스캐폴딩을 통한 상호교섭적 학습의 현상학적 연구:대학생 영문학사 수업을 중심으로
'
스캐폴딩을 통한 상호교섭적 학습의 현상학적 연구:대학생 영문학사 수업을 중심으로' 의 참고문헌
-
-
조력제공자 유형별 스캐폴딩이 유아의 도덕적 추론에 미치는 영향
-
쟁점: 영문학교육을 진단한다. 영문학 어떻게 가르쳐야 하나?
-
이야기나누기 활동과 프로젝트 활동에서의 교사와 또래의 Scaffolding(교육적 지원체계) 분석
-
박사
-
영어듣기 능력향상에 관한 연구 -영화를 중심으로-
윤석화
영어영문학연구 37 3 319-342
[2011]
-
-
어린이들의 학습에 비계 설정: Vygotsky와 유아교육
-
-
문학원작의 영화와 문학작품을 통한 영어교육의 가능성 고찰
윤재웅
STEM Journal 143-162
[2002]
-
문학 작품 읽기를 통한 구어체 영어 표현 숙지 능력 신장하기
한상택
영어영문학연구 37 2 291-318
[2011]
-
명시적 독해전략을 활용한 수업에서 메타 인지적 독해전략 사용과 학습 스타일 및 성취도 사이의 상관관계
-
디지털 시대에 (영)문학 교육의 패러다임 모색
박종성
서강영문학 9 137-167
[2000]
-
-
The social origins of self-regulation, In Vygotsky and education: Instructional implications and applications of sociohistorical psychology
-
Researching lived experience: Human science for an action sensitive pedagogy
-
Reciprocal teaching of comprehension-fostering and comprehension-monitoring activities
-
Qualitative data analysis: A sourcebook of new methods. 2nd ed
-
-
Literature as exploration
-
Language and thinking in school. 3rd ed
-
-
Doing qualitative research: Circles within circles
-
Doing naturalistic inquiry: A guide to methods
-
Case study research in education: A qualitative approach
-
But good strategy instructions are constructivists!
-
Becoming qualitative researches: An introduction
-
A transactional strategies approach to reading instruction
Brown, R.
The Reading Teacher 49 3 256-225
[1995]
-
A researcher-educator collaborative interview study of transactional comprehension strategies instruction
Pressley, M.
Journal of Educational Psychology 84 2 231-246
[1992]
'
스캐폴딩을 통한 상호교섭적 학습의 현상학적 연구:대학생 영문학사 수업을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문