디지털 사이니지 이용 동기로서의 기대 가치 측정에 대한 탐색적 연구
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디지털 사이니지 이용 동기로서의 기대 가치 측정에 대한 탐색적 연구' 의 참고문헌
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커뮤니케이션 마케팅 전략으로서의 디지털 사이니지 활용에 관한 연구
두경일
디자인지식저널 23 23 64-75
[2012]
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여성사용자의 사용성 향상을 위한 디지털 사이니지 인터페이스 비교 연구 - 송파나루 내 공원 디지털 사이니지 중심으로 -
박소영
디지털디자인학연구 12 4 451-460
[2012]
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기업홍보관의 디지털 사이니지 전시연출특성에 관한 연구
장현하
한국실내디자인학회 논문집 20 5 88 114-124
[2011]
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국내 디지털 사이니지 산업 활성화 방안
김지연
Journal of Information Technology Applications & Management 19 4 185-196
[2012]
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광고에의 노출 동기와 크리에이티브 표현 기법이 소비자의 광고에 대한 태도 및 노출 동기 강화에 미치는 영향
김철호
한국디자인포럼 34 467-478
[2012]
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광고에 대한 윤리적 가치관과 기대가치 성향이 광고소구 유형에 대한 호감도에 미치는 영향
김철호
광고학연구 19 6 211-236
[2009]
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광고매체로서 디지털 사이니지의 수용에 관한 연구
강태중
언론과학연구 12 4 5-34
[2012]
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Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
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Why We Buy What We Buy : A Theory of Consumption Values
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Using personal values to define segments in an international tourism market
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Toward a universal psychological structure of human values
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The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior
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The Nature of human value
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The Nature of Customer Value. in Service Quality: New Directions in Theory and Practice
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The Influence of the School of Business On the Values of its Students
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The Impact of Technology on the Quality-Value-Loyalty Chain : A Research Agenda
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Retailer Service Quality and Perceived Value : A Comparison of The Model
Sweeney, J. C.
Journal of Retailing and Consumer Services 4 1 -
[1997]
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Measurement of dependencies between values and other levels of the consumer’s belief space
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Hedonic and Utilitarian Aspects of Consumer Behavior : An Attitudinal Perspective
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Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions
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Consumer selfregulation in a retail environment
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Consumer perceptions of price, quality, and value; a means-end model and synthesis of evidence
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Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
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Conceptualizing value for the customer
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Beliefs, attitudes and values
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Basic Perspectives on Consumers’ Web-Related Communication and Behavior: The Concept of Value Expectation and Interactive Communication
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Atmospheric Affect as a Tool for Creating Value and Gaining Share of Customer
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