평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화수용성 탐색: 무형식 학습과 집단지성의 연계를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화수용성 탐색: 무형식 학습과 집단지성의 연계를 중심으로' 의 참고문헌
한국 중앙정부의 학습조직 구조로서 인프라, 시스템, 문화의 상호관계: 구조방정식을 통한 효능감과 만족감에 대한 효과 분석
정무권
한국행정학보 42 1 97-122
[2008]
학습조직으로서 직장 내 평생학습체제가 조직성과 개선에 미치는 영향에 관한 연구 : DLOQ를 활용한 유한 킴벌리에 대한 학습조직 차원의 평가와 케이스 분석을 중심으로
학습조직 모델에 터한 우리나라 평생학습도시 재구조화 전략
송영선
평생교육학연구 17 3 165-191
[2011]
팀 다양성과 팀 공유감이 팀 효과성에 미치는 영향에 관한 연구 : 팀 학습의 매개효과를 중심으로
팀 내 개인간 인구통계학적 비유사성과 개인성과의 관계에 관한 연구 : 비선형효과를 중심으로
성지영
인사조직연구 16 4 139-175
[2008]
커뮤니케이션학 차원에서 본 21세기 네트워크 사회에서의 ‘집단지성’(Collective Intelligence)
김명준
한국언론학보 54 6 129-149
[2010]
집단지성의 교육적 적용을 위한 개념모형과 설계 원리
이유나
교육공학연구 25 4 215-241
[2009]
박사
조직문화 유형과 학습조직 수준 및 조직효과성 관계
송영선
HRD연구 11 2 115-151
[2009]
인적자원관리 전략으로서의 다양성 관리에 관한 비판적 고찰
배영주
한국HRD연구 5 4 69-86
[2010]
성인학습자 온라인 학습공동체 활동에 나타난 집단지성 연구
복잡계로 풀어내는 국제정치, In SERI연구에세이(28)
다양성이 프로젝트 팀의 성과에 미치는 영향
성상현
인사조직연구 15 2 39-70
[2007]
‘집단지성’(Collective Intelligence)에 대한 언론 프레이밍 연구
임윤서
정치·정보연구 13 2 161-189
[2010]
Top management team demography and corporate strategic change
Three Social Dilemmas of Workforce Diversity in Organizations : A Social Identity Perspective
The teaching firm: Where productive work and learning converge
The nature and need for informal learning, In Informal learning on the job
The impact of identity orientation : Individual and organizational outcomes in demographically diverse settings
The concept of ‘Ba’ : Building a foundation for knowledge creation
Nonaka, L.
California Management Review 40 3 40-54
[1998]
The Tao of democracy: Using co-intelligence to create a world that works for all
The Influence of Top Management Team Heterogeneity on Firms’Competitive Moves
Structural dynamics within and between organization
Sculpting the learning organization : Lessons in the art and science of systemic change. San Francisco
Racial diversity, business strategy, and firm performance
Multicultural Minority Groups and Multicultural Coexistence in Korean Society
윤인진
Korea Observer 41 4 517-557
[2010]
Managing workforce diversity to enhance cooperation in organizations, In International handbook of organizational teamwork and cooperative working
Making use of differences : Diversity, debate and decision comprehensiveness in top management teams
Simons, T.
Academy of Management Journal 47 662-673
[1999]
Learning conditions at work : A framework to understand and assess informal learning in the workplace
Skule, S.
International Journal of Training and Development 8 1 8-20
[2004]
Informal and incidental learning in the workplace
Foundation of lifelong education
Exploring the Black Box : An Analysis of Work Group Diversity, Conflict, and Performance
Diversity in human resource development and continuing professional education: What does it mean for the workforce, clients, and professionals?
Diversity education : Competencies and strategies for educators
Bierema, L. L.
Advances in Developing Human Resources 12 3 312-331
[2000]
Cultural diversity at work : The moderating effects of diversity perspectives on work group processes and outcomes
Ely, R. J.
Administrative Science Quarterly 46 229-273
[2001]
Cultural Diversity in Organizations : Theory, Research and Practice
Critical uncertainties confronting human resource development
Consequences of group composition for the interpersonal dynamics of strategic issue processing, In Advances in strategic management
Company-based learning in the context of new forms of learning and differentiated training paths, In Training in Europe, office of official publications of European Communities, Luxembourg, 2nd report on vocational training in Europe 2000: Background report (CEDEFOP Reference series)
Bridging faultlines by valuing diversity: Diversity beliefs, information elaboration, and performance in diverse work groups
Homan, A. C.
Journal of Applied Psychology 92 5 1189-1199
[2007]
An introduction to lifelong education
An integration of process and decision-scheme explanations of group problem-solving performance
Bottger, P. C.
Organizational Behavior and Human Decision Processes 42 234-249
[1988]
A Review of informal learning literature, theory and implications for practice in developing global professional competence
Conlon, T. J.
Journal of European industrial Training 28 2/3 283-295
[2004]
'
평생교육기관의 학습조직화를 위한 구성원의 다문화수용성 탐색: 무형식 학습과 집단지성의 연계를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문