서비스품질이 쇼핑가치와 재이용의도에 미치는 영향: 커피전문 점을 중심으로

조현진 2012년
논문상세정보
    • 저자 조현진
    • 제어번호 103730764
    • 학술지명 유통과학연구
    • 권호사항 Vol. 10 No. 4 [ 2012 ]
    • 발행처 한국유통과학회
    • 발행처 URL http://www.kodisa.org/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 21-28 ( 8쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2012
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 서비스품질이 쇼핑가치와 재이용의도에 미치는 영향: 커피전문 점을 중심으로' 의 참고문헌

  • 프랜차이즈 커피전문점의 시장세분화와세분시장별 선택속성과 고객만족 차이분석 -서울 지역을 중심으로-
    윤남수 관광연구저널 25 4 225-240 [2011]
  • 프랜차이즈 가맹점의 서비스품질과 가맹본부에 대한 브랜드이미지가 고객만족에 미치는 영향
    성순옥 마케팅관리연구 15 3 1-20 [2010]
  • 컨테이너항만 서비스품질차원이 고객만족과 재이용 및 구전의도에 미치는 효과에 관한 연구: 선사의 규모와 컨테이너항만 입지의 조절효과
    안광호 경영학연구 37 3 417-442 [2008]
  • 커피전문점의 시장세분화와 소비자행동 차이 분석: 카페베네 사례를 중심으로
    우종필 유통과학연구 9 4 5-13 [2011]
  • 점포선택속성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 6개 메이저 브랜드 커피전문점을 중심으로
    이원호 유통과학연구 10 3 51-61 [2012]
  • 전국 지자체 및 서울 구별 커피전문점 시장 동향
  • 재래시장의 서비스 품질이 거래관계의 질과 고객 재방문에 미치는 영향에 관한 연구
    성형석 유통연구 12 1 85-104 [2007]
  • 쇼핑가치가 온라인 구매의도에 미치는 영향: 매개변수로서의 제품속성 중요도
    이철선 마케팅연구 19 2 41-70 [2004]
  • 소비자들에게 커피전문점의 의미는 무엇이며, 어떻게 이용하는가?
    황장선 옥외광고학연구 6 3 61-106 [2009]
  • 서비스스케이프와 인적 서비스가 고객 반응에 미치는 영향의 비교 - 의료 서비스를 중심으로 -
    김성호 소비자학연구 22 2 323-349 [2011]
  • 멀티플렉스 영화관 시설에 대한 소비자의 감정 반응과 재방문 의도에 대한 실증연구
    김주호 마케팅관리연구 16 1 1-26 [2011]
  • 매장 내 체험·물리적 요인이 지각된 서비스 품질과 브랜드 이미지 및 고객만족에 미치는 영향
    김준환 유통경영학회지 14 4 29-52 [2011]
  • 대형마트의 서비스품질이 지각된 가치를 매개로 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구-경쟁사 지각된 가치의 조절효과를 중심으로-
    노은정 유통경영학회지 13 2 49-76 [2010]
  • 대학생들이 지각하는 종합슈퍼마켓의 마케팅 커뮤니케이션,가치,소비감정이 점포충성도에 미치는 영향
    양회창 유통과학연구 10 2 19-28 [2012]
  • 대학생들이 지각하는 전통시장 선택속성이 관계품질에 미치는 영향: 소비감정의 조절효과와 소비자 가치의 매개효과
    이영철 유통과학연구 10 1 33-42 [2012]
  • 긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향
    박효은 유통연구 15 2 101-122 [2010]
  • 국내외 브랜드에 따른 커피전문점의 서비스품질이
    김기진 호텔경영학연구 19 4 187-206 [2010]
  • 감성적-유용적 동기에 따른 커피전문점 시장세분화
    김주연 한국조리학회지 16 5 103-117 [2010]
  • 『서비스마케팅』
    이유재 - [2008]
  • ‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
    박종철 소비자학연구 22 2 179-202 [2011]
  • Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 4 644-656 [1994]
  • The effects of utilitarian and hedonic online shopping value on consumer preference and intentions
    Overby, J. W. Journal of Business Research 59 10-11 1160-1166 [2006]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 2 31-46 [1996]
  • The Service Quality-Loyalty Relationship in Retail Services : Does Commitment Matter?
    Fullerton, G. Journal of Retailing and Consumer Services 12 99-111 [2005]
  • The Internet and the Price-Value-Loyalty Chain
    Grewal, D. Journal ofBusiness Research 56 5 391-398 [2003]
  • Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 3 411-423 [1988]
  • Store atmosphere: an environmental psychology approach
    Donovan RJ Journal of Retailing 58 Spring 34-57 [1982]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality:A hierarchical approach
    Brady, M. K Journal of Marketing 65 3 34-49 [2001]
  • Shopping value in online auctions : Theirantecedents and outcomes
    Lee, M. Y Journal of Retailing and Consumer Services 16 75-82 [2009]
  • Servicescapes : The Impact of Physical Surroundlings on Customers and Employees
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 56 2 57-71 [1992]
  • Service quality, profitability and the economic worth of customers: what we know and what we need to learn
    Zeithaml, V. A. Journal of the Academy of Marketing Science 28 1 67-85 [2000]
  • Service Quality: Insights and Manageral Implications from the Frontier, in Service Quality: New Directions in Theory and Practice
    Rust, R.T. 1-19 [1994]
  • SERVQUAL : A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of the Service Quality
    Parasuraman, A. Journal of Retailing 64 1 12-40 [1988]
  • Retailing Hedonic Consumption : A Model of Sales Promotion of a Leisure Service
    Wakefield, K.L. Journal of Retailing 72 4 409-427 [1996]
  • More than a Labor of Love:Gender Roles and Christmas Shopping
    Fischer, E. Journal of Consumer Research 17 3 333-345 [1990]
  • Mediating, Interactive and Non-Linear Effects in Service Quality and Satisfaction with Services Research
    Fullerton, G. Canadian Journal of Administrative Sciences 19 2 124-136 [2002]
  • Measuring the hedonic and utilitarian sources of consumer attitudes
    Batra, R. Marketing Letters 2 2 159-170 [1991]
  • Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 56 3 55-68 [1992]
  • Hedonic and utilitarian shopping value: Investigating differential effects on retail outcomes
    Jones, M. A. Journal of Business Research 59 9 974-981 [2006]
  • Hedonic Consumption:Emerging Concepts,Methods,and Propositions
    Hirshman, E. C Journal of Marketing 46 3 92-101 [1982]
  • Dealers and Dealing in a Periodic Market : Informal Retailing in Ethnographic Perspective
    Sherry, John F. Jr. Journal of Retailing 66 2 174-200 [1990]
  • Customer Satisfaction with Services : Qputting Perceived Value into the Equation
    McDougall, G.H.G. Journal of Services Marketing 14 5 392-410 [2000]
  • Consumer trust, value, and loyalty in relational exchanges
    Sirdeshmukh, D. Journal of Marketing 66 1 15-37 [2002]
  • Consumer perceptions of service quality: An assessment of the SERVQUAL dimensions
    Carman, J. M. Journal of Retailing 66 1 33-55 [1990]
  • Consumer Shopping Value, Satisfaction and Loyalty in Discount Retailing
    Carpenter, J. M. Journal of Retailing and Consumer Services 15 5 358-363 [2008]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F - [1995]
  • An empirical study of SERVQUAL’s dimensionality
    Llosa, S. The Service Industries Journal 18 2 23-32 [1998]
  • An Examination of the Antecedents of Repatronage Intentions across Different Retail Store Formats
    Grace, D. Journal of Retailing and Consumer Services 12 227-243 [2005]
  • An Assessment of the Relationship Between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers' Purchase Intentions
    Taylor, S. A. Journal of Retailing 70 2 163-178 [1994]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implication
    Gronroos, C European Journal of Marketing 18 4 36-44 [1984]
  • A Measure of Service Quality for Retail Stores: Scale Development and Validation
    Dabholkar, P. A Journal of the Academy of Marketing Science 24 1 3-16 [1996]
  • A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research
    Parasuraman, A. Journal of Marketing 49 3 41-50 [1985]
  • 2012년 상반기 프랜차이즈 산업 경기전망조사