시청동기가 미디어 선택과 이용에 미치는 영향: 대학생들의 미국드라마 소비를 중심으로

논문상세정보

' 시청동기가 미디어 선택과 이용에 미치는 영향: 대학생들의 미국드라마 소비를 중심으로' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용모델을 이용한 IP-TV의 수용 의도에 영향을 미치는 요인들에 대한 연구
    이재신 방송과 커뮤니케이션 7 1 100-131 [2006]
  • 텔레비전 드라마 시청동기와 태도연구
    유세경 한국방송학보 18 1 245-288 [2004]
  • 지상파 텔레비전의 채널별 장르 인지도, 채널별 시청량, 프로그램 평가가 채널 브랜드 자산 및 채널 충성도에 미치는 영향
    심미선 한국언론학보 49 3 153-180 [2005]
  • 중국의 한류현상의 사회문화적 의미
    전승은 [2002]
  • 중국 시청자의 한국드라마 시청행태와 매체효과에 관한 연구:한류현상에 대한 이용과 충족 이론적 배경
    시보청 [2003]
  • 장르별 TV 프로그램 질적평가척도의 개발
    이호준 한국언론학보 50 3 424-451 [2006]
  • 인터넷 환경에서 매체 중독과 매체 몰입
    이건혁 지역발전연구 7 2 243-263 [2008]
  • 시청자 프로그램 품질 평가가 채널 브랜드 자산에 미치는 영향-경쟁적 방송환경에서 공영방송 편성전략을 위한 이론적 모형 검증-
    이준웅 방송통신연구 2003 2 273-304 [2003]
  • 시청습관의 유형과 시청행태 연구
    심미선 [1999]
  • 시청선택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:구조적 요인,시청자 특성,프로그램 품질평가의 통합분석을 중심으로
    황성연 한국방송학보 19 4 644-689 [2005]
  • 방송수용자의 프로그램 품질에 대한 이해와 평가: 초점집단토론(FGD)을 이용한 프로그램 품질평가 차원의 재구성
    심미선 한국방송학보 17 2 233-263 [2003]
  • 문자 메시지 매체의 기대가치(Expectancy Value)연구: 휴대폰과 인터넷 메신저 비교를 중심으로
    권상희 언론과학연구 4 1 5-48 [2004]
  • 무선인터넷 이용자의 모바일광고 이용동기에 관한 인식 연구
    한상필 커뮤니케이션학연구: 일반 13 4 68-100 [2005]
  • Where does Internet time come from?: A reconnaissance
    Nie, N. H. IT & Society 1 2 1-20 [2002]
  • Utilization of mass communication by the individual
    Katz, E. 19-32 [1974]
  • Uses and gratification: A paradigm outlined
    Rosengren, K. E. 269-286 [1974]
  • U-book 이용에 관한 기대가치론적 연구
    성동규 한국출판학연구 51호 173-202 [2006]
  • The utility of home computers and media use: Implications of multimedia and connectivity
    Perse, E. M Journal of Broadcasting & Electronic Media 42 4 435-456 [1998]
  • The interaction between computer and television usage
    Coffey, S. Journal of advertising Research 37 2 61-67 [1997]
  • The gratification niches of personal E-mail and the telephone
    Dimmick, J. Communication Research 27 2 227-248 [2000]
  • Ritualized and instrumental television viewing
    Rubin, A. M. Journal of Communication 34 3 67-77 [1984]
  • Quality in Television: The view of professionals
    Leggatt, T. 3-30 [1993]
  • Psychometric Theory(2nd ed)
  • Political news on Television: A reconsideration of audience orientation
    Wenner, L. A. Western Journal of Speech Communication 47 380-395 [1983]
  • Online-service adoption likelihood
    Lin, C. A. Journal of Advertising Research 39 79-89 [1999]
  • Mood management through communication choices
    Zillmann, D. American Behavioral Scientist 31 3 327-341 [1988]
  • Merging uses and gratifications and expectancy-value theory
    Rayburn, J. D. Communication Research 11 4 537-562 [1984]
  • LISREL 8: User’s reference guide
    Joreskog, K. - [1993]
  • Introduction to factor analysis: What it is and howto do it
    Kim, J. - [1978]
  • Intrinsic Motivation
    Deci, E. L. - [1975]
  • Internet gratification and Internet addiction: On the uses and abuses of new media
    Song, I. Cyberpsychology & Behavior 7 385-395 [2004]
  • Internet and face-to-face communication: Not functional alternatives
    Flaherty, L. M. Communication Quarterly 46 3 250-268 [1998]
  • Individual characteristics associated with world wide web use: an empirical study of playfulness and motivation
    Atkinson, M. A. Database for Advances in Information Systems 28 2 53-62 [1997]
  • Gratifications sought and media exposure an expectancy value model
    Palmgreen, P. Communication Research 9 561-580 [1982]
  • Gratifications of television viewing and their correlates for British children
    Greenberg, B. S. 71-92 [1974]
  • Displacement effects of online median in the socio-technical contexts of households
    Kayany, J. M. Journal of Broadcasting & Elctronic media 44 2 215-229 [2000]
  • Belief, Attitude, Intention, and Behavior
    Fishbein, M. - [1975]
  • Audience ratings: Radio, Television & Cable
  • Audience activity and gratifications a conceptual clarification and exploration
    Levy, M. R. Communication Research 11 1 51-78 [1984]
  • Applying Network Analysis to the Analysis of Web Traffic. In the Proceeding of Work with Computing Systems
    Lee, J. S. 634-639 [2004]
  • 2004년 TV시청행태연구