TV시청 상황을 위한 몰입 척도 :항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문 연구

논문상세정보

' TV시청 상황을 위한 몰입 척도 :항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문 연구' 의 참고문헌

  • 프로그램 특성 및 제품노출 방식에 따른 텔레비전 PPL의 효과 차이 :대규모 온라인 설문을 통한 의사실험 연구
    김태용 광고학연구 24 8 203-228 [2013]
  • 프로그램 분위기와 프로그램 관여도에 따른 PPL효과 연구
    김정현 광고연구 78 65-85 [2008]
  • 온라인게임 이용이 게임 몰입 및 중독에 미치는 영향에 관한 연구: 이용과 충족 접근을 중심으로
    김양은 한국언론학보 51 1 355-377 [2007]
  • 심리생리학적 측정방법인 안구추적을 이용한 한국과 미국의 광고 연구 분석
    이시훈 사회과학연구 23 2 47-73 [2012]
  • 스크린광고 유형과 소비자 광고몰입이 광고효과에 미치는 영향
    이명형 광고학연구 23 1 27-45 [2012]
  • 스마트폰환경에서의 광고 인게이지먼트 선행요인과 결과요인에 관한 연구
    김유정 한국컴퓨터정보학회논문지 18 9 153-163 [2013]
  • 소셜네트워킹을 통한 마케팅활동에서 각 개인의 성향에 따라 나타나는 커뮤니케이션 형태와 정보에 대한 인게이지먼트 - 트위터를 중심으로
    김현숙 광고연구 89 122-154 [2011]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 광고학연구 23 2 201-227 [2012]
  • 몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
    유재경 관광연구저널 21 1 389-400 [2007]
  • 모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
    신일기 한국디자인포럼 33 299-308 [2011]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 - [2012]
  • 광고학개론
    신강균 - [2013]
  • The development of the game engagement questionnaire: A measure of engagement in video game-playing
    Brockmyer, J. H. Journal of Experimental Social Psychology 45 4 624-634 [2009]
  • Telepresence via television: Two dimensions of telepresence may have different connections to memory and persuasion
    Kim, T. Journal of Computer-Mediated Communication 3 2 - [1997]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 83 155-191 [2009]
  • TV프로그램의 양적인 측정지표와 질적인 측정지표의 상호작용이 방송광고효과에 미치는 영향
    오세성 광고학연구 22 1 129-150 [2011]
  • TV광고와 인터넷 배너광고 간의 크로스미디어광고의 효과에 관한 실증적 연구: 광고인게이지먼트, 브랜드인게이지먼트, 구매의도를 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 20 3 67-90 [2012]
  • TV 프로그램의 인게이지먼트와 제품 배치 유형이 광고효과에 미치는 영향
    이수범 광고연구 96 318-348 [2013]
  • Media planning : From recency to engagement
    Ephron, E. - [2006]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 3 341-352 [1985]
  • Measuring narrative engagement
    Busselle, R Media Psychology 12 4 321-347 [2009]
  • Measuring blog engagement: Testing a four-dimensional scale
    Yang, S. U. Public Relations Review 35 323-324 [2009]
  • Grounded investigation of game immersion. CHI 2004, ACM Conference on Human Factors in Computing
    Brown, E. 1297-1300 [2004]
  • Flow: The Psychology of Optimal Experience
  • Emotional engagement : How television builds big brands at low attention
    Heath, R. Journal of Advertising research 49 1 62-73 [2009]
  • Consumer behavior: Buying, having and Being
    Solomon, M. R. - [2011]
  • Computers as theatre
    Laurel, B. - [1993]
  • Audience involvement in advertising : Four levels
    Greenwald, A. G. Journal of Consumer Research 11 1 581-592 [1984]
  • At the heart of it all: The concept of presence
    Lombard, M. Journal of Computer-Mediated Communication 3 2 - [1997]
  • Assessing reliability and stability in panel models
    Wheaton, B. Sociological Methodology 8 1 84-136 [1977]
  • An experimental study of the relationship between online engagement and advertising effectiveness
    Calder, B. J. Journal of Interactive Marketing 23 4 321-331 [2009]
  • Advertising engagement: A driver of message involvement on message effects
    Wang, A. Journal of Advertising Research 46 4 355-368 [2006]
  • A long engagement: Why the debate about engagement metrics misses the point
    Taylor, J. - [2010]