학교와 지역사회의 파트너십에 대한 사례연구: 홍성군 홍동지역을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
학교와 지역사회의 파트너십에 대한 사례연구: 홍성군 홍동지역을 중심으로' 의 참고문헌
평생교육시대에 있어서 학교와 지역사회 연계 활성화를 위한 지방자치단체의 역할
질적연구방법론(Qualitative Inquiry and Research Design)
지역마을 공동체 만들기를 통한 자립방안 모색: 충남 홍성군 홍동풀무마을을 중심으로
지속가능한 촌락에 대한 고찰 : 충남 홍성 문당리를 사례로
임은진
한국사진지리학회지 20 3 61-72
[2010]
자립하는 마을, 생각하는 농민 : 우리 마을입니다
농촌학교와 지역의 협력을 통한 지역교육공동체의 형성 -충남 홍동지역 '풀무교육공동체'사례를 중심으로-
양병찬
평생교육학연구 14 3 129-151
[2008]
The role of rural schools in community development: policy issues and implications
Miller, B.
Journal of Research in Rural Education 11 3 163-172
[1995]
The Microecology of social capital formation: developing community beyond the schoolhouse door, In School as community
School/Family/Community Partnerships : Caring for the Children We Share
School, family, and community partnerships: preparing educators, and improving schools
School, family and community partnership
School and community: the philosophy, procedures, and problems of community study and service through schools and colleges
More than an education: leadership for rural school-community partnerships
Coordination among schools, families, and communities
Community involvement in school improvement: The little extra that makes a big difference, In School, family, and community partnerships: your handbook for action
Case study research: design and methods
'
학교와 지역사회의 파트너십에 대한 사례연구: 홍성군 홍동지역을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문