유아의 기하능력과 도형의 합성 및 분할 능력에 관한 연구
-
-
저자
홍혜경
김세루
-
제어번호
103731118
-
학술지명
유아교육연구
-
권호사항
Vol.
28
No.
1
[
2008
]
-
발행처
한국유아교육학회
-
발행처 URL
http://www.ksece.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
143-158
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
가톨릭대학교 성심교정도서관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
유아의 기하능력과 도형의 합성 및 분할 능력에 관한 연구' 의 참고문헌
-
유아의 입체도형 표상에 관한 연구
이정욱
유아교육연구 22 1 125-141
[2002]
-
유아의 이동기하 능력에 관한 연구
최연
열린유아교육연구 11 1 197-215
[2006]
-
유아의 쌓기 놀이 활동을 통한 기하학습에 관한 연구
홍혜경
수학교육논문집 12 21-32
[2001]
-
유아의 기하학적 구성물 그리기 작업에 대한 연구
홍혜경
아동학회지 22 2 315-327
[2001]
-
유아의 기하학적 공간 이해에 관한 표상능력
홍혜경
교육학 연구 39 2 81-98
[2001]
-
-
-
유아 수학능력검사 도구 개발
홍혜경
유아교육연구 26 5 377-400
[2006]
-
미술교육과 수학교육의 통합적 접근이 유아의 기하도형 이해에 미치는 영향
이정욱
덕성여대 논문집 32 101-119
[2003]
-
교육부 고시 제 7차 유치원교육과정 탐구생활영역 시안 개발 연구
조부경
유아교육연구 27 1 167-198
[2007]
-
Young children’s understanding of basic geometric shapes
-
Young children’s ideas about geometric shapes
-
Young children’s concepts of shape
Clements, D. H.
Journal for Research in Mathematics Education 30 2 192-212
[1999]
-
Young Children’s Composition of Geometric Figures: A Leaning Trajectory
-
When is a triangle not a triangle? Young children’s developing concepts of geometric shape
Satlow, E.
Cognitive Development 13 547-559
[1998]
-
-
The early childhood collaborative: A progressional development model to communicate and implement the standards
-
The child’s thought and geometry
-
Social behaviors and gender differences among preschooler: Implication for science activities
Desonza, J. M.
Journal of Research in Childhood Education 16 2 175-188
[2002]
-
Principles and standards for school mathematics
-
Mathematics in kindergarten
-
Massachusetts mathematics curriculum framework
-
Make early learning standards come alive
-
Intervention of block play for spatial abilities of young children
Hong, H.
International Journal of Early Childhood Education 11 2 99-112
[2005]
-
Geometric and spatial thinking in early childhood education
-
Effects of types of board games on spatial abilities and social skills of young children
Hong, H.
International Journal of Early childhood Education 9 2 5-19
[2003]
-
Early childhood mathematics: Promoting good beginnings
-
Concrete manipulative, concrete ideas
-
Block play performance among preschoolers as a prediction of late school achievement in math
Walfgang, C. H.
Journal of Research in Childhood Education 15 20 173-180
[2001]
'
유아의 기하능력과 도형의 합성 및 분할 능력에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문