학업우수 학생들의 잠재수월성 회복경험

논문상세정보
    • 저자 황매향 선혜연 정애경 김동진 김영빈
    • 제어번호 103825858
    • 학술지명 敎育問題硏究
    • 권호사항 Vol. 0 No. 38 [ 2010 ]
    • 발행처 고려대학교 교육문제연구소
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 83-111
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 이화여자대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 학업우수 학생들의 잠재수월성 회복경험' 의 참고문헌

  • 행동 및 상태지향적 학습자의 목표설정원 및 목표난이도에 따른 학업성취 수행수준과 실패이후의 반응에 대한 연구
    김정원 [1993]
  • 학업우수고교 학생들의 학업서열 하락과 자아개념, 정서의 관계
    김영빈 한국청소년연구 20 3 61-84 [2009]
  • 학업우수 청소년의 자아존중감 및 애착과 학업적 실패내성과의 관계
    황매향 교육심리연구 21 4 1029-1046 [2007]
  • 학업우수 고등학생의 학업서열 변화와 자아개념, 정서, 실패내 성의 관계
    김영빈 [2008]
  • 학습기술훈련이 미성취 영재의 학업성취에 미치는 효과
    정은향 [2004]
  • 학생의 사회관계 친밀도와 학업성취의 관계분석
    최동렬 [2004]
  • 초등학교 미성취 영재의 학교 적응력 향상 프로그램 개발
    최승규 [2010]
  • 박사
  • 자기조절 학습전략 프로그램이 미성취 영재아의 자기조절 학습능력과 학업성취에 미치는 효과
    조미경 [2009]
  • 성적 하락을 경험한 학업우수 학생들의 학업실패 과정과 반응
    황매향 아시아교육연구 10 3 191-212 [2009]
  • 사회비교가 분노경험, 주관안녕 및 건강지각에 미치는 영향
    한덕웅 한국심리학회지: 건강 8 1 85-112 [2003]
  • 사이버상담을 통한 효과적인 진학/진로상담 모형개발
  • 박사
  • 미성취 영재의 특성 분석 및 개입전략 효과
    송수지 [2005]
  • 미성취 영재아의 학업성취 관련변인에 대한 메타분석
    서우경 [2004]
  • 미성취 영재를 위한 교육적 중재에 관한 연구
    최병연 영재와 영재교육 6 1 23-48 [2007]
  • 목표 지향성이 실패 경험 후 아동의 성취행동에 미치는 영향
    정윤경 한국심리학회지: 발달 20 2 185-203 [2007]
  • 남녀 학업우수 청소년의 진로장벽, 학업효능감 및 진로포부의 관계
    이아라 [2009]
  • 남녀 학업 우수 청소년의 부모애착, 학업적 자기효능감 및 진 로포부의 관계 비교
    강혜원 [2009]
  • Understanding giftedness and underachievement: at the edge of possibility
    Schultz, R. A. Gifted Child Quarterly 46 193-208 [2002]
  • Underachieving gifted students: Review and implications
    Dowdall, C. B. Gifted Child Quarterly 26 179-184 [1982]
  • Underachievement syndrome: Causes and cures
    Rimm, S. - [1986]
  • Three case studies of gifted students who underachieve in high school
  • Thought on a theory of constructive failure
    Clifford, M. M. Educational Psychologist 19 2 108-120 [1984]
  • The self-concept of negro and white children
    Gabbler, R. G. Journal of Clinical Psychology 23 144-148 [1967]
  • The odyssey: Reaching an understanding of academically underachieving gifted students’ perceptions of boredom
  • The development of academic achievement in school-aged children: Precursors to career development. in: Handbook of counseling psychology (3rd ed)
    Arbona, C. 270-309 [2000]
  • Self-preception: The psychology of personal awareness
    Kleinke, C. L. - [1978]
  • Jigsaw식 학업수행 자기효능감 증진 프로그램의 효과
    이웅 [2009]
  • Illuminating learner realities: Perceptions, expectations, and experiences of gifted underachievers in a secondary school classroom
    Schultz, R. A. Dissertation Abstracts International 60 07 2536- [1999]
  • Goal source, goal difficulty, and individual difference variables as predictors of response to failure
    Kim, A. British Journal of Educational Psychology 58 28-43 [1988]
  • Giftedness, conflict, and underachievement
  • Consensual qualitative research: An update
    Hill, C. E. Journal of Counseling Psychology 52 2 196-205 [2005]
  • Becoming qualitative researchers: An introduction (2nd ed.)
    Glesne, C. - [1999]
  • Attribution versus persuasion as a means for modifying behavior
    Miller, R. L. ournal of Personality and Social Psychology 31 3 430-441 [1975]
  • An analysis of learned helplessness
    Diener, E. L Journal of Personality and Social Psychology 36 451-462 [1978]
  • Academic underachievement among the gifted: Students’ perceptions of factors that reverse the pattern
    Emerick, L. J. Gifted Child Quarterly 36 140-146 [1992]
  • Academic underachievement among the gifted: Students’ perceptions of factors relating to the reversal of the academic underachievement pattern
  • A guide to research for educators and trainers of adults (2nd updated ed.)
    Merriam, S. B. - [2000]
  • A guide to conducting consensual qualitative research
    Hill, C. E. The Counseling Psychologist 25 4 517-572 [1997]
  • 2006년도 상담경향보고서