자녀가 있는 보육교사 집단과 자녀가 없는 보육교사 집단 비교 연구: 교사관련 변인 비교 및 이직의도에 영향을 미치는 변인 비교를 중심으로
'
자녀가 있는 보육교사 집단과 자녀가 없는 보육교사 집단 비교 연구: 교사관련 변인 비교 및 이직의도에 영향을 미치는 변인 비교를 중심으로' 의 참고문헌
-
학교조직 특성, 사회적 지원, 교사의 전문적 발달, 자아효 능감 및 교사 소진간의 관계
-
직무스트레스와 자기효능감이 보육교사의 직무만족과 이직의도에 미치는 영 향
-
박사
-
정서노동과 직무탈진:자율성과 사회적 지지의 조절효과
김원형
한국심리학회지: 건강 12 4 905-921
[2007]
-
유자녀 보육교사의 임신출산에 대한 지각 및 직장 가정 역할 갈등
-
유자녀 보육교사의 일-가족 양립 경험에 관한 연구
백정원
한국가족복지학 41 41 167-198
[2013]
-
유아기 자녀를 둔 공립유치원 교사들의교사 발달에 관한 연구
서윤희
어린이미디어연구 12 3 221-248
[2013]
-
유아교사의 어머니됨과 유아돌봄행위
오명숙
교사교육연구 48 1 30-51
[2009]
-
외식기업 종사원의 정서노동이 직무스트레스와 이직의도에 미치는 영향
-
영유아보육‧교육기관 교사의 표면적 정서노동과 직무소진간 관계에서 시설장, 동료교사, 학부모의 정서적 지지의 효과
이영미
한국보육지원학회지 7 1 167-185
[2011]
-
어린이집 교사가 지각한 보상인식, 정서노동, 직무스트레스, 직무소진 및 조직몰입 간의 관계 구조분석
-
사립유치원 기혼 여교사의 어려움에 대한 비혼, 기혼 여교사들의 인식 탐구
김연희
육아지원연구 7 2 125-144
[2012]
-
보육교사의정서노동과 개인 및 기관의 정서변인, 직무만족도, 소진과의 관계
-
보육교사의 직무만족이 이직의도에 미치는 영향
이병록
한국영유아보육학 71 71 53-72
[2012]
-
-
-
박사
-
박사
-
-
Work/family variables influencing the work satisfaction of Tennessee extension gent
-
Work-family interference, emotional labor and burnout
-
The dimension, antecedents and consequences of emotional labor
-
The development of the teacher emotional labor scale(TELS) : Validity and reliability
-
Teachers’ burnout, depression, role ambiguity and conflict
-
Teacher Efficacy: Capturing an Elusive Construct
-
Specific relationship between work characteristics and intrinsic work motivation, burnout and turnover intention : A multi-sample analysis
Houkes, I.
European Journal of Work and Organizational Psychology 19 1 1-23
[2001]
-
Specific determinants of intrinsic work motivation, burnout and turnover intention : A study among nurses
-
Social factors in psychopathology stress, social support, and coping processes
-
-
Principal self-efficacy : relations with burnout, job satisfaction and motivation to quit
Federici, R.
Social Psychology of Education 15 295-320
[2011]
-
Predicting intention to quit among Chinese teachers: Differential predictability of the components of burnout
-
Newly qualified teachers’ work engagement and teacher efficacy influences on job satisfaction, burnout, and the intention to quit
Hoigaard, R.
European Journal of Teacher Education 35 3 347-357
[2012]
-
Making a difference teachers sense of efficacy and student achievement
-
Job stress, self-efficacy, burnout, and intention to leave among kindergarten teachers in Taiwan
-
Job stress, burnout, Jos satisfaction, and intention to leave among registered nurses employed in hospital setting in the state of Florida
-
Handbook of industrial and organizational psychology
-
Federal programs supporting educational change: Vol VII. Factors affecting implementation and continuation
-
Emotional labor and burnout among female teachers : Work-family conflict as a mediator
Noor, N., M
Asian Journal of Social Psychology 14 283-293
[2011]
-
Coping, stress, and job satisfaction as predictors of advanced placement statistics teachers' intention to leave the field
-
Becoming employable : A look at graduates’ and supervisors’ perceptions of the skills needed for employability
-
2012년 전국보육실태조사-어린이집조사 보고-
'
자녀가 있는 보육교사 집단과 자녀가 없는 보육교사 집단 비교 연구: 교사관련 변인 비교 및 이직의도에 영향을 미치는 변인 비교를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문