지상파 콘텐츠 시청서비스 조합유형 분석: 2단계 군집분석을 통한 시청서비스 조합 패턴 규명

논문상세정보

' 지상파 콘텐츠 시청서비스 조합유형 분석: 2단계 군집분석을 통한 시청서비스 조합 패턴 규명' 의 참고문헌

  • 플랫폼에 따른 지상파 방송 프로그램 이용 패턴과효율적 방송광고 집행에 관한 연구
  • 프라임타임대 지상파 텔레비전 프로그램 선택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    심미선 한국언론학보 46 5 6-216 [2002]
  • 크로스플랫폼 통합시청 추적기법을 적용한 디지털 융합 환경의 방송프로그램 시청행태 연구
    강남준 한국언론학보 55 6 356-383 [2011]
  • 콘텐츠 장르별 이용자들의 미디어 선택 구조
    전범수 한국방송학보 22 6 361-389 [2008]
  • 청소년 미디어 레퍼토리에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 54 1 82-106 [2010]
  • 지상파 텔레비전에서의 프로그램 레퍼토리 연구평일, 주말 저녁 시간대를 중심으로
    심미선 한국방송학보 19 2 85-125 [2005]
  • 재매개: 뉴미디어의 계보학
    Bolter, Jay D. - [2006]
  • 인터넷 VOD 드라마 시청요인에 대한 연구
    김미경 한국언론학보 53 1 348-367 [2009]
  • 융합매체환경 하에서의 장르이용에 관한 연구 : 지상파와 케이블 텔레비전을 중심으로
    심미선 방송통신연구 65 175-220 [2007]
  • 영화 소비 창구의 구조와 특성
    전범수 한국언론정보학보 40 4 - [2007]
  • 시청선택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:구조적 요인,시청자 특성,프로그램 품질평가의 통합분석을 중심으로
    황성연 한국방송학보 19 4 644-689 [2005]
  • 수용자의 탄생과 경험: 독자, 청취자, 시청자 - 다중 미디어 시대의 개막에 관한 시론적 연구
    임종수 언론정보연구 47 1 77-120 [2010]
  • 미디어모포시스
    Fidler, R. - [1999]
  • 미디어 이용의 보완 및 대체에 관한 연구 -미디어 레퍼토리를 중심으로
    심미선 한국방송학보 23 2 317-364 [2009]
  • 미디어 레퍼토리 유형에 따른 콘텐츠 소비: 지상파 장르선호도를 중심으로
    윤해진 한국방송학보 24 5 325-369 [2010]
  • 라이프 스타일에 따른 텔레비전 시청패턴 연구: 일원 자료를 근거로
    심미선 한국언론학보 48 2 189-217 [2004]
  • 데이터 마이닝 모델링과 사례
    허명회 - [2008]
  • 다채널 수용자의 채널이용 집중과 분극 : 채널레퍼토리 구성차이에 따른 채널이용행태 분석을 중심으로
    조성동 한국언론학보 52 4 152-178 [2008]
  • 다중 미디어 이용의 측정과 개념화: 오디언스를 향한 새로운 시선
    강남준 언론정보연구 47 2 5-39 [2010]
  • 다매체 환경 정착에 따른 수용자들의매체이용 특성변화와 이용매체 구성변화
    조성동 한국언론학보 53 1 233-256 [2009]
  • 다매체 이용자들의 미디어 동시사용 행태 -DMB 초기수용자를 중심으로 -
    박은아 한국방송학보 22 1 44-85 [2008]
  • 군집분석방법을 사용한 미디어 레퍼토리 유형분석
    강남준 한국방송학보 22 2 7-46 [2008]
  • statistical procedures companion
    Norusis, M. J. - [2003]
  • Understanding Internet adoption as telecommunications behavior
    Atkin, D. J. Journal of Broadcasting & Electronic Media 42 2 475-490 [1998]
  • The utility of home computers and media use: Implications of multimedia and connectivity
    Perse, E. M Journal of Broadcasting & Electronic Media 42 4 435-456 [1998]
  • The television audience: Patterns of viewing
  • The status and future of audience duplication research: An assessment of ratings-based theories of audience behavior
    Cooper, R. Journal of Broadcasting & Electronic Media 40 1 96-111 [1996]
  • The internet and dutch media repertoires
    Van Rees, K. IT & Society 1 1 86-99 [2002]
  • The influence of expanding media menus on audience on content selection
    Jeffres, L. W. Telematics and Informatics 30 1-18 [2004]
  • The Future of the mass audience
    Newman, W. R. - [1991]
  • Structural determinants of the television news audience
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 32 381-389 [1988]
  • Structual determinants of exposure to television: The case of repeat viewing
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting and Electronic Media 36 125-136 [1992]
  • Reconceptualizing the role of habit: A new model of television audience activity
    Rosentein, A. Journal of Broadcasting & Electronic Media 41 3 324-345 [1997]
  • Reconceptualizing channel repertoire in the urban cable environment
    Neuendorf, K. A. Journal of Broadcasting & Electronic Media 45 3 464-482 [2001]
  • Ratings analysis: The theory and practice of audience research
    Webster, J. G. - [2006]
  • Program selection with abundance of choice: A process model
    Heeter, C. Human Communication Research 12 1 126-152 [1985]
  • Program audience duplication: A study of television inheritance effects
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 29 2 121-133 [1985]
  • Media repertoires as a result of selective media use: A conceptual approach to the analysis of patterns of exposure
    Hasebrink, Uwe Communications 31 3 369-387 [2006]
  • Media and audience influence on channel repertoire
    Ferguson,D.A. Journal of Broadcasting & Electronic Media 37 31-47 [1993]
  • Evaluating the audience of the new media
    Krugman, D. Journal of Advertising 14 4 14-19 [1985]
  • Communication, Context, and Community: An Exploration of Print, Broadcast, and Internet Influences
    Shah, D. V. Communication Research 28 4 464-506 [2001]
  • Channel repertoire: Using people-meter date on Beijing
    Yuan, E. J. Journal of Broadcasting and Electronic Media 50 3 524-536 [2006]
  • Beneath the veneer of fragmentation : Television audience polarization in a multichannel world
    Webster, J. G. Journal of Communication 55 2 366-382 [2005]
  • Audience behavior in the new media environment
    Webster,J.G. Journal of Communication 36 3 77-91 [1986]
  • A theory of television program choice
    Webster, J. G. Communication Research 10 430-446 [1983]