“SNS 전달자 특성과 SNS 정보특성이 구매의도에 미치는 영향”
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
정병찬
구장옥
제어번호
103794112
학술지명
기업경영연구
권호사항
Vol.
20
No.
2
[
2013
]
발행처
한국기업경영학회
발행처 URL
http://www.kocoma.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
251-272
언어
Korean
출판년도
2013
등재정보
KCI등재
판매처
'
“SNS 전달자 특성과 SNS 정보특성이 구매의도에 미치는 영향”' 의 참고문헌
친밀성에 따른 대인 매체 이용행태 및 심리적 경험과의 관계 연구 : 매개된 대인 커뮤니케이션(Mediated Interpersonal Communication)을 중심으로
김민정
한국언론학보 50 3 94-121
[2006]
웹 쇼핑몰 사이트 신뢰도의 결 정요인과 구매의향에 미치는 영향에 관한 시뮬레이션 접근
윤성준
경영학연구 29 3 353-376
[2000]
온라인 정보특성이 외식정보 이용의도에 미치는 영향 : 지각된 용이성, 지각된 유용성, 신뢰의 매개효과를 중심으로
온라인 구전정보가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 :SNS이용자를 대상으로
소셜 플랫폼: 소셜 네트워크 서비스의 새로운 진화
소비자의 자기공개정보가 광고반응에 미치는 영향
박사
블로그(Blog) 미디어 연구 블로그 이용 및 만족과 인지 행태에 관한 연구
권상희
한국방송학보 19 2 419-460
[2005]
브랜드 블로그 특성이 소비자에게 미치는 영향에 관한 연구
박사
대인관계 친밀도에 따른 문자매체 이용에 관한 연구 : 청소년의 이동전화 문자서비스와 인스턴트 메신저 이용을 중심으로
外國人 廣告모델이 廣告效果에 미치는 影響에 관한 硏究
박사
“SNS 웹사이트에 대한 실증연구: 품질요인, 사용자 만족, 지속적 사용의도, 구전의도,”
Word-of-Mouth Process Within a Service Purchase Decision Context
박사
The Strength of Weak Ties
Granovetter
American Journal of Sociology 78 6 1360-1380
[1973]
The Nature of Attitudes and Attitude Change, In The Handbook of Social Psychology
The Effects of Progressive Levels of Interactivity and Vividness in Web Marketing Sites
Coyle.
Journal of Advertising 65-77
[2001]
The Effect of Preference Heterogeneity and Source Characteristics on Ad Processing and Judgments about Endorsers
The Behavioral Consequences of Service Quality
Structure, Cooperation and the Flow of Market Information
Frenzen, J.
Journal of Consumer Research 20 3 360-
[1993]
Source Credibility in Social Judgment : Bias, Expertise and the Judges Point of View
Bimbaum, M.
Journal of Personality and Social Psychology 37 48-74
[1979]
Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship
Boyd, D. M.
Journal of Computer-Mediated Communication 13 1 210-230
[2007]
Should a company have message boards on its web sites
SNS의 사회자본 형성에 미치는 영향에 관한 연구 : 싸이월드 미니홈피 특성을 중심으로
SNS 웹 사이트의 품질요인이 사용자 만족, 지속적 사용의도 및 구전의도에 미치는 영향에 대한 실증 연구
서우종
산업혁신연구 26 1 99-132
[2010]
Relationship between the Level of Intimacy and Lurking in Online Social Networking Services
Rau, P. P.
Computers in Human Behavior 24 6 2757-2770
[2008]
Perils of Internet Fraud : An Empirical Investigation of Deception and Trust with Experienced
Stefano.
IEEE Transations on Systems, Man and Cybernetics : Part A 30 4 395-411
[2000]
Perceptions of Internet information credibility
Online trust : a Stakeholder Perspective, Concepts, Implications and Future Directions
Negative Word of Mouth by Dissatisfied Consumer : A Pilot Study
Negative Effects in Impression Formation : The Role of Unit Formation and Schematic Expectations
Coovert, M. D.
Journal of Experimental and Social Psychology 26 49-52
[1990]
Modeling Data and Process Quality in Multi-input, Multi-output Information System
Microcomputer Playfulness: Development of a Measure with Workplace Implications
Interpersonal effects in computer-mediated interaction: A relational perspective
Influences on Exchange Processes : Buyers’ Preconceptions of a Seller’s Trustworthiness and Bargaining Toughness
Schurr.
Journal of Consumer Research 11 4 939-953
[1985]
Implementation Team Responsiveness and User Evaluation of Customer Relationship Management: A Quasi-Experimental Design Study of Social Exchange Theory
Gefen
Journal of Management Information Systems 47-69
[2002]
Implementation Team Responsiveness and User Evaluation of Customer Relationship Management : A Quasi-Experimental Design Study of Social Exchange Theory
David, Ridings.
Journal of Management Information Systems 19 1 47-69
[2002]
Human Interface: Strategic and Shortcomings of Social Judgement
How Word of Mouth Advertising Works
Household Store Brand Proneness
Endorser Effectiveness by Product Type
Friedman, H.
Journal of Advertising Research 19 63-71
[1979]
Electronic Word of Mouth via Consumer Opinion Platforms : What Motivates Comsumers to Articulate Themselves on the Internet?
Early-entrant Advantage, Word of Mouth Communication, Brand Similarity and the Consumer Decision-marketing Process
Grewal, R.
Journal of Consumer Psychology 13 3 187-197
[2003]
Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
Ganesan
Journal of Marketing 58 2 1-19
[1994]
Defining virtual reality: Dimensions determining telepresence
Steuer, J.
Journal of Communication 42 4 73-93
[1992]
Consumer Response to the Internet : An Exploratory Tracking Study of On-line Home Users
Sultan, F.
Journal of Business Research 55 8 655-663
[2002]
Construction and Validation of a Scale to Measure Celebrity Endorser Perceived Experience, Trustworthiness and Attractiveness
Believe It or Not : Factors Influencing Credibility on the Web
Wathen.
Journal of the American Society for Information Science and Technology 2 134-144
[2002]
Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches
Advertising Intimacy : Relationship Marketing and the Service Consumer
A Dyadic Study of Interpersonal Information
Gilly
Journal of the Academy of Marketing Science 26 2 83-100
[1998]
'
“SNS 전달자 특성과 SNS 정보특성이 구매의도에 미치는 영향”'
의 유사주제(
) 논문