구'
의 유사주제(
) 논문