온라인 맞춤형 광고를 위한 소비자의 개인정보 제공의도

논문상세정보
    • 저자 나종연 이진명 최지원 윤정선 최아영
    • 제어번호 103470217
    • 학술지명 Telecommunications Review
    • 권호사항 Vol. 24 No. 1 [ 2014 ]
    • 발행처 에스케이텔레콤 (주)
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 137-152
    • 언어 -
    • 출판년도 2014
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 온라인 맞춤형 광고를 위한 소비자의 개인정보 제공의도' 의 참고문헌

  • 행동 맞춤형 광고(Behavioral Targeting Ad)의 수용자 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김상훈 광고학연구 22 5 211-234 [2011]
  • 프라이버시권과 개인정보보호권
    홍성찬 사회과학연구 12 21-38 [1999]
  • 증권거래 채널 선택에 영향을 미치는 소비자 요인에 대한 연구
    박찬욱 유통연구 10 2 1-26 [2005]
  • 인터넷쇼핑몰의 개인정보 수집 및 관리 실태와 소비자의 태도
    박영미 소비자문제연구 41 203-225 [2012]
  • 인터넷상개인정보보호및분쟁해결에관한 연구
    정영화 인터넷법연구 1 15-28 [2002]
  • 이용자 및 사업자 대상 개인정보보호 인식수준 분석 방안 연구
  • 유비쿼터스 환경에서의 개인정보활용 및 보호방안 연구
  • 온라인상에서의 개인정보보호에 관한국제 동향 - 미국의 제도를 중심으로
    문성제 비교법학연구 3 57-81 [2004]
  • 온라인 맞춤형 광고의사회심리학적 영향 연구
  • 온라인 맞춤형 광고의 유용성, 편의성, 프라이버시 침해 위험성이 광고 수용의도에 미치는 영향 : 소비자의 심리적 반응과 지각된 통제감을 중심으로
    김재휘 광고연구 87 263-302 [2010]
  • 스마트폰 위치기반 서비스의 이용경험에 따른 개인정보 제공에 관한 탐색적 연구
    최민재 광고연구 96 249-277 [2013]
  • 소비자의 위치정보 프라이버시 침해에 대한 우려와 위치기반서비스 사용에 관한 연구
    남지연 소비자정책교육연구 5 2 81-102 [2009]
  • 소비자의 개인정보 침해가능성 관련 변수 및 영향 요인
    김소라 소비문화연구 10 1 1-27 [2007]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에 관한 연구
    남기화 소비자학연구 22 4 1-28 [2011]
  • 디지털시대의 정보 프라이버시
    김갑중 - [2003]
  • 과도한 정보추구로 인한 미디어의 프라이버시 침해 사례 및 유형 분석 연구
    이정미 정보관리학회지 25 3 231-247 [2008]
  • 개인정보제공 의사결정에 있어서 사이트 이용경험의 조절효과에 대한 연구
    이동주 정보화정책 19 2 21-38 [2012]
  • 個人情報保護法制의 動向과 改善方案
    한귀현 공법학연구 6 2 81-107 [2005]
  • Understanding situational online information disclosure as a privacy calculus
    Li, H Journal of Computer Information Systems 51 1 1-29 [2010]
  • Understanding Online B-to-C Relationships: An Integrated Model of Privacy Concerns, Trust, and Commitment
    Eastlick, M. A. Journal of Business Research 59 8 877-886 [2006]
  • The value of behavioral targeting
    Beales, H. 1-24 [2011]
  • The personalization privacy paradox: An empirical evaluation of information transparency and the willingness to be profiled online for personalization
    Awad, N. F. MIS quarterly 30 1 13-28 [2008]
  • The personalization privacy paradox, an exploratory study of decision making process for location-aware marketing
    Xu, H. Decision Support Systems 51 1 42-52 [2011]
  • The key to targeting lies in user's real behavior
    Rafee, A. New Media Age 13 17- [2004]
  • The economics value of online customer data
    Tucker, C - [2010]
  • The case for privacy
    Corby, M. J. Information systems security 11 2 9-14 [2002]
  • Strategic database marketing
    Jackson, R. - [1994]
  • Strategic Database Marketing 4e: The Masterplan for Starting and Managing a Profitable, Customer-Based Marketing Program
    Hughes, A. - [1994]
  • Smart, useful, scary, creepy: perceptions of online behavioral advertising
    Ur, B. - [2012]
  • Shut-up I don't care: Understanding the role of relevance and interactivity on customer attitudes toward repetitive online advertising
    Campbell, D. E Journal of Electronic Commerce Research 9 1 62-76 [2008]
  • Self-Regulatory Principles For Online Behavioral Advertising
    FTC - [2009]
  • Privacy regulation and online advertising
    Goldfarb, A. Management Science 57 1 57-71 [2011]
  • Privacy concerns and consumer willingness to provide personal information
    Phelps, J Journal of Public Policy & Marketing 27-41 [2000]
  • Privacy calculus on social networking sites: Explorative evidence from Germany and USA
    Krasnova, H 1-10 [2010]
  • Privacy
    Wacks, R - [1993]
  • Investigating online information disclosure: Effects of information relevance, trust and risk
    Zimmer, J. C Information & management 47 2 115-123 [2010]
  • Internet Users’ Information PrivacyConcerns(IUIPC): The Construct, theScale, and a Causal Model
    Malhotra, N. K Information Systems Research 15 4 336-355 [2004]
  • Internet Privacy Concerns and Social Awareness as Determinants of Intention to Transact
    Dinev, T. International Journal of Electronic Commerce 10 2 7-29 [2006]
  • How much can behavioral targeting help online advertising?
    Yan, J 261-270 [2009]
  • Americans'attitudes about internet behavioral advertising practices
    McDonald, A. M 63-72 [2010]
  • Americans Reject Tailored Advertising and Three Activities that Enable It
    Turow, J. - [2009]
  • Advertising repetition and placement issues in on-line environments
    Yaveroglu, I. Journal of Advertising 37 2 31-44 [2008]
  • 2009년 온라인 광고시장의 트렌드 전망대
    Strabase - [2004]