대학 튜터링 프로그램이 수학 학습성과에 미치는 영 향: H대학교 사례를 중심으로

논문상세정보

' 대학 튜터링 프로그램이 수학 학습성과에 미치는 영 향: H대학교 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 학습공동체 운영사례 연구: K대학교 동료 튜터링을 중심으로
    김인수 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 13 3 1-32 [2010]
  • 튜터링 프로그램이 튜터와 튜티의 이해력과 사고력에 미치는 효과
    서금택 사고개발 4 1 49-62 [2008]
  • 중위권 대학 신입생의 수학적 배경과 대학수학 성취도 사이의 관계
    최경미 수학교육 46 1 53-67 [2007]
  • 적극적/소극적 튜터 간 온라인 학습자 지원 유형과 교육적 효과성 비교
    정영숙 교육공학연구 24 2 181-205 [2008]
  • 이러닝 환경에서 e-튜터의 학습지원이 교수실재감과 학습실재감의 하위 변인에 미치는 구조적 영향력
    김정화 교육정보미디어연구 16 3 407-432 [2010]
  • 웹기반 수업에서 튜터의 동기유발전략이 학습동기에 미치는 영향 : 관련성중심의 개별메시지를 사용하여
    박상훈 교육정보미디어연구 6 2 51-82 [2000]
  • 웹기반 동료 튜터링 활용 방안 탐색
    김민정 교육정보미디어연구 13 1 49-73 [2007]
  • 운영사례를 중심으로 한 학생 주도형 학습공동체(피어 튜터링) 활동
    선복근 공학교육연구 12 4 126-134 [2009]
  • 사회과학과 마케팅을 위한 다변량행동조사
    여운승 - [2000]
  • 사회과학 전공을 위한 대학 수학 교육
    김성옥 수학교육논문집 19 4 587-597 [2005]
  • 미분 단원에서 교사에게 필요한 수학적 지식에 관한 연구
    이인협 교과교육학연구 15 2 391-414 [2011]
  • 대학의 동료 튜터링 프로그램에서 인식된 튜터의 역할이 만족도와 학습성과판단에 미치는 영향
    한안나 학습자중심교과교육연구 11 4 467-494 [2011]
  • 대학의 기초수학 튜터 제도 연구
    이성아 [2011]
  • 대학수학교육; 대학에서 수학교육의 현황과 문제점
    이규봉 수학교육논문집 19 4 787-792 [2005]
  • 대학수학 지도를 위한 공대생의 수학에 대한 태도 조사
    김병무 수학교육 논문집 2007 2007 467-482 [2007]
  • 대학수학 기초학력 부진학생을 위한 기초수학 지도 방안
    표용수 수학교육 논문집 24 3 525-541 [2010]
  • 대학생을 위한 학습가이드 엑설런트 튜터링
    황은영 - [2008]
  • 대학생들의 학습양식에 따른 튜터링 프로그램에 대한 만족도와 효과의 관계에 관한 연구
    이은준 교육과학연구 42 2 235-262 [2011]
  • 대학생들의 교양수학에 대한 인식과 교양수학의 긍정적 인식변화를 위한 방안
    박형빈 수학교육 논문집 23 4 999-1014 [2009]
  • 기업 사이버교육에서 학습자의 만족도, 학업 성취도 및 학습전이 간의 관계 규명
    주영주 교육정보미디어연구 15 1 23-43 [2009]
  • 공학인증 기초수학에서 학습부진 학생 학업성취도 향상을 위한 방안 탐색
    정상조 수학교육 논문집 25 3 593-606 [2011]
  • e-Learning 환경에서 교수-학습지원체제로서 튜터의 역할 및 역량에 관한 탐색
    주영주 교육과학연구 34 1 19-39 [2003]
  • e-Learning 에서 온라인 튜터의 역할 규명
    최성희 기업교육연구 4 1 157-173 [2002]
  • Understanding tutor learning: Knowledge-building and knowledge-telling in peer tutors’ explanations and questions
    Roscoe, R. D. Review of Educational Research 77 4 534-574 [2007]
  • Transactional Presence as a critical predictor of success in distance learning
    Shin,N Distance Education 24 1 69-86 [2003]
  • The roles a tutors plays: Effective tutoring techniques
    Harris, M. The English Journal 69 9 62-65 [1980]
  • The relation between assessment practices and outcomes of studies : The case of research on prior knowledge
    Dochy, F. Review of Educational Research 69 2 145-186 [1999]
  • The effects of peer tutoring on undergraduate students' final examination scores in mathematics
    Xu, Y. Journal of College Reading and Learning 32 1 22-31 [2001]
  • The effectiveness of peer tutoring in further and higher education : A typology and review of the literature
    Topping, K. J. Higher Education 32 3 321-345 [1996]
  • Reciprocal peer teaching: Students teaching students in the gross anatomy laboratory
    Krych, A. J. Clinical Anatomy 18 4 296-301 [2005]
  • Promoting early adolescents’achievement and peer relationships: The effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures
    Roseth, C. J. Psychological Bulletin 134 2 223-246 [2008]
  • Peer teaching in higher education: A review
    Goldschmid, B. Higher Education 5 9-33 [1976]
  • Peer and cross-age tutoring in math : Outcomes and their design implications
    Robinson, D. R. Educational Psychology Review 17 4 327-362 [2005]
  • Learning together: Peer tutoring in higher education
    Falchikov, N. - [2001]
  • Facilitating computer conferencing : Recommendations from the field
    Berge Z. L. Educational Technology 35 1 22-30 [1995]
  • Educational outcomes of tutoring : A meta-analysis of findings
    Cohen, P. A. American Educational Research Journal 19 2 237-248 [1982]
  • Distance education: A systems view
    Moore, M. - [1996]
  • An investigation of the effects of reciprocal peer tutoring
    Cheng, Y. Computers in Human Behavior 25 1 40-49 [2009]
  • Achievement, placement, and services: Middle school benefits of classwide peer tutoring used at the elementary school
    Greenwood, C. R. School Psychology Review 22 3 497-516 [1993]