기업의 지속가능경영 활동 측정을 위한 척도개발 연구
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저자
박종철
김경숙
이한준
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제어번호
103795664
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학술지명
기업경영연구
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권호사항
Vol.
19
No.
2
[
2012
]
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발행처
한국기업경영학회
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발행처 URL
http://www.kocoma.or.kr
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자료유형
학술저널
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수록면
79-98
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언어
Korean
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출판년도
2012
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
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환경제품의 구매의도에 영향을 미치는 요인 간 관계연구
한동여
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환경적 책임을 포함한 기업의 사회적책임활동이 기업신뢰 및 고객 충성도에 미치는영향
박종철
임금연구 18 3 29-44
[2010]
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지속가능 경영을 위한 외식업의 마케팅 전략 방안: 패밀리레스토랑의 서비스 품질관리를 중심으로
김도영
컨벤션연구 6 1 121-144
[2006]
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삼성 및 LG의 사회공헌 패러다임
고승희
기업경영연구 16 2 1-33
[2009]
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기업의 지속가능경영 노력이 제품평가에 미치는 영향 - 신뢰와 호혜성 지각의 매개역할
박종철
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[2010]
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기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
김해룡
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[2005]
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기업의 사회적 책임, 조직신뢰 및 조직시민행동의 관계 -냉소주의의 조절효과를 중심으로-
한주희
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[2009]
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경제적 책임과 자선적 책임에 대한 인식이 반기업 정서에 미치는 영향
이한준
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[2010]
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The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders
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The Sustainable Business Case for Sustainable Development
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The Relationship between the Environmental and Economic Performance of Firms
Wagner, M
Corporate Social Responsibility and Environmental Management 9 133-146
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The Next Wave of Corporate CommunityInvolvement: Corporate Social Initiatives
Hess, D
California Management Review 44 2 110-125
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The Mediating Role of Attitude Toward the Ad: Some Additional Evidence
Homer, P. M
Journal of Marketing Research 27 78-86
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The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust: the Case os Organic Food
Pivato, S
Business Ethics: A European Review 17 1 3-12
[2008]
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The Generality of the Automatic Attitude Activation Effect
Bargh, J. A
Journal of Personality and Social Psychology 62 893-912
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The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
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Managing the Corporate Brand: The Effects of Corporate Marketing Activity on Consumer Evaluations of Brand Extensions
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Managing the Brand in a Corporate Advertising Environment: A Decision-making Framework for Brand Managers
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Giving Firms an "E" for Effort: Consumer Responses to High-Effort Firms
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Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
Fornell, C.
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Economic Drivers of Corporate Responsibility Activities
Amalric, F
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Corproate Sustainable and Financial Performance, In Corporate Sustainable and Competitiveness
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Corporate Social Responsibility: Attributions, Loyalty, and the Mediating Role of Trust
Vlachos, P. A
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Corporate Citizenship : Cultural Antecedents and Business Benefits
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Commentary on ‘Corporate Strategies and Environmental Regulations : An Organizing Framework’ by A. M. Rugman and A. Verbeke
McGee, J
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Cannibals With Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business
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Assessing goodness of fit: Is parsimony always desirable?
Marsh, H. W.
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Antecedents and Benefits of Corporate Citizenship : An Investigation of French Business
Maignan, I.
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A three-dimensional conceptual model of corporate social performance
Carroll AB
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