지각된 환경단서에 따른 2010제천국제한방바이 오엑스포의 만족도 평가:IPA와 RevisedIPA 간 비교를 중심으로

논문상세정보

' 지각된 환경단서에 따른 2010제천국제한방바이 오엑스포의 만족도 평가:IPA와 RevisedIPA 간 비교를 중심으로' 의 참고문헌

  • 환경지각단서를 이용한 내국인카지노 시장세분화 연구
    송학준 호텔경영학연구 17 2 117-130 [2008]
  • 테마파크의 서비스스케이프가 이용자 만족에 미치는 영향
    이혁진 관광연구저널 21 2 5-18 [2007]
  • 카노 모델을 적용한 외국인 의료관광 선택속성의 수정 IPA
    이은미 관광·레저연구 22 5 111-130 [2010]
  • 축제환경단서가 방문객만족 및 충성도에 미치는 영향: 2010 동장군축제를 중심으로
    민미순 호텔관광연구 12 1 116-127 [2010]
  • 축제의 환경단서와 브랜드 명성이 감정반응과 충성도에 미치는 영향
    강해상 한국항공경영학회지 8 3 87-103 [2010]
  • 축제의 환경단서가 방문객 소비지출에 미치는 영향
    한진영 호텔관광연구 11 3 77-88 [2009]
  • 지역축제의 환경단서와 관광체험이 축제개최효과에 미치는 영향연구
    박재관 호텔관광연구 13 1 22-35 [2011]
  • 지역축제의 물리적 환경이 방문자의 몰입에 미치는 영향: 함평 세계 나비, 곤충 EXPO를 중심으로
    박흥식 관광·레저연구 21 1 27-43 [2009]
  • 박사
  • 지각된 환경단서가 축제방문객만족과 충성도에 미치는 영향: 경주와 보령 지역축제 비교연구
    부숙진 호텔관광연구 12 4 107-125 [2010]
  • 지각된 환경단서가 방문객 만족과 충성도에 미치는 영향:수안보 온천축제의 경우
    이용기 관광학연구 27 1 85-104 [2003]
  • 중요도-실행도 분석(IPA)을 이용한 호텔부서별 근무자가 갖춰야 할 역량 평가
    김영미 관광·레저연구 20 4 199-219 [2008]
  • 이벤트의 지각된 환경단서가 방문객 만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 2007 경주세계문화엑스포를 중심으로
    조태영 관광연구 23 2 1-22 [2008]
  • 국내 관광학연구에 사용된 중요도-성취도 분석(IPA)의 재고찰
    정철 관광연구논총 22 1 123-137 [2010]
  • Which service quality dimensions are important in inbound tourism?: A case study in a peripheral location
    Kvist, A-K., J Managing Service Quality 16 5 520-537 [2006]
  • Using a revised importance-performance analysis approach: The case of Taiwanese hot spring tourism
    Deng,W.J Tourism Management 28 5 1274-1284 [2007]
  • The symmetric relationship between attribute-level performance and overall customer satisfaction: A reconsideration of the importance-performance analysis
    Matzler, K. Industrial Marketing Management 33 4 271-277 [2004]
  • The performance-importance response function, Observation and implications
    Sampson, S. E. The Service Industrial Journal 19 3 1-25 [1999]
  • The influence of multi store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions
    Baker, J. Journal of Marketing 66 2 120-141 [2002]
  • The effects of in-store environment cues on purchase intentions across the three types of restaurants in Korea
    Lee, Y. K. International Journal of Tourism Sciences 3 1 79-93 [2003]
  • Service management: Operations, strategy, information technology (6th ed.)
  • Revisiting importance-performance analysis
    Oh, H. Tourism Management 22 6 617-627 [2001]
  • Revised importance-performance analysis, Three-factor theory and benchmarking
    Deng, W. J. The Service Industries Journal 28 1 37-51 [2008]
  • Multivariate Data Analysis, 6th ed
    Hair, J. F - [2006]
  • Measuring festival quality and value affecting visitors’ satisfaction and loyalty using a structural approach
    Yoon, Y. S. INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT 29 2 335-342 [2010]
  • Ireland’s image as a tourism destination in France: Attribute importance and performance
    O’Leary, S Journal of Travel Research 43 3 247-256 [2005]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction, and recommendations : The case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 1 204-214 [2007]
  • Introducing the Relativity to Traditional Importance-Performance Analysis
    Mount, D. J. Journal of Hospitality & Tourism Research 21 2 111-119 [1997]
  • Importance-performance analysis revisited: The role of factor structure of customer satisfaction
    Matzler, K The Service Industrial Journal 23 2 112-129 [2003]
  • Importance-performance Analysis: A Useful Tool for Directing Continuous Quality Improvement in Higher Education
    O'Neill, M. A. Quality Assurance in Education 12 1 39-52 [2004]
  • Importance- performance analysis
    Martilla, J. A Journal of Marketing 41 1 77-79 [1977]
  • IPA와 revised IPA를 활용한 페스티벌스케이프의 만족도 평가 연구
    김지희 관광연구 25 4 181-200 [2010]
  • Fuzzy neural based importance-performance analysis for determining critical service attributes
    Deng, W. J Expert System with Applications 36 2 3774-3784 [2009]
  • Festivalscapes and patrons' emotions, satisfaction, and loyalty
    Lee, Y. K. Journal of Business Research 61 1 56-64 [2008]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Destination image, self-congruity, and travel behavior: Toward an integrative model
    Sirgy,M Journal of Travel Research 38 4 340-352 [2000]
  • Customer satisfaction and service quality: A critical review of the literature and research implications for the hospitality industry
    Oh, H. Hospitality Research Journal 20 3 35-64 [1997]
  • Consumer behavior (7th ed.)
  • Attendee’ needs and service priorities in a large convention center: Application of the importance-performance theory
    Breiter, D Tourism Management 27 6 1364-1370 [2006]