고객만족도 결정요인의 새로운 차원 탐색 –Herzberg 이론에 근거한 고객만족도 제고전략에 대한 재해석
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고객만족도 결정요인의 새로운 차원 탐색 –Herzberg 이론에 근거한 고객만족도 제고전략에 대한 재해석' 의 참고문헌
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행정서비스의 주민만족도가 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
허종옥
마케팅관리연구 11 3 -
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행정서비스 품질제고를 위한 연구, 한국행정연구원 KIPA 연구보고 2005
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지방정부의 행정성과평가 및 적용모형에 관한 연구: 시·군 성과 및 노력도 지표를 중심으로
박기관
한국지방자치학회보 13 1 63-84
[2001]
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지방정부의 행정서비스에 대한 지역주민의 평가에 관한 연구: 경기도를 중심으로
황명찬
한국지방자치학회보 9 4 139-160
[1997]
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중앙행정기관의 민원행정서비스에 대한 공공고객만족도 조사설계
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외식 서비스 인카운터의 고객만족에 있어서 중요 요인에 관한 연구
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소비자 만족/불만족 요인에 관한 연구: 이 요인 이론의 검증과 확장
성영신
한국심리학회지: 산업 및 조직 1 1 1-12
[1988]
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다차원지표체계를 활용한 공공서비스 품질 측정: 연성지표와 경성지표의 혼합을 통한 품질측정 지표체계 제안
강황선
지방정부연구 8 3 33-50
[2004]
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기초자치단체의 행정서비스 품질지수 측정: 가중치 부여와 포트폴리오 분석
이곤수
한국행정논집 17 2 359-384
[2005]
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공공기관 고객만족도의 측정과 활용: 만족의 불연속 개념을 중심으로
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고객만족에 관한 종합적 고찰
이유재
소비자학 연구 11 2 139-166
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Using Service Incidents to Identify quality Improvement Points
Lockwood, A.
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Understanding the management of Local Government: its special purposes, conditios and tasks
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Understanding Service Customer : The Value of Hard and Soft Attributes
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Toward a Consensual Structure of Mood
Watson, D.
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The Varieties of Consumption Experience: Comparing Two Typologies of Emotion in Consumer Behavior
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The Theory of Buyers Behavior
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The Marketing Aspects of SQ
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The Behavioral Consequences of Servicve Quality
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SERVQUAL을 이용한 행정서비스의 품질 측정
허종옥
마케팅관리연구 5 2 51-78
[2000]
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SERVQUAL : A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
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Reassessment of Expectations as Comparison Standard in Measuring Service Quality: Implication for Further Research
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Public Attitudes Toward Government : Contradictions, Ambivalence, and the Dilemmas of Response, The Volcker Commission Report
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Measuring Service Quality: Reexamination and Extention
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Measurement and Evaluation of Satisfaction Preocess in Retail Setting
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Image difference between prospective, first time, and repeat visitors to the lower Rio Grande valley
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Identifying the Critical Determinants of Service Quality in Retail Banking: Importance and Effect
Johnston, Robert
The International Journal of Banking Marketing 15 4 111-116
[1997]
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Dissatisfiers and Satisfiers: Suggestions for Consumer Complaints and Compliments
Cadotte, E. R.
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[1988]
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Consumerism and the Public Sector : how well does the coat fit? in Public Sector Management
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Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
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Client - oriented Evaluation of Public Agency Effectiveness
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CS/D-Overview and Future Direction, in Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction
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Assessing the Dimensionality and Structure of the Consumption Experience: Evaluation, Feeling and Satisfaction
Mano, H.
Journal of Consumer Research 20 451-466
[1993]
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An Assessment of the Relationship Between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers' Purchase Intentions
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A Conceptual Model of Service Quality and Its Implementations for Future Research
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A Circumplex Model of Affect
Russell, J. A.
Journal of Personality and Social Psychology 39 1161-1178
[1979]
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고객만족도 결정요인의 새로운 차원 탐색 –Herzberg 이론에 근거한 고객만족도 제고전략에 대한 재해석'
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) 논문