고객만족도 결정요인의 새로운 차원 탐색 –Herzberg 이론에 근거한 고객만족도 제고전략에 대한 재해석

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' 고객만족도 결정요인의 새로운 차원 탐색 –Herzberg 이론에 근거한 고객만족도 제고전략에 대한 재해석' 의 참고문헌

  • 행정서비스의 주민만족도가 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    허종옥 마케팅관리연구 11 3 - [2006]
  • 행정서비스의 시민만족도 결정요인에 관한 연구
    이훈래 [2007]
  • 행정서비스 품질제고를 위한 연구, 한국행정연구원 KIPA 연구보고 2005
    박중훈 - [2005]
  • 행정서비스 만족도 측정방법의 타당성 분석
    임종수 [2003]
  • 한국기업의 서비스품질 평가제조 변천과정
    이유재 - [2006]
  • 지방정부의 행정성과평가 및 적용모형에 관한 연구: 시·군 성과 및 노력도 지표를 중심으로
    박기관 한국지방자치학회보 13 1 63-84 [2001]
  • 지방정부의 행정서비스에 대한 지역주민의 평가에 관한 연구: 경기도를 중심으로
    황명찬 한국지방자치학회보 9 4 139-160 [1997]
  • 중앙행정기관의 민원행정서비스에 대한 공공고객만족도 조사설계
    김판석 83-134 [1996]
  • 정부의 생산성 제고방안: 정부조직관리의 개혁
    박세정 한국행정연구 5 2 - [1996]
  • 외식 서비스 인카운터의 고객만족에 있어서 중요 요인에 관한 연구
    박정용 관광학연구 25 2 - [2001]
  • 소비자 만족/불만족 요인에 관한 연구: 이 요인 이론의 검증과 확장
    성영신 한국심리학회지: 산업 및 조직 1 1 1-12 [1988]
  • 딜레마 이론: 조직과 정책의 새로운 이해
    이종범 - [1995]
  • 다차원지표체계를 활용한 공공서비스 품질 측정: 연성지표와 경성지표의 혼합을 통한 품질측정 지표체계 제안
    강황선 지방정부연구 8 3 33-50 [2004]
  • 기초자치단체의 행정서비스 품질지수 측정: 가중치 부여와 포트폴리오 분석
    이곤수 한국행정논집 17 2 359-384 [2005]
  • 공공기관 고객만족도의 측정과 활용: 만족의 불연속 개념을 중심으로
    이광희 한국행정학보 - [2005]
  • 고객만족에 관한 종합적 고찰
    이유재 소비자학 연구 11 2 139-166 [2000]
  • Using Service Incidents to Identify quality Improvement Points
    Lockwood, A. International Journal of Contemporary Hospitality Management 6 1 75-80 [1994]
  • Understanding the management of Local Government: its special purposes, conditios and tasks
    Stewart, John - [1988]
  • Understanding Service Customer : The Value of Hard and Soft Attributes
    Driver, Carole Journal of Service Research 4 130-139 [2001]
  • Toward a Consensual Structure of Mood
    Watson, D. Psychological Bulletin 98 219-235 [1985]
  • The motivation to work
    Herzberg, F. - [1959]
  • The Varieties of Consumption Experience: Comparing Two Typologies of Emotion in Consumer Behavior
    Havlena, W. J. Journal of Consumer Research 13 394-404 [1986]
  • The Theory of Buyers Behavior
    Howard, John A. Wiley Marketing Series 31 12 69-88 [1969]
  • The Marketing Aspects of SQ
    Lewis, R. C. 99-107 [1983]
  • The Behavioral Consequences of Servicve Quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 1 31-46 [1996]
  • SERVQUAL을 이용한 행정서비스의 품질 측정
    허종옥 마케팅관리연구 5 2 51-78 [2000]
  • SERVQUAL : A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 12-40 [1988]
  • Reassessment of Expectations as Comparison Standard in Measuring Service Quality: Implication for Further Research
    Parasuraman, A. Journal of Marketing 58 1 111-124 [1994]
  • Public Attitudes Toward Government : Contradictions, Ambivalence, and the Dilemmas of Response, The Volcker Commission Report
    Foster, G. 71-94 [1989]
  • Measuring Service Quality: Reexamination and Extention
    Cronin, J. Joseph Journal of Marketing 58 1 55-68 [1992]
  • Measurement and Evaluation of Satisfaction Preocess in Retail Setting
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 57 Fall 25-48 [1981]
  • Managing Quality
    Garvin, David A. Mckinsey Quarterly Summer 3 61-71 [1988]
  • Image difference between prospective, first time, and repeat visitors to the lower Rio Grande valley
    Fakeye, Paul C. Journal of Travel Research 30 2 10-16 [1991]
  • Identifying the Critical Determinants of Service Quality in Retail Banking: Importance and Effect
    Johnston, Robert The International Journal of Banking Marketing 15 4 111-116 [1997]
  • Dissatisfiers and Satisfiers: Suggestions for Consumer Complaints and Compliments
    Cadotte, E. R. Journal of Consumer Satisfaction Dissatisfaction and Complaining Behavior 1 74-79 [1988]
  • Consumerism and the Public Sector : how well does the coat fit? in Public Sector Management
    Potter, Jenny 250-264 [1993]
  • Consumer Behavior
  • Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 418-430 [1993]
  • Client - oriented Evaluation of Public Agency Effectiveness
    Schmidt, Stuart M. Administration and Society 8 4 403-422 [1977]
  • CS/D-Overview and Future Direction, in Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction
    Hunt, H. Keith - [1977]
  • Assessing the Dimensionality and Structure of the Consumption Experience: Evaluation, Feeling and Satisfaction
    Mano, H. Journal of Consumer Research 20 451-466 [1993]
  • An Assessment of the Relationship Between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers' Purchase Intentions
    Taylor, Steven A. Journal of Retailing 70 summer 163-178 [1994]
  • A Conceptual Model of Service Quality and Its Implementations for Future Research
    Parasuraman, A. Journal of Marketing 49 4 - [1985]
  • A Circumplex Model of Affect
    Russell, J. A. Journal of Personality and Social Psychology 39 1161-1178 [1979]