소셜미디어의 커뮤니케이션 특성, 미디어몰입 그 리고 조직-공중관계성 간 관련성-기업의 페이스북과 트위터를 중 심으로

논문상세정보

' 소셜미디어의 커뮤니케이션 특성, 미디어몰입 그 리고 조직-공중관계성 간 관련성-기업의 페이스북과 트위터를 중 심으로' 의 참고문헌

  • 컴퓨터 매개 커뮤니케이션 시스템에서의 의사결정 영향요인에 관한 연구
    김규태 대한경영학회지 19 12 453-476 [1998]
  • 커뮤니케이션이론 탐구 시리즈1
    김미성 신문과 방송 - [1992]
  • 커뮤니케이션 이론
  • 조직의 사회적 자본(Social capital) 형성과 PR의 역할: 커뮤니케이션, 규범, 신뢰, 및 구성원 정체성을 중심으로
    이유나 한국광고홍보학보 9 4 46-70 [2007]
  • 인터넷 소비자의 전자 구전행동(electronic word-of-mouth)에 대한 개념적 모형 및 연구명제의 고찰
    홍종필 광고학연구 19 4 165-184 [2008]
  • 웹 사이트 재방문 의도에 영향을 미치는 요인
    이시환 인터넷비지니스 연구 2 1 73-117 [2001]
  • 소셜미디어의 성장과 온라인 사회관계의 진화
    이호영 - [2011]
  • 소셜미디어 PR 콘텐츠의 품질평가 : 동영상 및 이미지를 중심으로
    이유나 홍보학연구 15 2 83-115 [2011]
  • 소셜네트워킹을 통한 마케팅활동에서 각 개인의 성향에 따라 나타나는 커뮤니케이션 형태와 정보에 대한 인게이지먼트 - 트위터를 중심으로
    김현숙 광고연구 89 122-154 [2011]
  • 소셜 네트워크 서비스의 의마와 활용, In 소셜미디어 연구
    김유정 62-91 [2012]
  • 새로운 커뮤니케이션 환경과 사회자본 - 사회자본 논의의 이론적 쟁점과 실천적 과제를 중심으로
    배영 커뮤니케이션 이론 3 2 54-81 [2007]
  • 사회자본 형성의 커뮤니케이션 기초: 대중매체 이용이 신뢰, 사회 연계망 활동 및 사회정치적 참여에 미치는 영향
    이준웅 한국언론학보 49 3 234-261 [2005]
  • 무선인터넷 이용자의 모바일광고 이용동기에 관한 인식 연구
    한상필 커뮤니케이션학 연구 13 4 68-100 [2005]
  • 매스미디어 연구방법론
    Wimmer, R. D. - [2009]
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 2 31-55 [2012]
  • 대학생들의 소셜미디어 이용동기가 소셜미디어 광고 이용의향에 미치는 영향
    심성욱 한국광고홍보학보 13 2 342-376 [2011]
  • 기업블로그의 대화 커뮤니케이션이 고객만족도와 충성도에 미치는 영향 : 인지된 상호작용성과의 비교를 중심으로
    남화정 홍보학연구 15 2 40-82 [2011]
  • 관계성-조직-공중 차원 PR 효과 변인 간 인과관계 연구
    김형석 홍보학연구 12 1 5-45 [2008]
  • 「인게이지 먼트: 소비자 관심의 정성적 측정」
    양윤직 광고정보 12 99-103 [2007]
  • 「기업 명성과 공중의 이슈 프레임이 기업 정당성 인식에 미치는 영향: 삼성의 경영권 승계 이슈를 중심으로」
    강문정 [2007]
  • magic communication machine: Examining the Internet’s impact on public relations, journalism, and the public
    Wright, D. K. - [2001]
  • What is Communication
    Andersen, M. P. Journal of Communication 9 5- [1959]
  • Value from hedonic experience and engagement
    Higgins, E. Tory. Psychological Review 113 439-460 [2006]
  • Validation and measurement of fundamental theme of relational communication
    Burgoon, J. Communication Nomographs 54 19-41 [1987]
  • Toward a dialogic theory of public relations
    Kent. M. Public Relations Review 28 21-37 [2002]
  • The doderator-mediator variable distinction in social psychological research : conceptual, strategicc and statistical consideratoins
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 6 1173-1182 [1986]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 83 155-191 [2009]
  • Students’ Facebook friends’ : public and private spheres
    West, A. Journal of youth Studies 12 6 615-627 [2009]
  • Socially distributing public relations : Twitter, Haiti, and interactivity in social media
    Smith, B. G. Public Relations Review 36 4 329-335 [2010]
  • Relationships between organizations and publics : Development of a multi-dimensional organization-ublic relationship scale
    Bruning, S. D. Public Relations Review 25 157-170 [1999]
  • Relationship management in public relations : dimensions of an organization-public relationship
    Ledingham, J. A. Public Relations Review 24 55-65 [1998]
  • Relationship building and the use of Web sites : How Fortune 500 corporations use their Web sites to build relationships
    Park, H. Public Relations Review 34 409-411 [2008]
  • Perceptions of Corporations on Facebook : An Analysis of Facebook Social Norms
    Vorvoreanu, M. Journal of New Communications Research 4 1 67-86 [2009]
  • PR practitioner’s use of social media tools and communications technology
    Eyrich, N. Public Relations Review 34 4 412-414 [2008]
  • Media Engagement and Advertising Effectiveness, In Kellogg on Advertising & Media: the Kellogg Schoool of Management
    Calder, B. J. 1-36 [2008]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 3 341-352 [1985]
  • Measuring blog engagement : Testing a four-dimensional scale
    Yang, S. Public Relations Review 35 3 323-324 [2009]
  • Keeping up with the digital age : How the American Red Cross uses social media to build relationships
    Briones, L. R. Public Relations Review 37 1 37-43 [2011]
  • Guidelines for measuring relationships in public relations
    Hon, L. C. - [1999]
  • Elevating Engagement above the Silos: TV, Print and the Internet
    Eubank, S. - [2006]
  • Effective Public Relations
    Cultlip, S. S. - [1994]
  • Do Measures of Media Engagement Correlate with Product Purchase Likelihood?
    Kilger, M. Journal of Advertising Research 47 3 313-325 [2007]
  • Dialogic strategies and outcomes : An analysis of environmental advocacy group’s Facebook profiles
    Bortree Public Relations Review 35 317-319 [2009]
  • Conversational Voice, Communicated Commitment and Public Relations Outcomes in Interactive Online Communication
    Kelleher Journal of Communication 59 1 172-188 [2009]
  • Consumer activity in social media: Managerial approaches to consumers’ social media behavior
    Heinonen, K. Journal of Consumer Behaviour 10 356-364 [2011]
  • Communication networks: toward a new paradigm for research
    Rogers, E. M. - [1981]
  • Building theory in Public Relations: Inter organizational relationships as a public relations paradigm
  • Adoption of social media for public relations by nonprofit organizations
    Curtis, L. Public Relations Review 36 90-92 [2010]
  • A Face(book) in the crowd: Social searching vs. social browsing
    Lampe, C. 167-170 [2006]