초등과학영재와 일반 아동의 분류 과정에서 나타나는 안구 운동 패턴의 차이

논문상세정보

' 초등과학영재와 일반 아동의 분류 과정에서 나타나는 안구 운동 패턴의 차이' 의 참고문헌

  • 초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고
    최현동 한국과학교육학회지 26 1 40-48 [2006]
  • 초등과학영재와 일반아동의 분류 능력 차이
    김경민 한국과학교육학회지 31 5 709-719 [2011]
  • 초등 교사들의 과학교과서 그래프 이해 과정에 대한 안구 운동 분석
    신원섭 초등과학교육 31 3 386-397 [2012]
  • 유명 여성모델이 등장하는 TV광고에 대한 시청자들의 시선이동
    김태용 광고학연구 19 3 103-115 [2008]
  • 영재와 일반아의 뇌 기능 비교
    김유미 교육심리연구 25 1 111-130 [2011]
  • 영재아동의 교육을 위한 부모와 교사의 역할
    배진수 아동교육연구 5 181-223 [1995]
  • 영재성 판별도구의 개발과 적용
    최호성 - [2010]
  • 영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석
    이인호 영재교육연구 19 2 381-404 [2009]
  • 아이트래킹을 이용한 가상광고 수용자 효과 연구
    이수범 광고학연구 22 5 99-125 [2011]
  • 신문만평 독자의 시선 움직임과 해독에 관한 연구
    김태용 한국언론학보 50 3 231-261 [2006]
  • 소외계층 영재교육
    박숙희 영재와 영재교육 8 3 5-21 [2009]
  • 생물학 가설 생성에서 나타나는 과학적 감성의 생성 과정 설명을 위한 신경 인지적 모형 개발
    신동훈 생물교육 34 2 232-245 [2006]
  • 뇌 기능의 공동작용에서 나타난 과학영재와 일반학생의 뇌파 특성
    이길재 한국과학교육학회지 26 3 415-424 [2006]
  • 광고의 깊이지각 단서가 시각적 주의에 미치는 영향에 대한 아이트래커 활용 연구
    김지호 한국광고홍보학보 9 2 277-310 [2007]
  • 과학지식의 생성과 평가
    권용주 - [2011]
  • 과학영재의 특성 분석
    이명자 교육학논총 23 1 127-140 [2002]
  • 과학영재교육원 관찰․추천 방식의 영재선발 분석
    유미현 과학영재교육 3 2 27-38 [2011]
  • 과학영재교육. 과학 영재 선발에 사용된 지필 검사 문항의 질적 및 양적 측성 분석: 2007-2008년 강원대학교 영재 교육원 선발 문항을 중심으로
    이기영 과학영재교육 1 3 43-58 [2009]
  • 과학 영재의 역량 탐색 및 역량 사전의 개발
    강성주 영재교육연구 22 2 353-370 [2012]
  • 과학 교과서의 표를 해석하는 초등교사들의 안구 운동 추적
    최현동 초등과학교육 31 3 358-371 [2012]
  • 박사
  • Visual attention for solving multiple-choice science problem: An eye-tracking analysis
    Tsai, M. J. Computer & Education 58 375-385 [2012]
  • Visual attention and eye movement control during reading and picture viewing, In Eye movements and visual cognition: Scene per-Ception and reading
    Henderson, J. M. 260-283 [1992]
  • Using performance tasks in the identification of economically disadvantaged and minority gifted learners: Findings from Project STAR
    van Tassel-Baska, J. Gifted child Quarterly 46 110-123 [2002]
  • Using eye-tracking technology to investigate the redundant effect of multimedia web pages on viewers’ cognitive processes
    Liu, H. C. Computers in Human Behavior 27 2410-2417 [2011]
  • Transforming fiftes into talents: The DMGT as a developmental theory, In Handbook of gifted education 3rd ed
    George, F. 60-74 [2003]
  • The influence of prior knowledge on viewing and interpreting graphics with macroscopic and molecular representations
    Cook, M. Science Education 92 5 848-867 [2008]
  • The influence of different representations on solving concentration problems at elementary school
    Liu, C. J. J Sci Educ Technol 20 621-629 [2011]
  • Teaching science for understanding
    Mintzes, J. J. - [1998]
  • Teacher nominations of giftedness: Investigating the beliefs of British G & T co-ordinators
    Balchin, T. Journal for the Education of the Gifted 32 34-35 [2008]
  • Science: Educational tools for diverse learners
    Grossen, B. School Psychology Review 23 3 442-463 [1994]
  • Identifying gifted students: Educator beliefs regarding various policies, processes, and procedures
    Schroth, S. T. Journal for the Education of the Gifted 32 155-179 [2008]
  • Hypothetico-deductive reasoning skill and concept acquisition: Testing a constructivist hypothesis
    Lawson, A. Journal of Research in Science Teaching 28 10 953-972 [1991]
  • Eyetracking students’ attention to powerpoint photographs in science education
    Slykhuis, D. A. Journal Science Education and Technology 14 6 509-520 [2005]
  • Eye tracking : A comprehensive guide to methods and measures
    Holmqvist, K. 9-144 [2011]
  • Exploring teacher biases when nominating students for gifted programs
    Siegle, D. Gigted Child Quarterly 48 21-29 [2004]
  • Electroencephalogram asymmetry during emotionally evocative films and its relation to positive and negative affectivity
    Jones, N. A. Brain Cognition 20 2 280-299 [1992]
  • Differential lateralization for positive and negative emotion in the human brain: EEG spectral analysis
    Ahern, G. L. Neuropsychologia 23 6 745-755 [1985]
  • Creative teachers, creative students
    Baer, J. - [1997]
  • Constructing science in middle and secondary school classrooms
    Baker, D. R. - [1997]
  • Computer interface evaluation using eye movements: Methods and constructs
    Goldberg, J. H. International Journal of Industrial Ergonomics 24 6 631-645 [1999]
  • Comparing visual representation of DNA in two multimedia presentations
    Cook, M. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 20 1 21-42 [2011]
  • Challenges and oportunities for students who are gifted: What the experts say
    Pfeiffer, S. I. Gifted Child Quarterly 47 161-169 [2003]