라이프스타일에 따른 텔레비전 시청패턴 연구: 일원자료를 근거로

논문상세정보

' 라이프스타일에 따른 텔레비전 시청패턴 연구: 일원자료를 근거로' 의 참고문헌

  • 한국인의 라이프스타일과 소비행동
    - [1993]
  • 표적집단 선정방법이 잡지 매체 효과에 미치는 영향: 인구통계학, 라이프스타일, 이용자 방법을 중심으로.
    조정식 13 1 75-96 [2002]
  • 텔레비전 시청습관의 적용가능성에 관한 연구
    심미선 25 55-101 [1999]
  • 채널재핑에 관한 연구
    심미선 겨울호 195-231 [2000]
  • 우리나라 소비자의 광고매체 선정에 관한 실증적 연구: 특히 서울지역 거주 소비자들의 라이프스타일 유형과 광고매체 선정과의 상관관계를 중심으로.
    고영직 - [1989]
  • 방송의 다채널화가 수용자의 매체이용행위에 미치는 영향
    김은미 17 2 45-80 [2003]
  • 라이프스타일에 의한 시장세분화와 신용카드의 광고전략 연구
    이명식 14 115-142 [1992]
  • 라이프스타일과 TV 시청행동에 관한 연구
    이철우 여름호 141-162 [1997]
  • 라이프스타일 유형에 따른 정보추구 및 매체접촉 행동
    - [1993]
  • 가치와 라이프스타일 유형에 따른 소비자 특성 연구
    김흥규 10 2 173-197 [1999]
  • When cable comes to Holy land The impact of cable TV on Israeli viewers
    Weimann 243-257 [1996]
  • Uses of television viewing and consumer life styles: A multivariate analysis
    Eastman,S.T. 23 4 491-500 [1979]
  • Unnessary assumptions about social reality effects
    Hawkins 291-301 [1981]
  • The role of personal values and demographics in predicting television viewing behavior Implications for theory and application Journal of Advertising
    McCarty - [1993]
  • The concept and application of life style segmentation Journal of Marketing
    Plummer 33-37 [1974]
  • The Nature of Human Values
    New York - [1973]
  • TV 중시청자 집단과 경시청자 집단의 프로그램 선택 행위 비교 분석
    한혜경 12 7-44 [1999]
  • Some conceptual measurement and analytic problems in lifestyle research
    Wind 97-126 [1974]
  • Seasonality in television viewing Mathematical model of cultural processes
    Barnett 755-773 [1991]
  • Ritualized and instrumental television viewing
    Rubin, A. M. 34 3 67-77 [1984]
  • Ratings in the real world A reply to Gunter Journal of Broadcasting
    Lichty 483-485 [1993]
  • Personal Values of the Heavy User of Mass Media Journal of Advertising Research
    Becker 37-43 [1981]
  • Patterns of viewing
    Ehrenberg - [1987]
  • Modelling television viewing patterns
    Tavakoli, M. 71-86 [1996]
  • LOV를 이용한 한국인의 라이프스타일과 인터넷, TV이용패턴
    박종민 ^가을호 167-197 [2001]
  • Journal of Marketing Research
    Villani - [1975]
  • Journal of Advertising Research
    Cannon 31-36 [1982]
  • Journal of Advertising Research
    Wells 27-35 [1971]
  • In search of television viewing styles Journal of Broadcasting
    Hawkins 375-383 [1991]
  • How people watch television as investigated using focus group techniques
    Adams 78-93 [2000]
  • Cable TV and viewer selectivity
    Jefferes,L.W 22 167-177 [1978]
  • An organizational perspective on television
    Hirsch - [1980]
  • Alternative measurement approaches to consumer values The list of values Journal of Consumer Research 13
    Kahle 405-409 [1986]
  • A psychographic analysis of consumer outshoppers Journal of Marketing
    Reynolds 50-54 [1972]