미디어 이용의 보완 및 대체에 관한 연구 : 미디어 레퍼토리를 중심으로

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' 미디어 이용의 보완 및 대체에 관한 연구 : 미디어 레퍼토리를 중심으로' 의 참고문헌

  • 포털미디어에 의한 뉴스 미디어의 기능적 대체와 미디어 레퍼토리 연구: 포털미디어 이용수준을 중심으로
    임종수 한국언론학보 51 4 437-465 [2007]
  • 지상파 텔레비전에서의 프로그램 레퍼토리 연구평일, 주말 저녁 시간대를 중심으로
    심미선 한국방송학보 19 2 85-125 [2005]
  • 여가, 텔레비전, 그리고 인터넷: 생활시간으로 본 미디어 구도의 변화
    이재현 방송문화연구 13 59-81 [2001]
  • 미디어간 경쟁과 대체지상파방송 케이블 , /위성방송, 인터넷의 적소분석
    정재민 한국방송학보 19 4 523-564 [2005]
  • 미디어 이용량, 연령, 성별에 따른 디지털 미디어간 경쟁 및 대체 관계 연구 : 뉴스, 스포츠, 성인콘텐츠 이용을 중심으로
    손승혜 사이버커뮤니케이션학보 16 1 273-308 [2005]
  • 매체융합시대의 이용자 복지개념의 확장을 위한 매체이용조사
    이준웅 - [2007]
  • 군집분석방법을 사용한 미디어 레퍼토리 유형분석
    강남준 한국방송학보 22 2 7-46 [2008]
  • u-Broadcasting의 출현과 방송소비문화 : 가족 텔레비전과의 관계를 중심으로
    임종수 언론과 사회 13 4 66-109 [2005]
  • Video cassette recorders: Their impact on views and advertisers
    Harvey, M. G Journal of Advertising Research 25 6 19-27 [1986]
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  • The changing role of newspapers in the age of television
    Robinson, J. P Journalism Monographs 63 - [1979]
  • The big three’s prime-time decline: a technological and social context
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  • Online-service adoption likelihood
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  • Media repertoires of selective audiences: the impact of status, gender, and age on media use
    Van Rees, K Poetics 31 465-490 [2003]
  • Media repertoires as a result of selective media use: A conceptual approach to the analysis of patterns of exposure
    Hasebrink, Uwe Communications 31 3 369-387 [2006]
  • Examining the effect of internet use on televsion viewing: details make a difference in Computers, phones and the internet
    Kraut, R 70-83 [2006]
  • Do VCRs Change the TV Picture? VCRs and the cultivation process
    Morgan, M American Behavioral Scientist 35 2 122-135 [1991]
  • Displacement and reinforcement effects of the internet and other media as sources of advertising information
    Tsao, J. C Journal of Advertising Research 44 1 126-142 [2004]
  • Complementarity in consumption of news types across traditional and new media
    Dutta-Bergman, M. J Journal of Broadcasting & Electronic Media 48 1 41-60 [2004]
  • Audience attributes, media supplementation, and likely online service adoption
    Lin,C.A Mass Communication & Society 4 19-38 [2001]
  • Assessing the displacement effects of the Internet
    Lee, P. S. N Telematics and Informatics 25 3 145-155 [2008]