TV시청 상황을 위한 몰입 척도 :항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문 연구
'
TV시청 상황을 위한 몰입 척도 :항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문 연구' 의 참고문헌
-
프로그램 특성 및 제품노출 방식에 따른 텔레비전 PPL의 효과 차이 :대규모 온라인 설문을 통한 의사실험 연구
김태용
광고학연구 24 8 203-228
[2013]
-
-
프로그램 분위기와 프로그램 관여도에 따른 PPL효과 연구
-
-
온라인게임 이용이 게임 몰입 및 중독에 미치는 영향에 관한 연구: 이용과 충족 접근을 중심으로
김양은
한국언론학보 51 1 355-377
[2007]
-
심리생리학적 측정방법인 안구추적을 이용한 한국과 미국의 광고 연구 분석
이시훈
사회과학연구 23 2 47-73
[2012]
-
스크린광고 유형과 소비자 광고몰입이 광고효과에 미치는 영향
이명형
광고학연구 23 1 27-45
[2012]
-
스마트폰환경에서의 광고 인게이지먼트 선행요인과 결과요인에 관한 연구
김유정
한국컴퓨터정보학회논문지 18 9 153-163
[2013]
-
소셜네트워킹을 통한 마케팅활동에서 각 개인의 성향에 따라 나타나는 커뮤니케이션 형태와 정보에 대한 인게이지먼트 - 트위터를 중심으로
김현숙
광고연구 89 122-154
[2011]
-
미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로
정만수
광고학연구 23 2 201-227
[2012]
-
몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
유재경
관광연구저널 21 1 389-400
[2007]
-
모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
신일기
한국디자인포럼 33 299-308
[2011]
-
-
-
-
-
The development of the game engagement questionnaire: A measure of engagement in video game-playing
-
Telepresence via television: Two dimensions of telepresence may have different connections to memory and persuasion
Kim, T.
Journal of Computer-Mediated Communication 3 2 -
[1997]
-
TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
이종선
광고연구 83 155-191
[2009]
-
TV프로그램의 양적인 측정지표와 질적인 측정지표의 상호작용이 방송광고효과에 미치는 영향
오세성
광고학연구 22 1 129-150
[2011]
-
TV광고와 인터넷 배너광고 간의 크로스미디어광고의 효과에 관한 실증적 연구: 광고인게이지먼트, 브랜드인게이지먼트, 구매의도를 중심으로
이경렬
커뮤니케이션학 연구 20 3 67-90
[2012]
-
TV 프로그램의 인게이지먼트와 제품 배치 유형이 광고효과에 미치는 영향
이수범
광고연구 96 318-348
[2013]
-
Media planning : From recency to engagement
-
Measuring the involvement construct
-
Measuring narrative engagement
-
Measuring blog engagement: Testing a four-dimensional scale
-
Grounded investigation of game immersion. CHI 2004, ACM Conference on Human Factors in Computing
-
Flow: The Psychology of Optimal Experience
-
Emotional engagement : How television builds big brands at low attention
Heath, R.
Journal of Advertising research 49 1 62-73
[2009]
-
Consumer behavior: Buying, having and Being
-
-
Audience involvement in advertising : Four levels
-
At the heart of it all: The concept of presence
Lombard, M.
Journal of Computer-Mediated Communication 3 2 -
[1997]
-
Assessing reliability and stability in panel models
-
An experimental study of the relationship between online engagement and advertising effectiveness
Calder, B. J.
Journal of Interactive Marketing 23 4 321-331
[2009]
-
Advertising engagement: A driver of message involvement on message effects
Wang, A.
Journal of Advertising Research 46 4 355-368
[2006]
-
A long engagement: Why the debate about engagement metrics misses the point
'
TV시청 상황을 위한 몰입 척도 :항목 개발과 타당성 검증을 위한 다단계 설문 연구'
의 유사주제(
) 논문