기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할

논문상세정보

' 기업의 사회적 책임활동과 충성도에 있어서 신뢰의 역할' 의 참고문헌

  • 환경적 책임을 포함한 기업의 사회적책임활동이 기업신뢰 및 고객 충성도에 미치는영향
    박종철 임금연구 18 3 29-44 [2010]
  • 인스턴트 메신저 서비스의 서비스 품질, 전환장벽, 고객만족도가 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    방호열 마케팅관리연구 10 1 1-28 [2005]
  • 유사성, 지각된 품질 및 기업의 신뢰도가 상표확장제품 평가에 미치는 영향
    홍성태 마케팅연구 12 1 1-25 [1997]
  • 온‧오프라인 고객접점에 대한 신뢰가 기업신뢰와 고객 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김승운 산업경제연구 21 6 2751-2773 [2008]
  • 실버 소비자의 친환경 제품에 대한 소비 가치가 만족도, 신뢰, 충성도에 미치는 영향-하이브리드 카를 중심으로-*
    허원무 한국노년학 29 1 195-213 [2009]
  • 상업스포츠센터 소비자의 라이프스타일과 서비스질,이미지,구매 행동과의 관계
    정남주 [2006]
  • 박사
  • 기업의 사회책임경영(CSR)의 정의와 역할
    안병훈 상장협연구 57 21-45 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 1 231-250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 고객충성도에 미치는 영향 : 호혜성과 신뢰의 매개역할
    박종철 마케팅관리연구 14 4 19-35 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동 10계명
    신강균 - [2008]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 2 67-87 [2005]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 서비스품질이 소비자 만족에 미치는 영향
    양원승 [2007]
  • 기업 사회공헌활동이 고객과의 관계품질에 미치는 영향: 향상초점고객과 예방초점고객의 비교를 중심으로
    조윤성 [2009]
  • 『기업, 소비자와 사회공헌활동의 적합성이 소비자 반응에 미치는 영향에 관한 연구: 소비자 지각과 동일시의 매개적 역할을 중심으로』
    이은미 [2008]
  • Why Satisfied Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review 73 6 88-99 [1995]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 33-44 [1999]
  • Understanding the influence of national culture on the development of trust
    Doney, P. M. Academy of Management Review 23 3 601-620 [1998]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders
    Carroll, A. B. Business Horizons 22 225-235 [1991]
  • The Relationship between Customer Loyalty and Customer Satisfaction
    Bowen, J. T. International Journal of Contemporary Hospitality Management 13 5 213-217 [2001]
  • The Next Wave of Corporate CommunityInvolvement: Corporate Social Initiatives
    Hess, D California Management Review 44 2 110-125 [2002]
  • The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust : the Case of Organic Food
    Pivato, S. Business Ethics: A European Review 17 1 3-12 [2008]
  • The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
    Goldsmith, R. E. Journal of Advertising 29 3 43-54 [2000]
  • The Impact of Brand Commitment on Loyalty to Retail Service Brands
    Fullerton, G. Canadian Journal of Administrative Sciences 22 2 97-110 [2005]
  • The Effects of Corporate Social Responsibility and Price on Consumer Responses
    Mohr, L. A Journal of Consumer Affairs 39 1 121-147 [2005]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, T. J. Journal of Marketing 61 1 68-84 [1997]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan, R. M. Journal of Marketing 58 20-38 [1994]
  • Social Responsibility of the Businessman
    Bowen, H. R - [1953]
  • Perceived Trust in Business-to-Business sales:A New measure
    Plank, R. E Journal of Personal Selling and Sales Management 19 3 61-71 [1999]
  • Managing the Corporate Brand:The Effects fo Corporate Marketing Activity a on Consumer Evaluations of Brand Extensions
    Keller,K.L 97-106 [1997]
  • Influences on Exchange Processes: Buyerʼs Preconceptions of a Sellerʼs Trustworthiness and Bargaining Toughness
    Schurr, P. H Journal of Consumer Research 11 939-953 [1985]
  • Influence of corporate Social Responsibility on Loyalty and Valuation of Services
    Salmones Journal of Business Ethics 61 4 369-385 [2005]
  • How Corporate Social Responsibility is Defined: an Analysis of 37 Definitions
    Dahlsrud,A Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 1 1-13 [2008]
  • Empirical Findings on Business-Society Relations in Europe
    Konrad, A. Journal of Business Ethics 63 89-105 [2006]
  • Customer loyalty in the hotel industry: the role of customer satisfaction and image
    Kandampully, J International Journal of Contemporary Hospitality Management 12 6 346-351 [2000]
  • Corporate social responsibility: the way forward? Maybe not!
    Papasolomou-Doukakis I European Business Review 17 3 263-279 [2005]
  • Corporate social responsibility: Doing well by doing good
    Falck, O. Science direct 50 3 247-254 [2007]
  • Corporate Citizenship : Cultural Antecedents and Business Benefits
    Maignan, I. Journal of the Academy of Marketing Science 27 4 455-469 [1999]
  • Consumerʼs Initial Trust Toward Second-Hand Products in the Electronic Market
    Lee, S. M Journal of Computer Information Systems 겨울 85-98 [2006]
  • Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges
    Sirdeshmukh, D. Journal of Marketing 66 15-37 [2002]
  • Charitable programs and the retailer - Do they mix
    Ellen PS Journal of Retailing 76 3 393-406 [2000]
  • Antecedents and Benefits of Corporate Citizenship : An Investigation of French Business
    Maignan, I. Journal of Business Research 51 37-51 [2001]
  • An Examination of the Effect of Product Performance on Brand Reputation, Satisfaction and Loyalty
    Selnes, F European Journal of Marketing 27 9 19-35 [1993]
  • A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships
    Anderson, J. C Journal of Marketing 54 42-58 [1990]
  • A formal model of trust based on outcomes
    Bhattacharya, R. Academy of Management Review 23 3 459-472 [1998]
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 4 497-505 [1979]
  • A Model of Consumer Relationships with Store Brands,Personnel and Stores in Spain
    Gutierrez,S.S.M International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 16 4 453-469 [2006]