디지털 사이니지 이용 동기로서의 기대 가치 측정에 대한 탐색적 연구

김철호 2013년
논문상세정보

' 디지털 사이니지 이용 동기로서의 기대 가치 측정에 대한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 커뮤니케이션 마케팅 전략으로서의 디지털 사이니지 활용에 관한 연구
    두경일 디자인지식저널 23 23 64-75 [2012]
  • 여성사용자의 사용성 향상을 위한 디지털 사이니지 인터페이스 비교 연구 - 송파나루 내 공원 디지털 사이니지 중심으로 -
    박소영 디지털디자인학연구 12 4 451-460 [2012]
  • 기업홍보관의 디지털 사이니지 전시연출특성에 관한 연구
    장현하 한국실내디자인학회 논문집 20 5 88 114-124 [2011]
  • 국내 디지털 사이니지 산업 활성화 방안
    김지연 Journal of Information Technology Applications & Management 19 4 185-196 [2012]
  • 광고에의 노출 동기와 크리에이티브 표현 기법이 소비자의 광고에 대한 태도 및 노출 동기 강화에 미치는 영향
    김철호 한국디자인포럼 34 467-478 [2012]
  • 광고에 대한 윤리적 가치관과 기대가치 성향이 광고소구 유형에 대한 호감도에 미치는 영향
    김철호 광고학연구 19 6 211-236 [2009]
  • 광고매체로서 디지털 사이니지의 수용에 관한 연구
    강태중 언론과학연구 12 4 5-34 [2012]
  • Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 - [1994]
  • Why We Buy What We Buy : A Theory of Consumption Values
    Sheth, Jagdish N. Journal of Business Research 22 2 - [1991]
  • Using personal values to define segments in an international tourism market
    Muller, T. E. International Marketing Review 8 - [1991]
  • Toward a universal psychological structure of human values
    Schwartz, Shalom H. Journal of Personality and Social Psychology 53 3 - [1987]
  • The Role of Personal Values in Marketing and Consumer Behavior
    Vison, D. E. Journal of marketing 41 - [1977]
  • The Nature of human value
  • The Nature of Customer Value. in Service Quality: New Directions in Theory and Practice
  • The Influence of the School of Business On the Values of its Students
    Petrof, J. V. Journal of the Academy of Marketing 10 - [1982]
  • The Impact of Technology on the Quality-Value-Loyalty Chain : A Research Agenda
    Parasuraman, A. Journal of Academy of Marketing Science 28 1 - [2000]
  • Retailer Service Quality and Perceived Value : A Comparison of The Model
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing and Consumer Services 4 1 - [1997]
  • Measurement of dependencies between values and other levels of the consumer’s belief space
    Lessig. V. P. Journal of Business Research 83 - [1977]
  • Hedonic and Utilitarian Aspects of Consumer Behavior : An Attitudinal Perspective
    Ahtola, Ollli T. Advances in Consumer Research 12 - [1985]
  • Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions
    Hirschman, E. Journal of Marketing 46 3 - [1982]
  • Consumer selfregulation in a retail environment
    Babin, B. J. Journal of Retailing 71 1 - [1995]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value; a means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, Balarie A. Journal of Marketing 52 - [1988]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, Jillian C. Journal of Retailing 77 2 - [2001]
  • Conceptualizing value for the customer
    Woodall, Tony Academy of Marketing Science Review 12 - [2003]
  • Beliefs, attitudes and values
  • Basic Perspectives on Consumers’ Web-Related Communication and Behavior: The Concept of Value Expectation and Interactive Communication
    Kim, Chulho [2004]
  • Atmospheric Affect as a Tool for Creating Value and Gaining Share of Customer
    Babin, B. J Journal of Business Research 49 2 - [2000]