-
-
저자
황매향
선혜연
정애경
김동진
김영빈
-
제어번호
103825858
-
학술지명
교육문제연구
-
권호사항
Vol.
0
No.
38
[
2010
]
-
발행처
고려대학교 교육문제연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
83-111
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
학업우수 학생들의 잠재수월성 회복경험' 의 참고문헌
-
행동 및 상태지향적 학습자의 목표설정원 및 목표난이도에 따른 학업성취 수행수준과 실패이후의 반응에 대한 연구
-
학업우수고교 학생들의 학업서열 하락과 자아개념, 정서의 관계
김영빈
한국청소년연구 20 3 61-84
[2009]
-
학업우수 청소년의 자아존중감 및 애착과 학업적 실패내성과의 관계
황매향
교육심리연구 21 4 1029-1046
[2007]
-
학업우수 고등학생의 학업서열 변화와 자아개념, 정서, 실패내 성의 관계
-
-
학습기술훈련이 미성취 영재의 학업성취에 미치는 효과
-
-
초등학교 미성취 영재의 학교 적응력 향상 프로그램 개발
-
박사
-
자기조절 학습전략 프로그램이 미성취 영재아의 자기조절 학습능력과 학업성취에 미치는 효과
-
성적 하락을 경험한 학업우수 학생들의 학업실패 과정과 반응
황매향
아시아교육연구 10 3 191-212
[2009]
-
사회비교가 분노경험, 주관안녕 및 건강지각에 미치는 영향
한덕웅
한국심리학회지: 건강 8 1 85-112
[2003]
-
사이버상담을 통한 효과적인 진학/진로상담 모형개발
-
박사
-
-
미성취 영재아의 학업성취 관련변인에 대한 메타분석
-
미성취 영재를 위한 교육적 중재에 관한 연구
최병연
영재와 영재교육 6 1 23-48
[2007]
-
목표 지향성이 실패 경험 후 아동의 성취행동에 미치는 영향
정윤경
한국심리학회지: 발달 20 2 185-203
[2007]
-
남녀 학업우수 청소년의 진로장벽, 학업효능감 및 진로포부의 관계
-
남녀 학업 우수 청소년의 부모애착, 학업적 자기효능감 및 진 로포부의 관계 비교
-
Understanding giftedness and underachievement: at the edge of possibility
-
Underachieving gifted students: Review and implications
-
Underachievement syndrome: Causes and cures
-
Three case studies of gifted students who underachieve in high school
-
Thought on a theory of constructive failure
-
The self-concept of negro and white children
-
The odyssey: Reaching an understanding of academically underachieving gifted students’ perceptions of boredom
-
The development of academic achievement in school-aged children: Precursors to career development. in: Handbook of counseling psychology (3rd ed)
-
Self-preception: The psychology of personal awareness
-
Jigsaw식 학업수행 자기효능감 증진 프로그램의 효과
-
Illuminating learner realities: Perceptions, expectations, and experiences of gifted underachievers in a secondary school classroom
Schultz, R. A.
Dissertation Abstracts International 60 07 2536-
[1999]
-
Goal source, goal difficulty, and individual difference variables as predictors of response to failure
Kim, A.
British Journal of Educational Psychology 58 28-43
[1988]
-
Giftedness, conflict, and underachievement
-
Consensual qualitative research: An update
Hill, C. E.
Journal of Counseling Psychology 52 2 196-205
[2005]
-
Becoming qualitative researchers: An introduction (2nd ed.)
-
Attribution versus persuasion as a means for modifying behavior
Miller, R. L.
ournal of Personality and Social Psychology 31 3 430-441
[1975]
-
An analysis of learned helplessness
Diener, E. L
Journal of Personality and Social Psychology 36 451-462
[1978]
-
Academic underachievement among the gifted: Students’ perceptions of factors that reverse the pattern
-
Academic underachievement among the gifted: Students’ perceptions of factors relating to the reversal of the academic underachievement pattern
-
A guide to research for educators and trainers of adults (2nd updated ed.)
-
A guide to conducting consensual qualitative research
Hill, C. E.
The Counseling Psychologist 25 4 517-572
[1997]
-
'
학업우수 학생들의 잠재수월성 회복경험'
의 유사주제(
) 논문