성격강점기반 행복 증진 프로그램이 초등학생의 주관적 안녕감에 미치는 효과
'
성격강점기반 행복 증진 프로그램이 초등학생의 주관적 안녕감에 미치는 효과' 의 참고문헌
-
학습부진 중학생의 자아개념 향상과 학교적응을 위한 강점발견 프로그램 개발 및 효과성 검증
김영빈
중등교육연구 60 3 805-841
[2012]
-
초등학생의 주관적 안녕감 증진을 위한 강점 기반 집단상담 프로그램 개발
-
초등학생 자녀를 둔 어머니 대상 대표강점활용 행복증진프로그램의 효과
-
박사
-
-
주관적 안녕의 2×3 다차원 요인구조
박병기
교육심리연구 21 3 591-611
[2007]
-
주관적 안녕 척도의 개발 및 타당화
박병기
교육심리연구 18 3 159-175
[2004]
-
심리적 특성, 생활 경험, 행복의 통합적 관계
구재선
한국심리학회지: 사회및성격 20 4 1-18
[2006]
-
-
박사
-
박사
-
박사
-
성격 강점과 긍정 심리치료가 행복에 미치는 영향
-
대표강점 활동과 하위강점 활동이 일반계 여고생의 주관적 행복감에 미치는 효과
-
박사
-
긍정심리학의 입장에서 본 성격 강점과 덕목의 분류
-
긍정심리학에 기반한 초등학교 상담의 방향과 과제
김광수
초등상담연구 11 2 193-217
[2012]
-
-
긍정심리치료가 우울성향 중학생의 낙관성, 스트레스 및 심 리적 안녕감에 미치는 효과
-
긍정 임상심리학: 멘탈 휘트니스(mental fitness)와 긍정 심리치료(positive psychotherapy)
김진영
한국심리학회지: 문화 및 사회문제 15 1 155-168
[2009]
-
긍정 심리학 기반의 행복 증진 집단상담 프로그램이 아동의 행복감과 우울에 미치는 영향
-
Towards a durable happiness
-
The internal dialogue: On the asymmetry between positive and negative coping thoughts
-
The bow of happiness: A scientific approach to getting the life you want
-
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
-
Relating self-discrepancy to self-esteem: Thne contribution of discrepancies beyond actual-self ratings
Morretti, M. M.
Journal of Experimental Social Psychology 26 108-123
[1990]
-
-
-
Positive psychology progress: Empirical validation of interventions
-
-
How to increase and sustain positive emotion: The effects of expressing gratitude and visualizing best possible selves
-
Handbook of positive psychology
-
Handbook of depression in children and adolescents
-
Forming a story: The health benefits of narrative
-
-
Factor structure of mental health measures
Compton, W. C.
Journal of Personality and Social Psychology 17 406-413
[1996]
-
Development of a program to increase personal happiness
-
Counting blessings versus burdens: An experimental investigation of gratitude and subjective well0being in daily life
Emmons, R. A.
Journal of Personality and Social Psychology 84 377-389
[2003]
-
Character Strengths among youth
Park, N.
Adolescent and Family Health 4 35-40
[2005]
-
-
Achieving and sustaining a good life
Park, N.
Perspective on Psychological Science 4 422-428
[2009]
-
A rimer in positive psychology
-
2013년도 한국 어린이-청소년 행복지수 국제비교연구 조사결과보고서
'
성격강점기반 행복 증진 프로그램이 초등학생의 주관적 안녕감에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문