초등과학영재와 일반 아동의 분류 과정에서 나타나는 안구 운동 패턴의 차이
'
초등과학영재와 일반 아동의 분류 과정에서 나타나는 안구 운동 패턴의 차이' 의 참고문헌
-
초등학교 6학년의 인공자극과 자연자극에 대한 분류 사고
최현동
한국과학교육학회지 26 1 40-48
[2006]
-
초등과학영재와 일반아동의 분류 능력 차이
김경민
한국과학교육학회지 31 5 709-719
[2011]
-
초등 교사들의 과학교과서 그래프 이해 과정에 대한 안구 운동 분석
신원섭
초등과학교육 31 3 386-397
[2012]
-
유명 여성모델이 등장하는 TV광고에 대한 시청자들의 시선이동
김태용
광고학연구 19 3 103-115
[2008]
-
영재와 일반아의 뇌 기능 비교
김유미
교육심리연구 25 1 111-130
[2011]
-
영재아동의 교육을 위한 부모와 교사의 역할
배진수
아동교육연구 5 181-223
[1995]
-
-
영재교육 대상자 선발에서 교사 추천의 효용성 분석
이인호
영재교육연구 19 2 381-404
[2009]
-
아이트래킹을 이용한 가상광고 수용자 효과 연구
이수범
광고학연구 22 5 99-125
[2011]
-
신문만평 독자의 시선 움직임과 해독에 관한 연구
김태용
한국언론학보 50 3 231-261
[2006]
-
소외계층 영재교육
박숙희
영재와 영재교육 8 3 5-21
[2009]
-
생물학 가설 생성에서 나타나는 과학적 감성의 생성 과정 설명을 위한 신경 인지적 모형 개발
신동훈
생물교육 34 2 232-245
[2006]
-
뇌 기능의 공동작용에서 나타난 과학영재와 일반학생의 뇌파 특성
이길재
한국과학교육학회지 26 3 415-424
[2006]
-
광고의 깊이지각 단서가 시각적 주의에 미치는 영향에 대한 아이트래커 활용 연구
김지호
한국광고홍보학보 9 2 277-310
[2007]
-
-
과학영재의 특성 분석
이명자
교육학논총 23 1 127-140
[2002]
-
과학영재교육원 관찰․추천 방식의 영재선발 분석
유미현
과학영재교육 3 2 27-38
[2011]
-
과학영재교육. 과학 영재 선발에 사용된 지필 검사 문항의 질적 및 양적 측성 분석: 2007-2008년 강원대학교 영재 교육원 선발 문항을 중심으로
이기영
과학영재교육 1 3 43-58
[2009]
-
과학 영재의 역량 탐색 및 역량 사전의 개발
강성주
영재교육연구 22 2 353-370
[2012]
-
과학 교과서의 표를 해석하는 초등교사들의 안구 운동 추적
최현동
초등과학교육 31 3 358-371
[2012]
-
박사
-
Visual attention for solving multiple-choice science problem: An eye-tracking analysis
-
Visual attention and eye movement control during reading and picture viewing, In Eye movements and visual cognition: Scene per-Ception and reading
-
Using performance tasks in the identification of economically disadvantaged and minority gifted learners: Findings from Project STAR
-
Using eye-tracking technology to investigate the redundant effect of multimedia web pages on viewers’ cognitive processes
Liu, H. C.
Computers in Human Behavior 27 2410-2417
[2011]
-
Transforming fiftes into talents: The DMGT as a developmental theory, In Handbook of gifted education 3rd ed
-
The influence of prior knowledge on viewing and interpreting graphics with macroscopic and molecular representations
Cook, M.
Science Education 92 5 848-867
[2008]
-
The influence of different representations on solving concentration problems at elementary school
-
Teaching science for understanding
-
Teacher nominations of giftedness: Investigating the beliefs of British G & T co-ordinators
Balchin, T.
Journal for the Education of the Gifted 32 34-35
[2008]
-
Science: Educational tools for diverse learners
Grossen, B.
School Psychology Review 23 3 442-463
[1994]
-
Identifying gifted students: Educator beliefs regarding various policies, processes, and procedures
Schroth, S. T.
Journal for the Education of the Gifted 32 155-179
[2008]
-
Hypothetico-deductive reasoning skill and concept acquisition: Testing a constructivist hypothesis
Lawson, A.
Journal of Research in Science Teaching 28 10 953-972
[1991]
-
Eyetracking students’ attention to powerpoint photographs in science education
Slykhuis, D. A.
Journal Science Education and Technology 14 6 509-520
[2005]
-
Eye tracking : A comprehensive guide to methods and measures
-
Exploring teacher biases when nominating students for gifted programs
-
Electroencephalogram asymmetry during emotionally evocative films and its relation to positive and negative affectivity
-
Differential lateralization for positive and negative emotion in the human brain: EEG spectral analysis
-
Creative teachers, creative students
-
Constructing science in middle and secondary school classrooms
-
Computer interface evaluation using eye movements: Methods and constructs
Goldberg, J. H.
International Journal of Industrial Ergonomics 24 6 631-645
[1999]
-
Comparing visual representation of DNA in two multimedia presentations
Cook, M.
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 20 1 21-42
[2011]
-
Challenges and oportunities for students who are gifted: What the experts say
'
초등과학영재와 일반 아동의 분류 과정에서 나타나는 안구 운동 패턴의 차이'
의 유사주제(
) 논문