다채널 환경에서의 지상파 텔레비전 시청 행태변화: 2000년과 2008년의 시청률과 시청 충실도 비교를 중심으로

논문상세정보

' 다채널 환경에서의 지상파 텔레비전 시청 행태변화: 2000년과 2008년의 시청률과 시청 충실도 비교를 중심으로' 의 참고문헌

  • 효율적 채널 상품 구성을 위한 수용자 분석
    권호영 한국방송학보 16 3 7-44 [2002]
  • 한국의 지상파방송사 경영전략
    권호영 - [2006]
  • 케이블TV 및 인터넷 등장에 따른 지상파방송 시청행위 변화에 관한 연구
    심미선 한국언론학보 45 2 250-283 [2001]
  • 케이블 채널 사업의 시장성과에 관한 검토: 편성요소, 시청률, 수입 간의 상관관계
    김대호 한국언론학보 45 3 39-68 [2001]
  • 케이블 시청자와 지상파 시청자간의 시청능동성 차이에 대한 연구
    박소라 한국언론학보 45 4 277-311 [2001]
  • 케이블 TV 도입이 TV 시청 관련 활동에 미치는 영향에 관한 연구
    윤석민 한국언론학보 38 5-42 [1996]
  • 융합매체환경 하에서의 장르이용에 관한 연구 : 지상파와 케이블 텔레비전을 중심으로
    심미선 방송통신연구 65 175-220 [2007]
  • 영상매체시장 변화에 따른 영화의 홀드백과 시장성과 관계 연구
    정윤경 한국방송학보 17 2 328-357 [2003]
  • 수용자 분극화 - 채널이용 파편화 과정에서 나타난 다채널 수용자의 분극화 현상 규명을 중심으로
    조성동 한국방송학보 22 5 323-361 [2008]
  • 방송통신융합시대의 미디어 이용과 라이프스타일 변화
  • 방송의 다채널화가 수용자의 매체이용행위에 미치는 영향
    김은미 한국방송학보 17 2 45-80 [2003]
  • 방송산업 통계의 시계열 분석
  • 방송 정책에 따른 케이블TV 장르의집중도 변화에 관한 연구
    김선미 한국방송학보 21 3 47-85 [2007]
  • 디지털위성방송 시청행태에 관한 연구--텔레비전 시청과 관련된 심리적 요인을 중심으로--
    박광순 한국방송학보 18 2 169-209 [2004]
  • 다채널 시대 텔레비전 시청자의 채널 이용: 시청자 집단의 크기와 충실도의 관계를 중심으로
    김은미 한국방송학보 11 41-75 [1998]
  • 다채널 수용자의 채널이용 집중과 분극 : 채널레퍼토리 구성차이에 따른 채널이용행태 분석을 중심으로
    조성동 한국언론학보 52 4 152-178 [2008]
  • 다채널 TV 환경에서 채널변경동기, 채널탐색유형, 채널변경만족도 간의 인과관계에 대한 탐사 연구
    홍종배 언론과학연구 9 1 271-312 [2009]
  • 국내 지상파 텔레비전 시청자의 중복 시청 패턴에 관한 연구
    배진아 한국방송학보 17 4 104-138 [2003]
  • What happens to television ratings during commercial breaks?
    Danaher, P. J. Journal of Advertising Research 35 1 37-47 [1995]
  • Viewing the viewers: Viewing behaviors by children and adults during television programs and commercials
    Schmitt, K. L. Journal of Communication 53 2 265-281 [2003]
  • Viewing age: Lifespan identity and television viewing choices
    Harwood, J. Journal of Broadcasting & Electronic Media 41 2 203-213 [1997]
  • Trends in media use. Future of Children
    Roberts, D. F. Future of Children 18 1 11-37 [2008]
  • The television audience: Patterns of viewing
  • The structure of the film industry, in: The media and entertainment industries
    Litman, B. R 99-121 [2000]
  • The loyalty of television viewing: How consistent is TV viewing behavior?
    Brosius, H. Journal of Broadcasting and Electronic Media 36 3 321-335 [1992]
  • The loyal viewer? Patterns of repeat viewing in Germany
    Zubayer, C. Journal of Broadcasting & Electronic Media 43 3 346-363 [1999]
  • The evolution of American television
    Comstock, G. - [1989]
  • The changing television audience in America
    Bower, R. T. - [1985]
  • The PSB brand versus cable brands: Assessing the brand image of public television in multichannel environment
    Chan-Olmsted, S. M. Journal of Broadcasting & Electronic Media 46 2 300-320 [2002]
  • Television viewing among american adults in the 1990s
    Xiaoming, H. Journal of Broadcasting & Electronic Media 38 3 353-360 [1994]
  • Television news viewing by older adults
    Goodman, R. I. Journalism Quarterly 67 1 137-141 [1990]
  • Television and its audience
    Barwise, P. T. - [1988]
  • Television and human behavior
    Comstock, G. - [1978]
  • TV 중시청자 집단과 경시청자 집단의 프로그램 선택 행위 비교 분석
    한혜경 한국방송학보 12 4 7-44 [1999]
  • Structural determinants of the television news audience
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 32 381-389 [1988]
  • Structural determinants of exposure to television: The case of repeat viewing
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 36 2 125-136 [1992]
  • Repeat-viewing of prime time US programs
    Barwise, T. P Journal of Advertising Research 28 9-14 [1986]
  • Public broadcasting and the global framework of media democratization
    Raboy, M Gazzette 60 2 167-180 [1998]
  • Program selection with abundance of choice: A process model
    Heeter, C. Human Communication Research 12 1 126-152 [1985]
  • Program audience duplication: A study of television inheritance effects
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting and Electronic Media 29 2 121-133 [1985]
  • Profiling the zappers
    Heeter. C. Journal of Advertising Research 25 2 15-19 [1985]
  • On the future of television ratings
    Gunter, B. Journal of Broadcasting & Electronic Media - [1993]
  • Older persons’ TV viewing patterns and motivations
    Rubin, A. M. Communication Research 9 2 287-313 [1982]
  • Older adults’ television viewing from a life-span perspective: Past research and future challenges
    Van Der Goot, M. Communication Yearbook 30 431-469 [2006]
  • Media use and media attitude changes with age and with time
    Stephens, N. Journal of Advertising 10 1 38-47 [1981]
  • How young children spend their time: Television and other activities
    Huston, A. C. Developmental Psychology 35 912-925 [1999]
  • Growing old on television and with television, in: Television and behavior: Ten years of scientific progress and implications for the eighties
    Davis, R. H. 201-208 [1982]
  • Examining what older adults read and watch on TV
    Scales, A. M. Educational Gerontology 22 3 215-227 [1996]
  • Discrimination vs avoidance: “Zipping” of television commercials
    Cronin, J. J. Journal of Advertising 21 2 1-7 [1992]
  • Beneath the veneer of fragmentation : Television audience polarization in a multichannel world
    Webster, J. G. Journal of Communication 55 2 366-382 [2005]
  • Audience fragmentation in a competitive video market place
    Lin, C. A. Journal of Advertising Research 34 6 30-38 [1994]
  • Age identity and television viewing preferences
    Harwood, J. Communication Reports 12 2 85-90 [1999]
  • 2008년 TV 시청 행태 조사
  • 2004년 케이블 TV 수용성 조사연구
  • 2000년 TV 시청 행태 연구