“테마파크에서의 체험이 감정과 만족도에 미치는 영향관계 :체 험마케팅 관점을 중심으로”

논문상세정보

' “테마파크에서의 체험이 감정과 만족도에 미치는 영향관계 :체 험마케팅 관점을 중심으로”' 의 참고문헌

  • 박사
  • 템플스테이 체험과정에서 사찰환경이 참가자의 감정.만족 그리고 행동의도에 미치는 영향
    전병길 관광레저연구 20 2 7-27 [2008]
  • 테마파크의 체험(4Es)과 만족도 · 행동의도 · 지지도 간 구조적 관계분석 : 신규 체험 콘텐츠 개발을 중심으로
    이태희 253-266 [2011]
  • 테마파크 매력물 구성요소 변화추이에 관한 연구
    유석환 경기관광연구 14 149-185 [2009]
  • 테마파크 기념품 구매자의 체험과 소비가치
    김성주 CERI 엔터테인먼트연구 8 31-52 [2007]
  • 테마 레스토랑에서의 체험이 방문자 만족 및 행동의도에 미치는 영향: ‘K’ 테마 레스토랑을 사례로
    권유홍 관광레저연구 21 4 273-293 [2009]
  • 탄산음료 웹 프로모션 사이트에서 감성적 체험이 브랜드이미지에 미치는 영향과 디자인 전략 연구
    이지연 [2005]
  • 축제에서의 체험이 브랜드 태도, 만족도 및 행동의도에 미치는 영향: 이천쌀 문화축제를 중심으로
    오선영 관광레저연구 23 3 7-22 [2011]
  • 축제에서 체험요소가 참여자감정반응과 애호행동에 미치는 영향
    황윤용 산업경제연구 21 5 2113-2131 [2008]
  • 체험마케팅(Experiential Marketing)의 오해와 진실: SK 관계사 브랜드 캠페인 사례를 중심으로
    최지원 마케팅 44 1 15-26 [2010]
  • 체험 요소(4Es)가 체험즐거움, 만족도, 재방문에 미치는 영향: Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로
    박수경 광고연구 76 55-78 [2007]
  • 지역축제의 체험 요소, 즐거움, 플로우의 결과변수 간 영향관계 및 관광객 특성 비교에 관한 연구
    김지희 고객만족경영연구 12 2 165-184 [2010]
  • 의류브랜드의 체험마케팅활동에 대한 지각이 소비자 브랜드태도에 미치는 영향
    문희강 한국의류산업학회지 10 2 181-190 [2008]
  • 문화콘텐츠 산업의 상품화에 감각적 체험 마케팅활용에 관한 연구
    문은아 한국디자인포럼 9 9 179-197 [2004]
  • 매장내 체험적 경험이 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향-디지털 체험관을 중심으로-
    박성연 경영논총 23 2 69-93 [2005]
  • 매장 내 감각적 체험이 매장태도와 애호도에 미치는 영향: 소비감정과 만족의 매개적 영향을 중심으로
    박성연 마케팅관리연구 11 3 1-13 [2006]
  • 레크리에이션 이벤트 참가 대학생의 체험, 만족, 후속태도의 영향관계
    손선미 호텔관광연구 12 2 136-149 [2010]
  • 구조방정식모형분석과 AMOS 16.0
    이학식 - [2009]
  • 관광체험의 연구동향
    허문경 세리엔터테인먼트연구 5 151-175 [2006]
  • 박사
  • Welcome to the experience economy
    Pine Ⅱ, B. J. Harvard Business Review 76 4 97-105 [1998]
  • Visitors' experience, mood andsatisfaction in a heritage context : Evidence from an interpretationcenter
    de Rojas, C. Tourism Management 29 3 525-537 [2008]
  • Using the brand experience scale to profile consumers and predict consumer behaviour
    Zarantonello, L. Journal of Brand Management 17 7 532-540 [2010]
  • The visitors behavioral consequences of experiential marketing
    Tsaur, S. H. Journal of Travel & Tourism Marketing 21 1 47-64 [2006]
  • The use of LISREL in validating marketing constructs
    Steenkamp, J. International Journal of Research in Marketing 8 4 283-299 [1991]
  • The ties that bind, measuring the strength of consumers’ emotional attachment to brands
    Thomson, M. Journal of Consumer Psychology 15 1 77-91 [2005]
  • The theme park experience : An analysis of pleasure, arousal and satisfaction
    Bigné, J. E. Tourism Management 26 6 833-844 [2005]
  • The role of experiential value in online shopping The impacts of product presentation on consumer responses towards an apparel
    정소원 INTERNET RESEARCH 19 1 105-124 [2009]
  • The movie experience : A revised approach to determinants of satisfaction
    Ladhari, R. Journal of Business Research 60 5 454-462 [2007]
  • The impact of experiential consumption cognitions and emotions on behavioral intentions
    Bigné, J. Journal of Services Marketing 22 4 303-315 [2008]
  • The future of the theme park and attraction industry : A management perspective
    Milman, A. Journal of Travel Research 40 2 139-147 [2001]
  • The effect of perceived trust on electronic commerce : Shopping online for tourism products and services in South Korea
    Kim, M. J. Tourism Management 32 2 256-265 [2010]
  • Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 3 411-423 [1988]
  • Shopping risk perceptions : Effects on tourists’emotions, satisfaction and expressed loyalty intentions
    Yüksel, A. Tourism Management 28 3 703-713 [2007]
  • Relationships among Experiential Marketing, Experiential Value and Customer Satisfaction
    Yuan, Y. H Journal of Hospitality & Tourism Research 32 3 387-410 [2008]
  • Predicting Behavioral Intention of Choosing a Travel Destination
    Lam, T. Tourism Management 27 4 589-599 [2006]
  • Multivariate Data Analysis, 6th ed
    Hair, J. F - [2006]
  • Managing the total customer experience
    Berry, L. l. MIT Sloan Management Review 43 3 85-89 [2002]
  • Influence of restaurants' physical environmentson emotion and behavioral intention
    Ryu, K. The Service Industries Journal 28 8 1151-1165 [2008]
  • Individual differences in the centrality of visual product aesthetics: Concept and measurement.
    Bloch, P. H. Journal of Consumer Research 20 3 551-565 [2003]
  • For fun and profit : Hedonic value from image interactivity and responses toward an online store
    Fiore, A. M. Psychology & Marketing 22 8 669-694 [2005]
  • Experiential marketing : How to get customers to sense, feel, think, act and relate to your company and brand
    Schmitt, B. H. - [1999]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Empirical testing of a model of online store atmospherics and shopper responses
    Eroglu, S. A. Psychology & Marketing 20 2 139-150 [2003]
  • Customer experience management
    Schmitt, B. H. - [2001]
  • Cognitive-affective model of consumer satisfaction : An exploratory study within the framework of a sporting event
    Caro, L. M. Journal of Business Research 60 2 108-114 [2007]
  • Citizen brand: 10 commandments for transforming brands in a consumer democracy
    Gobé, M. - [2002]
  • Building consumer-brand relationship: A cross-cultural experience view
    Chang, P. Psychology & Marketing 23 11 927-959 [2006]
  • Brand Experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 3 52-68 [2009]
  • An empirical assessment of the influence of customer emotions and contact employee performance on encounter and relationship satisfaction
    Van Dolen, W. Journal of Business Research 57 4 437-444 [2004]
  • An Exploratory Investigation into the Antecedents of Satisfaction, Brand Attitude, and Loyalty within the (B2B) eCRM industry
    Taylor, S. A. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 16 19-31 [2003]
  • AMOS 17. 0 구조방정식 모델링(제2판)
    배병렬 - [2009]
  • A study on the determinants of satisfaction with hedonic products
    Ladhari, R. International Business Management 1 3 47-53 [2007]
  • A step by step approach to using SAS for factor analysis and structural equation modeling
    Hatcher, L. - [2003]