기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할
-
-
저자
황수현
이상환
박현정
-
제어번호
103792237
-
학술지명
기업경영연구
-
권호사항
Vol.
18
No.
3
[
2011
]
-
발행처
한국기업경영학회
-
발행처 URL
http://www.kocoma.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
17-37
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할' 의 참고문헌
-
환경적 책임을 포함한 기업의 사회적책임활동이 기업신뢰 및 고객 충성도에 미치는영향
박종철
임금연구 18 3 29-44
[2010]
-
인스턴트 메신저 서비스의 서비스 품질, 전환장벽, 고객만족도가 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
방호열
마케팅관리연구 10 1 1-28
[2005]
-
유사성, 지각된 품질 및 기업의 신뢰도가 상표확장제품 평가에 미치는 영향
홍성태
마케팅연구 12 1 1-25
[1997]
-
온‧오프라인 고객접점에 대한 신뢰가 기업신뢰와 고객 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
김승운
산업경제연구 21 6 2751-2773
[2008]
-
실버 소비자의 친환경 제품에 대한 소비 가치가 만족도, 신뢰, 충성도에 미치는 영향-하이브리드 카를 중심으로-*
허원무
한국노년학 29 1 195-213
[2009]
-
상업스포츠센터 소비자의 라이프스타일과 서비스질,이미지,구매 행동과의 관계
-
박사
-
-
기업의 사회책임경영(CSR)의 정의와 역할
안병훈
상장협연구 57 21-45
[2008]
-
기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
이한준
마케팅연구 24 1 231-250
[2009]
-
기업의 사회적 책임활동이 고객충성도에 미치는 영향 : 호혜성과 신뢰의 매개역할
박종철
마케팅관리연구 14 4 19-35
[2009]
-
-
기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
김해룡
마케팅연구 20 2 67-87
[2005]
-
기업의 사회적 책임 활동과 서비스품질이 소비자 만족에 미치는 영향
-
기업 사회공헌활동이 고객과의 관계품질에 미치는 영향: 향상초점고객과 예방초점고객의 비교를 중심으로
-
『기업, 소비자와 사회공헌활동의 적합성이 소비자 반응에 미치는 영향에 관한 연구: 소비자 지각과 동일시의 매개적 역할을 중심으로』
-
-
Why Satisfied Customers Defect
-
-
Understanding the influence of national culture on the development of trust
Doney, P. M.
Academy of Management Review 23 3 601-620
[1998]
-
The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders
-
The Relationship between Customer Loyalty and Customer Satisfaction
Bowen, J. T.
International Journal of Contemporary Hospitality Management 13 5 213-217
[2001]
-
The Next Wave of Corporate CommunityInvolvement: Corporate Social Initiatives
Hess, D
California Management Review 44 2 110-125
[2002]
-
The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust : the Case of Organic Food
Pivato, S.
Business Ethics: A European Review 17 1 3-12
[2008]
-
The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
-
The Impact of Brand Commitment on Loyalty to Retail Service Brands
Fullerton, G.
Canadian Journal of Administrative Sciences 22 2 97-110
[2005]
-
The Effects of Corporate Social Responsibility and Price on Consumer Responses
Mohr, L. A
Journal of Consumer Affairs 39 1 121-147
[2005]
-
The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
-
The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
-
Social Responsibility of the Businessman
-
Perceived Trust in Business-to-Business sales:A New measure
Plank, R. E
Journal of Personal Selling and Sales Management 19 3 61-71
[1999]
-
Managing the Corporate Brand:The Effects fo Corporate Marketing Activity a on Consumer Evaluations of Brand Extensions
-
Influences on Exchange Processes: Buyerʼs Preconceptions of a Sellerʼs Trustworthiness and Bargaining Toughness
-
Influence of corporate Social Responsibility on Loyalty and Valuation of Services
Salmones
Journal of Business Ethics 61 4 369-385
[2005]
-
How Corporate Social Responsibility is Defined: an Analysis of 37 Definitions
Dahlsrud,A
Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 1 1-13
[2008]
-
Empirical Findings on Business-Society Relations in Europe
Konrad, A.
Journal of Business Ethics 63 89-105
[2006]
-
Customer loyalty in the hotel industry: the role of customer satisfaction and image
Kandampully, J
International Journal of Contemporary Hospitality Management 12 6 346-351
[2000]
-
Corporate social responsibility: the way forward? Maybe not!
-
Corporate social responsibility: Doing well by doing good
-
Corporate Citizenship : Cultural Antecedents and Business Benefits
Maignan, I.
Journal of the Academy of Marketing Science 27 4 455-469
[1999]
-
Consumerʼs Initial Trust Toward Second-Hand Products in the Electronic Market
Lee, S. M
Journal of Computer Information Systems 겨울 85-98
[2006]
-
Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges
-
Charitable programs and the retailer - Do they mix
Ellen PS
Journal of Retailing 76 3 393-406
[2000]
-
Antecedents and Benefits of Corporate Citizenship : An Investigation of French Business
Maignan, I.
Journal of Business Research 51 37-51
[2001]
-
An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty
Selnes, F
European Journal of Marketing 27 9 19-35
[1993]
-
A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships
-
A formal model of trust based on outcomes
-
A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
-
A Model of Consumer Relationships with Store Brands,Personnel and Stores in Spain
Gutierrez,S.S.M
International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 16 4 453-469
[2006]
'
기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할'
의 유사주제(
) 논문