난독증 선별을 위한 RTI 적용: 읽기 유창성 프로그램을 중심으로

논문상세정보

' 난독증 선별을 위한 RTI 적용: 읽기 유창성 프로그램을 중심으로' 의 참고문헌

  • 학습장애아동의 이해와 교육
    김동일 - [2016]
  • 학습장애 선별절차에서 중재반응(RTI)모형의 실행 필요성과 적용가능성에 대한 초등학교 일반교사들의 인식
    서은정 학습장애연구 7 3 153-170 [2010]
  • 특수교육학개론
    김동일 - [2010]
  • 특수교육지원센터의 학습장애 선별 및 진단과정에 대한 탐색적 연구: 현행 지침 시행과 개선방향에 대한 시사점을 중심으로
    김동일 아시아교육연구 13 3 253-283 [2012]
  • 주의력결핍과잉행동장애와 학습장애의 공존장애(comorbidity): 현황과 연구전망
    김동일 아시아교육연구 9 4 111-147 [2008]
  • 장애판정 가능성이 있는 학생들의 장애진단 및 특수교육 선택에 대한 탐구
    강종구 특수교육재활과학연구 52 3 1-21 [2013]
  • 장애인야학 학습자의 평생교육 프로그램 참여 동기 및 저해 요인
    김미아 특수교육학연구 51 4 1-20 [2017]
  • 수학학습장애 진단을 위한 교육과정중심측정 검사의 필요성과 전망
    홍성두 학습장애연구 3 2 1-27 [2006]
  • 다양한 문화ㆍ언어적 배경을 지닌 장애위험아동을 위한 교육적 지원 방향 및 교사 역할 탐색 : 중재반응(Response to Intervention)체제를 중심으로
    김동일 특수교육재활과학연구 52 1 317-335 [2013]
  • 다문화학생통계현황
    교육부 - [2016]
  • 난독증 학생 지원 요구에 대한 이해관계자 집단 간 비교 분석
    우정한 학습장애연구 13 1 53-83 [2016]
  • 국내 학습장애 연구의 동향 분석
    김동일 아시아교육연구 10 2 283-347 [2009]
  • 경기도 난독증 아동청소년 지원 프로그램 사업 결과 보고
    홍현주 - [2016]
  • Solutionfocused psychoeducational reports. Assessment for intervention : A Problem-solving Approach, 267-290. New
  • Screening and assessment : Guidelines for identifying young disabled and developmentally vulnerable children and their families. Washington
    Meisels, S. J. - [1989]
  • Response to intervention(RTI) : A primer for parents. Bethesda, MD : National Association of School Psychologists
    Klotz, M. B. Retrieved July 10 2009- [2007]
  • Response to intervention : Principles and strategies for effective practice
    이명숙 - [2011]
  • Response to
  • Report of the national reading panel : Teaching children to read : An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading
  • Math learning disorder : Incidence in a population-based birth cohort, 1976-82, Rochester, Minn
    Barbaresi, W. J. Ambulatory Pediatrics 5 5 281-289 [2005]
  • Learning disabilities and ADHD overlapping spectrum disorders
    Mayes, S. D. Journal of Learning Disabilities 33 5 417-424 [2000]
  • Introduction to learning disabilities. Needham Heights
    Lloyd, J. W. - [1999]
  • Identifying children at risk for reading failure : Curriculum-based measurement and the dual-discrepancy approach. In H. L. Swanson & K. R. Harris(Eds. ), Handbook of learning disabilities(pp. 431-449). New
    Fuchs, D. - [2003]
  • Historical and contemporary perspectives on mathematical learning disabilities. Why is math so hard for some children? The nature and origins of mathematical learning difficulties and disabilities(pp. 7-27). Baltimore
    Gersten, R. - [2007]
  • Evidence‐based reading policy in the US. Dyslexia in context : Research, policy and practice(pp. 161-176)In D. Ravitch(Ed. ), Brookings papers on education policy, 2005. Washington
    Lyon, G. R. - [2004]
  • Defining and differentiating mathematical learning disabilities and difficulties. In D. B. Berch & M. M. M. Mazzocco(Eds. ), Why is math so hard for some children? The nature and origins of mathematical learning difficulties and disabilities(pp. 29-48). Baltimore
  • Classification of Learning
  • BASA-R(Basic Academic Skills Assessment-Reading)기초학습기능 수행평가체제 : 읽기검사
    김동일 - [2008]
  • ADHD 위험군 아동의 쓰기 수행 수준과 오류유형:ADHD와 쓰기학습장애의 공존성 탐색
    김은향 아동학회지 34 1 71-86 [2013]
  • A multi-year evaluation of the effects of a response to intervention(RTI)model on identification of children for special education
    VanDerHeyden, A. M. Journal of School Psychology 45 2 225-256 [2007]
  • A critique of the IQ/achievement discrepancy model for identifying specific learning disabilities
    Restori, A. F. Europe's Journal of Psychology 5 4 128-145 [2009]